Citat:
Ursprungligen postat av
17tanter
Japp, det är också en så konstig grej att Fredrik skäms att vara rik. Filip nämner något om pengar och Fredrik försöker direkt spela ned allt. Det är väl inget fel på att ha blivit rik på sin framgång, han borde äga det
Men är det verkligen skam som ligger bakom det här eller en omtanke för sitt "varumärke" eller vad man ska kalla det? Jag menar, det är ju verkligen inte någon hemlighet att båda dessa herrar är svinrika, de har ju själva talat öppet om hur dom sålt det ena eller det andra produktionsbolaget, och jag minns att dom till och med nämnt faktiska summor dom fått av Kanal5 för att fortsätta göra Alla mot alla osv.
Så tycker det är konstigt att prata om att dom skulle "skämmas" över att vara rika, tänker att det mer handlar om att dom känner sina fans och utgår ifrån att dessa inte är superintresserade av de här rikedomarna. Eller skulle du tycka att deras podcast hade varit bättre om dom istället för att prata om whatever dom gör nu, säg "kändisar" och nyheter, så handlar avsnitten om hur jobbigt Fredrik tycker det är att ha hantvekrare hemma i sin jättevilla i Frankrike samtidigt som han försöker chilla vid poolen?
Personligen hade jag nog tappat intresset rätt fort om det var den typen av berättelser som erbjöds, fattar inte vart ni tycker att den här infon borde paketeras in liksom, deras jobb är att leverera underhållning via TV och Podcast, att dom sen tjänar pengar på det känns sekundärt.
Är det vanligt att andra kändisar ni gillar inkluderar sin privatekonomi i all sin "content", känns lite som att det förekommer mer bland yngre generationen typ Jockiboi och det gänget, att det är så jävla viktigt att framställa sig själv som framgångsrik och vifta med sitt lyxliv i varje inlägg man gör.