2026-09-09, 16:28
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 17tanter
Det var komiskt för någon månad sen i deras podd när Filip gav Fredrik en massa skit för att han inte har svarta kompisar .

Filip är så jävla rädd för att inte vara pk, men han vill ju också vara intressant och excentrisk, men det är han inte. Det är så uppenbart att han lever i skräck över deras tidigare produktioner, att någon ska checka honom på att han inte var perfekt pk (exempelvis mot Robinson-Emma, eller mot Pamela Anderson). Han borde bara äga vem han är och sluta försöka sätta dit Fredrik hela tiden.

Båda vill ju även vara den goda människan som står upp för de svaga men i samma mening kan Filip berätta hur mycket pengar han bränt på en utekväll eller vilka kändisar han hängt med på stora fester i LA.

Fredrik verkar skämmas och tycka det är jobbigt när Filip nämner att Fredrik har ett stort hus i Frankrike

De vill också gärna framstå som att de inte alls är speciellt rika men det är de båda två.
Citera
2026-09-09, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Tror det är ingreppen i ansiktet som du reagerar på. Försökt att föryngra sig på nån klinik i LA.

Men what, inte har han gjort ingrepp? Han är ju sleten och rynkig. Vart ser du det?

Han kör ju testo, benzo och vad det är, men inte LA fixad direkt.
Citera
2026-09-10, 15:56
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MREnzoWrange
Men what, inte har han gjort ingrepp? Han är ju sleten och rynkig. Vart ser du det?

Han kör ju testo, benzo och vad det är, men inte LA fixad direkt.
Minns att jag reagerade extremt starkt efter att han dök upp i någon tv-intervju några månader efter sista säsongen av Alla mot alla - han såg helt annorlunda ut. Ansiktet, framför allt runt pannan och ögonbrynen, såg väldigt uppsvullet ut.

Efter en snabb googling visar det sig att han tydligen pratat om det i sin andra podd:
Behandlingen som poddprofilen beskriver är en så kallad PRP-behandling, vilket står för Platelet rich plasma. Den kallas också för ”vampyrbehandlingen”.

Blod tas från kroppen, snurras i en maskin och plasman injiceras sen i huden för att stimulera hudens förnyelse.
https://www.expressen.se/noje/filip-hammars-skonhetsingrepp-man-suger-sitt-eget-blod/
Citera
2026-09-10, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Båda vill ju även vara den goda människan som står upp för de svaga men i samma mening kan Filip berätta hur mycket pengar han bränt på en utekväll eller vilka kändisar han hängt med på stora fester i LA.

Fredrik verkar skämmas och tycka det är jobbigt när Filip nämner att Fredrik har ett stort hus i Frankrike

De vill också gärna framstå som att de inte alls är speciellt rika men det är de båda två.
Japp, det är också en så konstig grej att Fredrik skäms att vara rik. Filip nämner något om pengar och Fredrik försöker direkt spela ned allt. Det är väl inget fel på att ha blivit rik på sin framgång, han borde äga det
Citera
2026-09-10, 16:24
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Japp, det är också en så konstig grej att Fredrik skäms att vara rik. Filip nämner något om pengar och Fredrik försöker direkt spela ned allt. Det är väl inget fel på att ha blivit rik på sin framgång, han borde äga det

Han har däremot inga problem att prata om hur mycket pengar andra har, Herngren med flera.

De har liksom jobbat med tv i över 20 år, sålt ett produktionsbolag, kommit på massor av egna program, gjort två filmer. Förstår inte varför det ska tonas ner att de har pengar då som du säger.

Filip verkar inte bry sig lika mycket utan verkar mer leva livet och njuta av framgången.
Citera
2026-09-10, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Han har däremot inga problem att prata om hur mycket pengar andra har, Herngren med flera.

De har liksom jobbat med tv i över 20 år, sålt ett produktionsbolag, kommit på massor av egna program, gjort två filmer. Förstår inte varför det ska tonas ner att de har pengar då som du säger.

Filip verkar inte bry sig lika mycket utan verkar mer leva livet och njuta av framgången.
Ja verkligen, det är väl snarare imponerande att ha byggt upp sin rikedom själv!

Filip verkar dock ha problem med sin självbild, och den där stora önskan att vara karismatisk. Han är nog inte nöjd med att han egentligen bara är en person som intervjuar karismatiska personer, men själv inte är det.
Citera
2026-09-11, 13:32
Medlem
Citat:

Det är väl bara ett svenskt drag?
Citera
2026-09-11, 13:54
Medlem
zBr9s avatar
Citat:

Men är det verkligen skam som ligger bakom det här eller en omtanke för sitt "varumärke" eller vad man ska kalla det? Jag menar, det är ju verkligen inte någon hemlighet att båda dessa herrar är svinrika, de har ju själva talat öppet om hur dom sålt det ena eller det andra produktionsbolaget, och jag minns att dom till och med nämnt faktiska summor dom fått av Kanal5 för att fortsätta göra Alla mot alla osv.

Så tycker det är konstigt att prata om att dom skulle "skämmas" över att vara rika, tänker att det mer handlar om att dom känner sina fans och utgår ifrån att dessa inte är superintresserade av de här rikedomarna. Eller skulle du tycka att deras podcast hade varit bättre om dom istället för att prata om whatever dom gör nu, säg "kändisar" och nyheter, så handlar avsnitten om hur jobbigt Fredrik tycker det är att ha hantvekrare hemma i sin jättevilla i Frankrike samtidigt som han försöker chilla vid poolen?

Personligen hade jag nog tappat intresset rätt fort om det var den typen av berättelser som erbjöds, fattar inte vart ni tycker att den här infon borde paketeras in liksom, deras jobb är att leverera underhållning via TV och Podcast, att dom sen tjänar pengar på det känns sekundärt.

Är det vanligt att andra kändisar ni gillar inkluderar sin privatekonomi i all sin "content", känns lite som att det förekommer mer bland yngre generationen typ Jockiboi och det gänget, att det är så jävla viktigt att framställa sig själv som framgångsrik och vifta med sitt lyxliv i varje inlägg man gör.
Citera
2026-09-11, 15:33
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattbullen12
https://static.bonniernews.se/ba/d0edf67d-94ee-45c8-b95c-c95d67bb8fcd.jpg

Varför ser Filip ut som ett riktigt mongo?

https://filmtopp.b-cdn.net/media/2023/10/Hero_Fredrik_Wikingsson_Warner.jpg

Även om han är 53, varför ser han så jääävla sliten ut?

Filip knaprar väl piller varje dag, samt super.
Fredrik verkar vara 100% alkad, det intrycket får man iallafall om man lyssnar på deras podcast.

Det är tråkigt att se hur jävla risiga de ser ut, och detta kommer från ett gammalt fan som såg grattis världen när det sändes real time och har diggat det mesta de gjorde fram till lite sällskap.
Fredrik har jävligt bra hår, måste jag säga.
Citera
2026-09-13, 09:40
Medlem
Nixters avatar
Bröllopsgäster anländer till Filips bröllop i Berlin.
https://x.com/rebew_lexa/status/2098928562124259687
Citera
2026-09-13, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Men är det verkligen skam som ligger bakom det här eller en omtanke för sitt "varumärke" eller vad man ska kalla det? Jag menar, det är ju verkligen inte någon hemlighet att båda dessa herrar är svinrika, de har ju själva talat öppet om hur dom sålt det ena eller det andra produktionsbolaget, och jag minns att dom till och med nämnt faktiska summor dom fått av Kanal5 för att fortsätta göra Alla mot alla osv.

Så tycker det är konstigt att prata om att dom skulle "skämmas" över att vara rika, tänker att det mer handlar om att dom känner sina fans och utgår ifrån att dessa inte är superintresserade av de här rikedomarna. Eller skulle du tycka att deras podcast hade varit bättre om dom istället för att prata om whatever dom gör nu, säg "kändisar" och nyheter, så handlar avsnitten om hur jobbigt Fredrik tycker det är att ha hantvekrare hemma i sin jättevilla i Frankrike samtidigt som han försöker chilla vid poolen?

Personligen hade jag nog tappat intresset rätt fort om det var den typen av berättelser som erbjöds, fattar inte vart ni tycker att den här infon borde paketeras in liksom, deras jobb är att leverera underhållning via TV och Podcast, att dom sen tjänar pengar på det känns sekundärt.

Är det vanligt att andra kändisar ni gillar inkluderar sin privatekonomi i all sin "content", känns lite som att det förekommer mer bland yngre generationen typ Jockiboi och det gänget, att det är så jävla viktigt att framställa sig själv som framgångsrik och vifta med sitt lyxliv i varje inlägg man gör.
Du behöver inte dra till såna extremer. Nej, jag vill inte att de ska starta en podd där de pratar om sin privatekonomi. Jag tycker bara det är anmärkningsvärt att det blir dålig stämning varje gång Filip insinuerar att Fredrik är rik. Det hade Fredrik kunnat klara att säga "japp" till och gå vidare.

Och jag tycker det är anmärkningsvärt hur ängslig Filip är över att vara "god" de senaste åren. Som jag sa innan tror jag det är för att han är rädd att hans tidigare förfaranden ska komma fram. Och det är dessutom rätt tråkigt att lyssna på podden när Filip hela tiden ska avbryta med exempelvis:
"Det är inte alla barn som får åka till Frankrike varje år"
"Det är inte direkt vanligt folk som har råd att äta middag där"
osv osv - varje gång Fredrik berättar något ska Filip bita på hur priviligerad Fredrik och hans familj är. Det förstör anekdoterna. Och eftersom Filip är så angelägen att vara karismatisk är det konstigt att han inte anstränger sig mer för att vara intressant, ist för att avbryta andra med trötta gymnasiala vänsterspaningar.

Men men, jag behöver ju inte lyssna Och det kommer jag nog inte göra längre
Citera
2026-09-13, 16:17
Medlem
Det verkar har varit riktigt party i Berlin. Pelle från The Hives, Krunegård m.fl. uppträdde. Många klädbyten, tacky och förmodligen ett å annat piller. Men grattis!

https://www.hant.se/noje/forsta-bilderna-fran-filip-hammars-brollop-unika-brudklanningen/11606918
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in