Igår, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Det här kommer att falla platt. Jocke kommer inte att bry sig överhuvudtaget, han har fullt upp med sina egna grejer och att stämma folk till höger och vänster..
Hon försöker göra stor sak av att hon var i tingsrätten och att han inte dök upp, men sanningen är att det här bara är ett storm i ett vattenglas.
Mainstream-media som Expressen har redan fattat galoppen och tappat intresset eftersom det bara handlar om två klick-törstande profiler som vill mata sina egna plattformar.
Jockiboi bryr ihjäl sig om vad folk tycker om honom. Varför tror du att han stämmer Anneli? Jag vet varför. För att hon vågar berätta vem Jockiboi är - inga lögner, inga överdrifter.

Du påtalar ofta att Jocke har fullt upp. Vad har han fullt upp med förutom att panikslaget jaga memekonton och kritiker, försöka hitta nya advokater och då och då stå framför kameran i videos Olivia styrt upp från början till slut?

Expressen har skrivit drösvis med artiklar utan god journalistisk sed om Joakim Lundell. Varför tror du att vänskapsjournalistiken upphör nu?

Ellinor Saari hade den goda smaken att för en gångs skull be om en kommentar från andra sidan i den senaste artikeln om Jockiboi. Förmodligen har det upprört Jockiboi. Han har hotat med att stämma flera journalister, Ellinor Saari kanske står näst på tur och alla som skriver om Jockes misslyckade stämningar.

Det är en stor sak att en influenser som stämmer ett par på en kvarts miljon kronor och som i sin podd berättar att han ska vara på plats inte vågar komma.
Senast redigerad av Pallal Igår kl. 01:05.
Citera
Igår, 02:17
Medlem
Stämmer det att Svenska nyheter filar på ett inslag om uppföljaren till Joakim - ett överdrivet barn?

Och stämmer det att den ska heta:
Napoleonkomplexet- en kverulansparanoid man?
Citera
Igår, 03:51
Medlem
Psysations avatar
Hur pass många lögner har Jockiboi kläckt ur sig bara senaste veckorna?

- Påstår i en "intervju" med Anjo att man gjort memes på fosterpappan Roine samma dag som han gick bort. man skall även ha hoppat på Jonna & barnen?

- Påstår i samma intervju ha fler kristallen vinster än vad han har/hade.

- Påstår i samma intervju att han skickat ut flera stämningar (bara en ny har skickats?)

- Påstår att samma grupp "troll" utfört ett bombhot mot bröllopet, och att man ska ha skickat folk dit. "möten med säkerhetspolis, säkerhetsteam & tv4"

Rätta mig gärna om jag har fel & Fyll gärna på listan med flera lögner som gjorts runt samma tidsperiod!
Citera
Igår, 10:09
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Jockiboi bryr ihjäl sig om vad folk tycker om honom. Varför tror du att han stämmer Anneli? Jag vet varför. För att hon vågar berätta vem Jockiboi är - inga lögner, inga överdrifter.

Du påtalar ofta att Jocke har fullt upp. Vad har han fullt upp med förutom att panikslaget jaga memekonton och kritiker, försöka hitta nya advokater och då och då stå framför kameran i videos Olivia styrt upp från början till slut?

Expressen har skrivit drösvis med artiklar utan god journalistisk sed om Joakim Lundell. Varför tror du att vänskapsjournalistiken upphör nu?

Ellinor Saari hade den goda smaken att för en gångs skull be om en kommentar från andra sidan i den senaste artikeln om Jockiboi. Förmodligen har det upprört Jockiboi. Han har hotat med att stämma flera journalister, Ellinor Saari kanske står näst på tur och alla som skriver om Jockes misslyckade stämningar.

Det är en stor sak att en influenser som stämmer ett par på en kvarts miljon kronor och som i sin podd berättar att han ska vara på plats inte vågar komma.

Det återstår att se. Han har garanterat fått strikta order från sina advokater och rådgivare att ligga lågt och ignorera det här. Att ge henne respons eller gå till motattack är ju precis vad Cissi och hennes plattform vill, eftersom det skulle ge dem maximal räckvidd, trafik och uppmärksamhet. Genom att han håller tyst stryps syret till konflikten direkt.
Dessutom tror jag att han har fullt upp med det som redan ligger på bordet, med alla andra pågående tvister. Ja, han är känd för dittan och dattan och att alltid slå tillbaka, men det här är i alla fall vad jag tror. Driver hon på detta kommer det nog leda till en anmälan framöver.
Citera
Igår, 10:14
Medlem
TaEnNyDas avatar
Citat:
Det återstår att se. Han har garanterat fått strikta order från sina advokater och rådgivare att ligga lågt och ignorera det här. Att ge henne respons eller gå till motattack är ju precis vad Cissi och hennes plattform vill, eftersom det skulle ge dem maximal räckvidd, trafik och uppmärksamhet. Genom att han håller tyst stryps syret till konflikten direkt.
Dessutom tror jag att han har fullt upp med det som redan ligger på bordet, med alla andra pågående tvister. Ja, han är känd för dittan och dattan och att alltid slå tillbaka, men det här är i alla fall vad jag tror. Driver hon på detta kommer det nog leda till en anmälan framöver.
Lycka till med den anmälan. Det Cissi skrivit om är en ren granskning av en makthavare.
Citera
Igår, 10:19
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaEnNyDa
Lycka till med den anmälan. Det Cissi skrivit om är en ren granskning av en makthavare.
Det är inte jag som gör någon anmälan, det här är bara hur jag ser på saken. Det spelar ingen roll om det kallas granskning, poängen är hur han väljer att hantera det strategiskt. Han vinner absolut ingenting på att nappa och ge henne uppmärksamhet, oavsett vad hon skriver.
Sen vet vi ju alla hur han fungerar vid det här laget, fortsätter hon att pressa på och han anser att det går över gränsen till förtal, så är en anmälan knappast otänkbar från hans sida, oavsett vad folk tycker om det.

Det återstår helt enkelt att se.
Citera
Igår, 10:29
Medlem
TaEnNyDas avatar
Citat:
Det är inte jag som gör någon anmälan, det här är bara hur jag ser på saken. Det spelar ingen roll om det kallas granskning, poängen är hur han väljer att hantera det strategiskt. Han vinner absolut ingenting på att nappa och ge henne uppmärksamhet, oavsett vad hon skriver.
Sen vet vi ju alla hur han fungerar vid det här laget, fortsätter hon att pressa på och han anser att det går över gränsen till förtal, så är en anmälan knappast otänkbar från hans sida, oavsett vad folk tycker om det.

När går hon över gränsen då? Han har ju erkänt sexköp, han har ju stämt kvinnor för skitsaker, han har ju även sexchattat med minderåriga vilket kommer granskas framöver. Det är sånt Jockiboi faktiskt får tåla som makthavare.
Citera
Igår, 12:14
Medlem
kirugumis avatar
Citat:

Märkligt då att han alltid nappar när det gäller okända personer utan följe och makt.
Citera
Igår, 12:24
Medlem
glchstzngvrfhrns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Märkligt då att han alltid nappar när det gäller okända personer utan följe och makt.

Artikeln publicerades igår, kanske lite tidigt att dra en sån slutsats?
Citera
Igår, 13:31
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glchstzngvrfhrn
Han brukar alltid nappa när det inte är någon han är rädd för.

Med nappa menar jag att bli hysterisk och lägga upp en massa IG storys.

Men såklart att han kanske anmäler tryckfrihetsbrott/förtal till JK. Men duger advokaten från Åland till det?
Citera
Igår, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glchstzngvrfhrn

Vi hoppas givetvis att den ömhudade böliboi nappar på Cissis kritik, för då jävlar blir det åka av
Citera
Igår, 13:52
Medlem
TaEnNyDas avatar
Någon som har domen från när Jockiboi låtsades vara en polis i samtal med en tjej och hotade henne med kniv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in