2026-09-11, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Man får bara citera ett par rader på grund av upphovsrätten.
Det var en låst bokrecension.

Men jag tyckte överskriften var gullig.
Måns, det krävs mer än ett par linor o lite vänsterprassel för att förlora folkets kärlek.
Det tycker jag var en bra sammanfattning.
Måns har iallafall inte förlorat folkets kärlek.

Det är ju det han har. Recensionen skrevs av en högdragen finkulturskribent som skrev att hans "musik" är ren skit och undrade om han inte egentligen skäms för skräpet han producerat. Att det hade varit en mer intressant bok om han kommit ut som Sältan från Staffanstorp och rannsakat sin dåliga kulturgärning istället för att skriva en hatbok till sin exfru.
Hon menade bara att andra kultur-svin klarat sig, som Persbrandt.
Varke Måns eller Persbrandt är dock "älskade av folket". Jag ser bara folk från olika gruppboenden försvara Måns på Facebook, de är en del av folket absolut, men en liten minoritet av en minoritet.
Inte "Folket".

Bästa var ju när hon skrattade åt hans extremt dåliga språk här:

Citat:
”När vår gemensamma ryggsäck fanns i rummet blev allting tungt och tvingade oss genast att ta tag i tyglarna och gå ner i en kontrollerad skritt, för att inte på något sätt väcka ryggsäckens sen länge undertryckta misstänksamhet, osäkerhet eller närhetsbrist.” Que?

Hahahaha, inga litterära kvaliteter heller (såklart). Det enda han kan är hat och våld.
Hoppas Ciara stämmer honom för grovt förtal omgående.
Citera
2026-09-11, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Jo, det har du visst gjort. Att sitta och gilla inlägg där MZ beskrivs som ett svin och narcissist är väl om något att både håna och förminska honom. Du kommer inte undan det med dina svepskäl.

Sedan håller jag med Ottoplommon du verkar inte vilja förstå oavsett vilket språk eller vilka ord man använder. Du har ju dessutom suttit och förnekat helt uppenbara saker som alla i tråden själva kunnat se. Så vem som egentligen ”ljuger” här kan väl var och en bilda sig en egen uppfattning om.

Och angående CJ: nej, jag skrev inte att hon ”legat med en gift man”. Det är dina ord, inte mina. Jag hänvisade till vad mannens dåvarande partner själv har skrivit uttryckligen och offentligt. Försök åtminstone hålla isär det i stället för att lägga ord i min mun.

Det finns dessutom flera i tråden som redan har lagt fram det exakta datumet för när den här affären pågick.

Den lämnade kvinnan, Trudy Fountain, skrev så här på Facebook:”Here’s some new News….My Partner ended our relationship the week before Christmas to be with this woman. She knew we were together and she knew we had a child! I’d never heard of her before but knew she wasn’t a nice person! It seems most of Sweden feel the same!

https://www.facebook.com/nyheter24/posts/ciara-janson-och-m%C3%A5ns-zelmerl%C3%B6w-%C3%A4r-mitt-uppe-i-en-infekterad-skilsm%C3%A4ssa-nu-v%C3% A4dja/1314130614090479/

Hon skrev till och med rent ut när Måns friades:”Great News at least there's one she didn't manage to chew up and spit out!”Det är dessa offentliga ord jag utgår ifrån, så sitt inte och låtsas som att det är påhitt. Det visar ganska tydligt hur beräknande hela situationen framstår för de som lämnats kvar mitt i det här traumat, oavsett hur mycket du försöker släta över det.

Tänk vilket sänke för Ricky också, att de har hunnit göra likadana matchande tatueringar innan sanningen om vem hon egentligen är kommer fram.

Fy fan, stackars Ciara med dessa stalkers. Hoppas hon stämmer även henne för slander.
Hennes kille lämnade henne alltså efter en lååååång relation med ett nu sedan länge vuxet barn, för att han blivit kär i unga, vackra Ciara. Ja, sånt händer.
"She knew we had a child", hahaha. En vuxen människa vid 23 år alltså.
Hon var singel, han lämnade relationen han var i för att han hellre ville vara med Ciara.
Det är inget brott.
DU som försvarat Måns 20 år av konstant otrohet mot kvinna efter kvinna, även UNDER äktenskap med TRE, SMÅ barn, du är plötsligt förfärad av att hennes nya kille inte är oskuld utan också har haft en relation tidigare.
Hoppas Ciara får veta vem du är för det du skrivit i den här tråden är läskigt. Förföljelse, trakasserier, grovt förtal i stora mängder.

Den här bittra bruden i England har också fel. De flesta svenskar tänker öht inte på Måns Zelmerlöw ELLER Ciara. Det är främst kändisar som vet vem hon är, samt hans få gamla/galna fans.
Och av svenskar som vet vem hon är stöttar 99,9% henne.
Citera
2026-09-11, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Det är ju det han har. Recensionen skrevs av en högdragen finkulturskribent som skrev att hans "musik" är ren skit och undrade om han inte egentligen skäms för skräpet han producerat. Att det hade varit en mer intressant bok om han kommit ut som Sältan från Staffanstorp och rannsakat sin dåliga kulturgärning istället för att skriva en hatbok till sin exfru.
Hon menade bara att andra kultur-svin klarat sig, som Persbrandt.
Varke Måns eller Persbrandt är dock "älskade av folket". Jag ser bara folk från olika gruppboenden försvara Måns på Facebook, de är en del av folket absolut, men en liten minoritet av en minoritet.
Inte "Folket".

Bästa var ju när hon skrattade åt hans extremt dåliga språk här:

Hahahaha, inga litterära kvaliteter heller (såklart). Det enda han kan är hat och våld.
Hoppas Ciara stämmer honom för grovt förtal omgående.
Inget av det som skrivs att denna "finkulturskribent" har ansett är förstås sant.
Hon skrattade inte åt hans "extremt dåliga språk", utan tyckte att han bitvis skrev rätt "blommigt", liksom att han bitvis var "rätt rolig" samt att "han skriver också effektivt fram interiörerna ur ett riktigt pissförhållande".

MZ fick alltså en relativt bra recension och det är därför författaren till inlägget jag citerar är så aggressiv.
Jag riktar mig alltså till andra än ovanstående, då hen aldrig kommer ändra åsikt eller skriva annat än lögn ändå.

Jag tror inte Ciara kommer stämma honom för grovt förtal. Dels är MZs bok bara ett svar på ett grovt förtal, dels är det osannolikt att hon kommer ha samma tur i rättsväsendet igen och dels är hennes tillvägagångssätt och metoder upptäckta.
Citera
2026-09-11, 11:23
Medlem
Citat:
Den här bittra bruden i England har också fel. De flesta svenskar tänker öht inte på Måns Zelmerlöw ELLER Ciara. Det är främst kändisar som vet vem hon är, samt hans få gamla/galna fans.
Och av svenskar som vet vem hon är stöttar 99,9% henne.
Nu tror jag inte att 99,9% stöttar henne men att så många ändå gör det är för de är en skock får utan egen tankeförmåga. Ciara har genomfört den perfekta planen och fåren ingår villigt i den flock som behövdes för att allt skulle gå i lås.
Citera
2026-09-11, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Inget av det som skrivs att denna "finkulturskribent" har ansett är förstås sant.
Hon skrattade inte åt hans "extremt dåliga språk", utan tyckte att han bitvis skrev rätt "blommigt", liksom att han bitvis var "rätt rolig" samt att "han skriver också effektivt fram interiörerna ur ett riktigt pissförhållande".

MZ fick alltså en relativt bra recension och det är därför författaren till inlägget jag citerar är så aggressiv.
Jag riktar mig alltså till andra än ovanstående, då hen aldrig kommer ändra åsikt eller skriva annat än lögn ändå.

Jag tror inte Ciara kommer stämma honom för grovt förtal. Dels är MZs bok bara ett svar på ett grovt förtal, dels är det osannolikt att hon kommer ha samma tur i rättsväsendet igen och dels är hennes tillvägagångssätt och metoder upptäckta.

Då har du mycket dålig läsförståelse. Hon raljerar över hans dåliga och obegripliga språk, avslutar citatet med "Que?", vilket i sammanhanget betyder ungefär "Vad menas?" på spanska. Alltså, han skriver rent obegripligt.

"Blommigt" skriver hon snällt och sarkastiskt, du förstår inte hur hennes typ dissar. De skriver inte "Så jääävla dåligt, språket suger, vad faaan är detta, kolla detta citat...", utan som hon uttryckte det är hennes sorts sätt att dissa på. Lite som britter. "Oooh, that's very interesting" kan vara en brutal diss.
Inställningen till honom och hans kulturutövande syns genomgående i texten. Hon håller med britterna om att Eurovision suger och tycker att hans "musik" är skräp. Precis som hans text. Jo, hon ser tydligt att han målar upp en bild av ett "pissförhållande", till och med jag som aldrig kommer läsa skiten fattar ju att det är ett över 300 sidor långt karaktärsmord/eftervåld som aldrig förr.
Jag har sett flera överlevare från våld i nära relationer skriva att inte ens deras svin till ex skrivit en hel bok full med hat, anklagelser och förtal om/till dem.
Citera
2026-09-11, 12:21
Medlem
Citat:
Då har du mycket dålig läsförståelse. Hon raljerar över hans dåliga och obegripliga språk, avslutar citatet med "Que?", vilket i sammanhanget betyder ungefär "Vad menas?" på spanska. Alltså, han skriver rent obegripligt.

"Blommigt" skriver hon snällt och sarkastiskt, du förstår inte hur hennes typ dissar. De skriver inte "Så jääävla dåligt, språket suger, vad faaan är detta, kolla detta citat...", utan som hon uttryckte det är hennes sorts sätt att dissa på. Lite som britter. "Oooh, that's very interesting" kan vara en brutal diss.
Inställningen till honom och hans kulturutövande syns genomgående i texten. Hon håller med britterna om att Eurovision suger och tycker att hans "musik" är skräp. Precis som hans text. Jo, hon ser tydligt att han målar upp en bild av ett "pissförhållande", till och med jag som aldrig kommer läsa skiten fattar ju att det är ett över 300 sidor långt karaktärsmord/eftervåld som aldrig förr.
Jag har sett flera överlevare från våld i nära relationer skriva att inte ens deras svin till ex skrivit en hel bok full med hat, anklagelser och förtal om/till dem.

Hjälp! Menar du på allvar att du slösar 98 000 tecken på att förklara vad "que" betyder och hur "hennes typ dissar"?
Och sedan visar det sig att du ändå missförstått allt?

Och nej, du har inte alls sett flera våldsöverlevare på något vis beskriva t.o.m deras sviniga ex som bättre än MZ på grund av en bok.

Och lägg ned det där med våld. Jag tror alla med något sånär sunt förnuft har fattat vid det här laget att någon misshandel - eller annan form av avsiktligt våld - aldrig ägt rum.
Däremot verkar det inte bättre än att hon ofredat honom.
Citera
2026-09-11, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Hjälp! Menar du på allvar att du slösar 98 000 tecken på att förklara vad "que" betyder och hur "hennes typ dissar"?
Och sedan visar det sig att du ändå missförstått allt?

Och nej, du har inte alls sett flera våldsöverlevare på något vis beskriva t.o.m deras sviniga ex som bättre än MZ på grund av en bok.

Och lägg ned det där med våld. Jag tror alla med något sånär sunt förnuft har fattat vid det här laget att någon misshandel - eller annan form av avsiktligt våld - aldrig ägt rum.
Däremot verkar det inte bättre än att hon ofredat honom.

Jo jag har sett massvis med kvinnor som lämnat våldsamma män skriva att inte ens deras ex skriver hatböcker om dem, även om de för all del alltid förtalar kvinnorna efter att relationen är slut - och UNDER den också, precis som Måns gjort.
Citera
2026-09-11, 14:02
Moderator
oilslicks avatar
Nu är det återigen väldigt tjafsigt och chattigt i tråden.
En s@tans massa ot raderat.......skärpning.

/Moderator
Citera
2026-09-11, 14:09
Medlem
Citat:

Det säger ju allt? Du har bestämt redan med hjälp av ditt eget hat för Måns att han skrivit en hatbok?
Det är att göra det verkligen bekvämt för sig. Ja,det är ju många på den sidan av tråden som använder sin fantasi och lösryckt skvaller, förtal istället för fakta. Läs boken först och skriv sedan en egen recension istället. Det hade varit respektingivande.
Citera
2026-09-11, 14:36
Medlem
Citat:
Det säger ju allt? Du har bestämt redan med hjälp av ditt eget hat för Måns att han skrivit en hatbok?
Det är att göra det verkligen bekvämt för sig. Ja,det är ju många på den sidan av tråden som använder sin fantasi och lösryckt skvaller, förtal istället för fakta. Läs boken först och skriv sedan en egen recension istället. Det hade varit respektingivande.
Det är redan många recensenter som har beskrivit boken och gett exempel på innehållet. Givetvis hoppas bokförlaget att alla ska köpa varsitt exemplar innan man får ha åsikter om boken. Men om man ser en recension som något mer än fantasi och lösryckt skvaller så är det tillfyllest. För min del räcker det gott, jag tänker inte sponsra MånsPetter genom att köpa hatboken.
Citera
2026-09-11, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är redan många recensenter som har beskrivit boken och gett exempel på innehållet. Givetvis hoppas bokförlaget att alla ska köpa varsitt exemplar innan man får ha åsikter om boken. Men om man ser en recension som något mer än fantasi och lösryckt skvaller så är det tillfyllest. För min del räcker det gott, jag tänker inte sponsra MånsPetter genom att köpa hatboken.
Nä men du är skyldig att läsa Måns biografi själv innan du uttrycker dig hatiskt om innehållet. Liksom övriga hatiska skribenter. Man har ansvar för vad man skriver även på en liten mörk bakgata.

PS. Man behöver inte köpa den. Man kan be sitt bibliotek att ta hem den om den inte redan finns.
Tänker ge bort mitt X efter att jag läst den. Kan skicka den till en postboxadress etc.
Citera
2026-09-11, 16:41
Medlem
Citat:
Nä men du är skyldig att läsa Måns biografi själv innan du uttrycker dig hatiskt om innehållet. Liksom övriga hatiska skribenter. Man har ansvar för vad man skriver även på en liten mörk bakgata.

PS. Man behöver inte köpa den. Man kan be sitt bibliotek att ta hem den om den inte redan finns.
Tänker ge bort mitt X efter att jag läst den. Kan skicka den till en postboxadress etc.
Jag måste inte läsa den. Enligt DN går MånsPetter till hårda angrepp på exet i boken, något som han bemöter med att han anser sig ha rätt att berätta sin version. En hatbok alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in