Citat:
Ursprungligen postat av
ZexeL
En 8-årig flicka blir omhändertagen av SOC, mot sin och sina föräldrars vilja. När man börjar granska fallet så verkar det som att SOC och sjukhus gjort ett gravt misstag. Men trots detta så får flickan fortfarande inte träffa sina föräldrar.
Finns en granskning av Kaliber här;
https://sverigesradio.se/play/avsnitt/2719055
Detta verkar ju helt jävla sjukt?! Någon som har en aning om vad fan det kan handla om? Kan vi ha det att gå till såhär i Sverige idag att barn kan bli tagna från sina föräldrar utan grund och sedan hållas borta från dom trots att inget fel begåtts från föräldrarna?
Allt handlar om pengar, vem bryr sig om barnets bästa egentligen? Har märkt det själv då första gången jag blev placerad på ett ungdoms-barn-fängelse (SIS) va jag 16 år, hade inte begått något brott, va inte djupt i missbruk, och hade inga livshotande problem. Men ändå blev jag placerad där
det handlar bara om pengar pengar pengar. Samma med alla andra barn som blir tvångsplacerade, om soc inte har nått barn att arbeta med behövs dem ju inte på sitt jobb, så dem placerar barn på fel grunder för att ha nått jobb.