2026-09-11, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Sina egna kostnader fick de betala.

Vilka kostnader då menar du?
Dom företrädde väl sig själva? Dvs dom hade inga kostnader.
Det Cissi säger är att medviktarna betalade en liten summa och förlikade. Dom vek ner sig inget snack om saken.

Detta var en förlust för alla och en kostnad för samhället. Båda parter kan dra åt helvete.
Citera
2026-09-11, 11:53
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallalaercp
Vilka kostnader då menar du?
Dom företrädde väl sig själva? Dvs dom hade inga kostnader.
Det Cissi säger är att medviktarna betalade en liten summa och förlikade. Dom vek ner sig inget snack om saken.

Detta var en förlust för alla och en kostnad för samhället. Båda parter kan dra åt helvete.
Håller med om att det var en kostnad för samhället.
Citera
2026-09-11, 12:01
Medlem
KungPungPats avatar
Kanske kan Medvikt nu sluta tro att Skilleras kan nånting om lagar.. med tanke på hur bergsäker Skilleras och Medvikt var gällande hur lagligt det är att göra varumärkesintrång, så länge det är parodi.

Fast dom skulle väl aldrig kunna erkänna att dom hade fel, och det är farligt att vara så högmodig att sanningen ignoreras totalt.. fast sanningen är det enda som egentligen spelar roll.

Inte ens Jockiboi kan lära dom där att se verkligheten.
Citera
2026-09-11, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Du ställde en fråga som ingen förutom Medvikt och Jockiboi vet svaret på.. och du fick inget svar från mig på den frågan.. men du känner att jag borde hävda att jag vet nått som jag ej kan veta?

Jockiboi betalade inte en krona då det såklart hade varit otänkbart när det är han som blivit utsatt för varumärkesintrång och har stämt boven.

Det både du och jag skriver är vår tro, och det har inget med verkligheten att göra... utöver att min analys nog är rätt ännu en gång.

Och Medvikt betalade inte heller en enda krona, så vad vill du? Robin sa redan från början att han aldrig kommer gå med på en förlikning som innebär att dom ska betala något. Efter samtalen igår sa han sig vara nöjd. Den utgiften Cissi pratar om är antagligen kostnaden för att ta sig dit. Jag vet inte, men det gör inte du heller.
Citera
2026-09-11, 12:23
Medlem
Citat:
Håller med om att det var en kostnad för samhället.

Min fråga kvarstår, vilka egna kostnader hade paret medvikt när dom företrädde sig själva?
Citera
2026-09-11, 12:26
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannejunior96
Och Medvikt betalade inte heller en enda krona, så vad vill du? Robin sa redan från början att han aldrig kommer gå med på en förlikning som innebär att dom ska betala något. Efter samtalen igår sa han sig vara nöjd. Den utgiften Cissi pratar om är antagligen kostnaden för att ta sig dit. Jag vet inte, men det gör inte du heller.

Precis. Vi skriver vad vi tror om vilka summor som det rör sig om, för ingen av oss kan veta nu när Medvikt är en tyst hund.
Jag tror det är hälften av det som Jockiboi krävde som Medvikt har accepterat att betala. Runt 100 papp.

Rättegång kan kosta 300-500 papp och därför blev förlikning självklart för Medvikt som hoppades betala så lite som möjligt för sitt brott.
Citera
2026-09-11, 12:28
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Min fråga kvarstår, vilka egna kostnader hade paret medvikt när dom företrädde sig själva?
Inte mycket mer än resekostnader skulle jag tro. Men det spelar ingen roll när det avgörs att bägge parter ansvarar för sina egna kostnader.
Citera
2026-09-11, 12:33
Medlem
Citat:
Inte mycket mer än resekostnader skulle jag tro. Men det spelar ingen roll när det avgörs att bägge parter ansvarar för sina egna kostnader.

Medviktarna har fått betala Jockiboi. Dom vek sig, troligtvis rör det sig om 500kr men faktum är att dom betalat Jockiboi.

Jockiboi är ju ekonomisk den stora förloraren i detta då han haft mycket högre kostnader än 500kr.
Citera
2026-09-11, 12:34
Medlem
Citat:
Du har hamnat i ett psykiskt fenomen där sanningen ignoreras för att din vilja vill något annat än det som verkligheten visar.

Själv så krigar jag för sanningen, men jag gör det på riktigt istället för att hitta på en egen hyperverklighet.. som jockiboi , medvikt, Skilleras och även du gör.

Tyvär så kommer ni alla alltid vara sämre på sanningsaccepterandet än mig som har accepterat hela den tråkiga sanningen om mänsklighetens öde.. och jag har inget som gör mig partisk mot sanningen i detta fallet, då jag tycker alla inblandade är lika äckliga.

Äntligen en vettig person i tråden.
Citera
2026-09-11, 12:39
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Medviktarna har fått betala Jockiboi. Dom vek sig, troligtvis rör det sig om 500kr men faktum är att dom betalat Jockiboi.

Jockiboi är ju ekonomisk den stora förloraren i detta då han haft mycket högre kostnader än 500kr.
Källa till att de fått betala?
Eller är det en tolkning?

Japp, Jocke är den stora förloraren i detta. Annars hade han aldrig velat ha ett sekretessavtal.

Men jag tror som banal att Jocke kommer att ha svårt för att inte prata om detta. Han har en förmåga att ständigt dela med sig av för mycket.

Men jag kan givetvis få fel och Jocke överraska.
Citera
2026-09-11, 12:44
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Kanske kan Medvikt nu sluta tro att Skilleras kan nånting om lagar.. med tanke på hur bergsäker Skilleras och Medvikt var gällande hur lagligt det är att göra varumärkesintrång, så länge det är parodi.

Fast dom skulle väl aldrig kunna erkänna att dom hade fel, och det är farligt att vara så högmodig att sanningen ignoreras totalt.. fast sanningen är det enda som egentligen spelar roll.

Inte ens Jockiboi kan lära dom där att se verkligheten.
Bara för att du har blockats av Axel så behöver du inte byta åsikt helt och hållet.

Axel har bra baskunskaper gällande juridik. Om han inte vet något så vänder han sig till sin vän som är jurist .

Men vad har detta med Jocke att göra?
Citera
2026-09-11, 12:48
Medlem
Citat:

Utöver att dra tillbaka tröjorna från marknaden, fick de förstås betala brottsvinsten som den olagliga försäljningen genererat.

Eftersom de är misslyckade som satiriker och influenser, så blev den summan ganska liten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in