2026-09-11, 09:53
Medlem
Medvikt må ha varit tvungen att plocka bort tröjorna, vilket dom själva sa inte spelade någon roll. Det är ju inte som att dom massproducerat, eller sålt tiotusentals av dom. Men annars kommer det knappast bli någon skillnad på deras kanalinnehåll.
Jocke, och hans hundar, kan gläfsa hur mycket dom vill vill, för kostnaderna på knappa 200 kr drabbar ingen fattig.
Citera
2026-09-11, 09:54
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Förmodligen inte (ekonomiskt menar jag). Jag är tydlig så att Lundell (yttrandefrihetens motståndare) inte polisanmäler mig för ganska grovt mordhot.

Han kan inte plocka ur företagets tomma kassa och privat har han inte svängrum för vad som komma skall. På Cissi Wallin lät det som att det här blev dyrt, han har inte betalat leverantörerna för bröllopet, han har inga inkomstbringande projekt på gång, Mördarna blev en sunk cost, han kommer snart att behöva betala Annika 50 000 och fler avgöranden om relativt stora summor väntar i höst.
Man kan undra om Jockiboi faktiskt är ärlig med Jonna om deras ekonomiska situation, eller om hon tror att dom är rika som troll?
Citera
2026-09-11, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnnanManniska
Man kan undra om Jockiboi faktiskt är ärlig med Jonna om deras ekonomiska situation, eller om hon tror att dom är rika som troll?

Han skyller ju på henne, att det är hon som är slösaktig. Det går knackigt nu, och den senaste advokatfakturan kommer svida. Hur länge kommer Ninetone gå med på att stötta det här stämningsvansinnet? Siffrorna sjunker, vilket ger sämre flöde in till Ninetone. Samtidigt ökar advokatkostnaderna.
Det går bra nu.
Citera
2026-09-11, 10:15
Medlem
Ellinor Saeri lyser med sin frånvaro. Jag tänkte att hon borde ha något positivt att rapportera när det gäller stämningen mot Medvikt. Har Jockiboi sagt ifrån, får hon inte skriva något, och i så fall, varför? När man läser Anjos kommentarer, som likeas av Rask och Motvikt, så gick det ju så bra. Men gjorde det verkligen det?
Frågar åt en vän.
Citera
2026-09-11, 10:21
Medlem
Skuggvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Ingen utom jurist från Jockibooois sida. Medviktarna på plats rakryggade. Axel och Cissi som såg ut som ett powercouple. Ganska tråkig tillställning där ingen fick följa med in förutom huvudpersonerna.
Tackar för rapporten från frontlinjen!
Axel och Cissi som ”powercouple” fick mig ärligt talat att sätta kaffet i halsen, tack för den mentala bilden haha. Rätt komiskt ändå - värsta hypen inför dagen då de äntligen skulle få konfrontera Jocke, matchande t-shirts och allt, och så slutade det med att de fick sitta och trycka i en korridor i tre timmar.
Citera
2026-09-11, 10:24
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Du har ju ingen källa för det du påstår. Det är bara dina fantasier.
Du hänvisar till en video med Cissi som bevis, där Cissi inte alls säger det du påstår, sen efter att du försökt använda Cissi som bevis så säger du att man inte kan lita på det Cissi säger.

Varför försvarar du plötsligt Jocke som du själv kallat för psykopat, extremt utvecklingsstörd, lögnare, galen, mm?
Varför skulle Jocke kräva tystnad och sekretess om han vann och fick pengar?

Sanningen är väl det enda som spelar roll?
Man kan inte låta sig påverkas av sin vilja, när man söker sanningen.

Cissi är väl ett ögonvittne som var på plats, och förklarar att förlikning ingicks när "nån" insåg att dom skulle förlora, och att förliking då blev rimligt att acceptera, innan det blir för dyrt.. och därför betalade Medvikt skadestånd, slutade sälja t-shirts, och kommer vara tyst om förlikningen pga förlikningen, men Cissi har ej tystat sig själv på samma sätt som Medvikt gjort baserat på deras mästares orders.. och därför kunde Cissi berätta för oss vad som hände, även om hon la fram det som att Jockiboi alltid förlorar.. trots att det är ologiskt att hävda det... när Medvikt är den som nu håller tyst och lyder Jockiboi.
Senast redigerad av KungPungPat 2026-09-11 kl. 10:27.
Citera
2026-09-11, 10:36
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du babblar i nattmössan som vanligt.
Så pass länge satt åhörare med att alla vet att det INTE var Medviktarna som ville förlika och inte var de som bad om den förhandlingen.

Du bör lägga ner dina spekulationer.

Cissi säger ingenstans att de fick betala någonting. Varför hittar du på.

Ja det är minst sagt sjukt att ni alla hör nått helt annat än det som Cissi förklarar i videon.

Jockiboi fick sin vilja igenom om Medvikt betalar en enda krona, tar bort t-shirts och är tyst om förlikningen... trots att dom vill fortsätta låtsas att dom vinner i tävlingen mot Jockiboi som dom nu inte får säga ett ord om, och dom kommer bli lika tysta om Jockiboi, som dom är om Anjo pga stämning.
Citera
2026-09-11, 10:50
Medlem
KungPungPats avatar
Det många lider av är en önskan och vilja om att Jockoboi ska få sota.. vilket har resulterat i en oförmåga att se bevis för motsatsen.

vad kallad det när nån vill nånting så mycket att bevis för motsatsen förtrycks?

Det kallas för konfirmationsbias (eller bekräftelsebias på svenska).
Detta är ett psykologiskt fenomen och ett tankefel där en person aktivt söker efter, tolkar och kommer ihåg information som bekräftar deras redan befintliga övertygelser eller önskningar, samtidigt som de ignorerar, avfärdar eller förtrycker bevis som talar emot det de vill ska vara sant.

När önskan är extremt stark kan det även övergå i det som kallas önsketänkande (wishful thinking) eller motiverat tänkande (motivated reasoning), där känslor och starka viljor helt styr hur man tolkar verkligheten.

Detta lider vi av, allihopa, mer eller mindre.

Jag lider ej av Detta fenomen i detta fallet då jag struntar i båda sidorna och hoppas att båda sidorna förlorar allt dom äger och har.
Senast redigerad av KungPungPat 2026-09-11 kl. 10:56.
Citera
2026-09-11, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Det många lider av är en önskan och vilja om att Jockoboi ska få sota.. vilket har resulterat i en oförmåga att se bevis för motsatsen.

vad kallad det när nån vill nånting så mycket att bevis för motsatsen förtrycks?

Det kallas för konfirmationsbias (eller bekräftelsebias på svenska).
Detta är ett psykologiskt fenomen och ett tankefel där en person aktivt söker efter, tolkar och kommer ihåg information som bekräftar deras redan befintliga övertygelser eller önskningar, samtidigt som de ignorerar, avfärdar eller förtrycker bevis som talar emot det de vill ska vara sant.

När önskan är extremt stark kan det även övergå i det som kallas önsketänkande (wishful thinking) eller motiverat tänkande (motivated reasoning), där känslor och starka viljor helt styr hur man tolkar verkligheten.

Detta lider vi av, allihopa, mer eller mindre.

Jag lider ej av Detta fenomen i detta fallet då jag struntar i båda sidorna och hoppas att båda sidorna förlorar allt dom äger och har.

Problemet med dig är du inte vet ett skit, om ett skit. Jag frågade dig förut om vilket belopp det handlade om, du har inte svarat på det. Det här med överenskommelsen kommer troligen inte göra mer skillnad än att Medvikt slutar sälja tröjor med Jockiboi-tryck på. Det var det stämningen handlade om, inget annat. Med andra ord så blev det dyrare för Jockiboi än Medvikt, som inte hade någon advokat att betala. Jocke får betala sina egna utgifter.
Citera
2026-09-11, 11:36
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannejunior96
Problemet med dig är du inte vet ett skit, om ett skit. Jag frågade dig förut om vilket belopp det handlade om, du har inte svarat på det. Det här med överenskommelsen kommer troligen inte göra mer skillnad än att Medvikt slutar sälja tröjor med Jockiboi-tryck på. Det var det stämningen handlade om, inget annat. Med andra ord så blev det dyrare för Jockiboi än Medvikt, som inte hade någon advokat att betala. Jocke får betala sina egna utgifter.

Du ställde en fråga som ingen förutom Medvikt och Jockiboi vet svaret på.. och du fick inget svar från mig på den frågan.. men du känner att jag borde hävda att jag vet nått som jag ej kan veta?

Jockiboi betalade inte en krona då det såklart hade varit otänkbart när det är han som blivit utsatt för varumärkesintrång och har stämt boven.

Det både du och jag skriver är vår tro, och det har inget med verkligheten att göra... utöver att min analys nog är rätt ännu en gång.
Senast redigerad av KungPungPat 2026-09-11 kl. 11:38.
Citera
2026-09-11, 11:37
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind
Tackar för rapporten från frontlinjen!
Axel och Cissi som ”powercouple” fick mig ärligt talat att sätta kaffet i halsen, tack för den mentala bilden haha. Rätt komiskt ändå - värsta hypen inför dagen då de äntligen skulle få konfrontera Jocke, matchande t-shirts och allt, och så slutade det med att de fick sitta och trycka i en korridor i tre timmar.
Du svarade en trollning då det visst var åhörare inne i salen. Salen var dock liten så den fylldes snabbt .
Citera
2026-09-11, 11:41
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallalaercp
Nu säger hon ju att medviktarna fick betala en mindre summa. Varför sitter du alltid och försöker förvrida och ljuger?

Jävla äckliga fetto!
Sina egna kostnader fick de betala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in