2026-09-11, 09:58
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
En bra fråga! Svaret är inte roligare än att jag inte bryr mig om prestige eller att någon "ser mig". Jag behöver inte sitta utanför riksdagshuset med en skylt, eller vara en "influencer" eller få "likes" på sociala medier (som jag inte använder för övrigt).

Jag är helt och hållet nöjd med att det bara är jag och ingen annan (faktiskt är det lite av poängen).

Du startar en tråd för att du inte har behov av att bli sedd och inte behöver diskutera ämnet?

Trolleriet fortskrider, det är poängen.
Citera
2026-09-11, 10:06
Medlem
hippilis avatar
Dom sista 2 veckorna har jag träffat gamla bekanta som sagt, jag gör som dig och inte röstar för partierna håller aldrig vad dom lovar.

Svarade, jaha och det har du kommit på först nu, men det är aldrig försent att inse att det är bara för att lura till sig röster för att sedan inte hålla det dom står för eller göra tvärt om men vi som inte röstar kan inte heller gnälla på partierna.

Folk får rösta på vad dom vill men jag kommer inte rösta någon mer gång i livet jag är inte så lätt att lura det finns andra som kan roa sig med att engagera sig i det

Texten skulle varit längre men det är tredje försöket att skriva sedan försvinner texten så man får börja om att skriva 😡
Citera
2026-09-11, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloker2
Jag röstar inte. Dels för att jag är cyniker, kanske lite nihilistiskt, dels för att jag tillhör den "dumma pöbeln" som alltid skulle rösta fel enligt experterna. Den liberala demokratin får plötsligt syntax error när de fria människorna röstar "fel". Dessutom görs väldigt mycket av besluten i kabinetter där frågorna urvattnas så långt det bara går. Jag följer med politiken nu och då för att veta hur jag ska parera mig inom den närmaste framtiden, men att aktivt följa är bara tröttsamt och inget jag orkar med längre.

Så nej, jag kommer inte att ligga på sofflocker, utan jag kommer att tai en lång promenad i höstvädret.

Att rösta blankt är bara trams och slöseri med tid.
Ja, precis så är det ju. Du skall rösta, men Gud nåde dig om du röstar fel. Jag röstade fel 2010 och fick veta det med råge - herregud vilket hatiskt drev i massmedia och även i verkliga livet.

Men du är inne på en annan viktig punkt: detta förakt för den "vanliga människan" (som såssarna pratar sig varma om just nu). "Bönder" har till exempel länge använts som ett skällsord, någon som är korkad och obildad. Men faktum är att det var just bönder vi var i 10.000 år (innan dess jägare och samlare) - utan bönder, inga städer osv. De tror sig vara löskopplade från verkligheten i sina elfenbenstorn bland molnen, att man kan spotta ner på världen där under utan konsekvenser, men de lär snart bli varse om hur instabilt deras luftslott egentligen är.
Citera
2026-09-11, 10:09
Medlem
rednaxela90s avatar
Det kan vara viktigare än någonsin att rösta på blå-gula laget (och gärna SD). Nu mobiliserar muslimer, som aldrig förr, för att röd-gröna sidan ska vinna detta val. Låt dem inte islamisera detta land.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/moskeer-mobiliserar-infor-valet-forsta-gangen-sa-manga-pratar-om-att-rosta
Citera
2026-09-11, 10:11
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
Det kan vara viktigare än någonsin att rösta på blå-gula laget (och gärna SD). Nu mobiliserar muslimer, som aldrig förr, för att röd-gröna sidan ska vinna detta val. Låt dem inte islamisera detta land.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/moskeer-mobiliserar-infor-valet-forsta-gangen-sa-manga-pratar-om-att-rosta

Håller med rösta på ÖP, tidö älskar pakistanier och indier och bangladesher som springer ut på gatan nu. 220.000 nya svenska medborgarskap, var inte en cuck.
Citera
2026-09-11, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Dom sista 2 veckorna har jag träffat gamla bekanta som sagt, jag gör som dig och inte röstar för partierna håller aldrig vad dom lovar.

Svarade, jaha och det har du kommit på först nu, men det är aldrig försent att inse att det är bara för att lura till sig röster för att sedan inte hålla det dom står för eller göra tvärt om men vi som inte röstar kan inte heller gnälla på partierna.

Folk får rösta på vad dom vill men jag kommer inte rösta någon mer gång i livet jag är inte så lätt att lura det finns andra som kan roa sig med att engagera sig i det

Texten skulle varit längre men det är tredje försöket att skriva sedan försvinner texten så man får börja om att skriva 😡
Härligt att höra!

För mig är det också färdigröstat. Att lägga färgglada lappar i en låda lär knappast göra mycket för verkligheten, då är det oändligt mycket bättre för världen att man mediterar en stund. Solen går upp, solen går ner, politiker kommer och politiker går. Det är som det är i den globala lekskolan.
Citera
2026-09-11, 10:22
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Håller med rösta på ÖP, tidö älskar pakistanier och indier och bangalsedher som springer ut på gatan nu. 220.000 nya svenska medborgarskap, var inte en cuck.
Om ÖP kommer in kan det kanske vara värt att rösta på dem. Men om de inte gör det är det en bortkastad röst i Riksdagsvalet. Jag kommer inte att riskera det i detta viktiga val, där det kan vara så att vår framtid står på spel, så jag kommer att rösta på SD i Riksdagsvalet (överväger dock annat mindre parti i Region- och Kommun- valen).

https://youtube.com/shorts/KYW7uEVyeA8
Citera
2026-09-11, 10:26
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Om ÖP kommer in kan det kanske vara värt att rösta på dem. Men om de inte gör det är det en bortkastad röst i Riksdagsvalet. Jag kommer inte att riskera det i detta viktiga val, där det kan vara så att vår framtid står på spel, så jag kommer att rösta på SD i Riksdagsvalet (överväger dock annat mindre parti i Region- och Kommun- valen).

https://youtube.com/shorts/KYW7uEVyeA8

Tidö är körda, 220.000 nya under tidös regering , det är indirekt röstboskap till vänstern.
Lägg därtill 500.000 muslimer som mobiliserar sig till att rösta på vänstern.
Uppmaning från muslimska föreningar, dessa muslimer rösta inte förra valet.
Citera
2026-09-11, 10:39
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Tidö är körda, 220.000 nya under tidös regering , det är indirekt röstboskap till vänstern.
Lägg därtill 500.000 muslimer som mobiliserar sig till att rösta på vänstern.
Uppmaning från muslimska föreningar, dessa muslimer rösta inte förra valet.
Kritiken mot SD / Tidö måste förstås i ljuset av att SD bara kunde kräva så pass mycket av deras politik som de hade mandat till. De hade dessutom inga ministerposter. Men om de får ett bra valresultat och får ingå i regeringen på olika ministerposter, så kan det hända saker.

Hade även varit kul om ÖP kom in. Men jag tycker att det är främst de som bor i Örebro län som eventuellt bör rösta på dem (jag är dock lite dåligt insatt i ÖP).
Citera
2026-09-11, 10:40
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Kritiken mot SD / Tidö måste förstås i ljuset av att SD bara kunde kräva så pass mycket av deras politik som de hade mandat till. De hade dessutom inga ministerposter. Men om de får ett bra valresultat och får ingå i regeringen på olika ministerposter, så kan det hända saker.

Hade även varit kul om ÖP kom in. Men jag tycker att det är främst de som bor i Örebro län som eventuellt bör rösta på dem (jag är dock lite dåligt insatt i ÖP).

Tidö skulle ha kastat ut 500.000 som inte ska vara här, nu är högern körd för all framtid.
Citera
2026-09-11, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Det är när man inser vilket intellektuellt slukhål massrörelser innebär som man blir som mig. Det kan vara religiösa rörelser, fotbollssupportrar eller vilka 'ismer' som helst. Det handlar inte om tjugotvå personer som jagar efter och sparkar på en uppblåst läderballong på en onaturlig gräsmatta, inte egentligen.

Det spelar ingen roll vad ni röstar på så till vida att alla partier är en del av samma svulst. Att rösta ger den näring. Enda sättet att sätta sig emot är att inte rösta.

Hur är de del av samma om de har olika åsikter och saker de vill göra?
Citera
2026-09-11, 10:47
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Tidö skulle ha kastat ut 500.000 som inte ska vara här, nu är högern körd för all framtid.
Inte om folk röstar rätt i det här valet. Då finns det en chans att vända på detta. (Jag väljer att hålla mig optimistisk och tro det.) Men det är viktigt att röd-gröna sidan INTE vinner, och att blå-gula gör det.

https://youtube.com/shorts/XpU1pU2Ur9Q
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in