2026-05-11, 17:57
Medlem
Ludvig.Rudolfs avatar
Jag funderar på att inte rösta alls den här gången. Kommer kännas såååå befriande att riva sönder röstkortet när det väl dimper ner i brevlådan. Sen kan dagens pajasar till politiker stoppa upp resterna av det någonstans där solen inte skiner
Citera
2026-05-11, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ludvig.Rudolf
Jag funderar på att inte rösta alls den här gången. Kommer kännas såååå befriande att riva sönder röstkortet när det väl dimper ner i brevlådan. Sen kan dagens pajasar till politiker stoppa upp resterna av det någonstans där solen inte skiner
Helt rätt!
Citera
2026-05-11, 22:55
Medlem
Jag kommer att donera röstkortet till någon i familjen eller någon granne.

Allt är bara teater, och om mottagaren finner glädje i att rösta på sitt favoritparti med min röst är det fine by me.
Citera
2026-05-12, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Three47
Allt är bara teater
Ja, det är ju det. Ett skådespel!
Citera
2026-05-13, 21:55
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Soffliggare i alla länder - förenen eder!

Jag är förstås inte ensam om att bojkotta den fars som politiken är. Att rösta (även blankt) är att legitimera detta korrupta skitsystem, därför ligger vi på soffan i höst!

Ett gäng lismande kappvändare som gett upp all ideologi för status och pengar. Mutkolvar och globalister är de allihopa, från höger till vänster. Avgå alla och börja jobba inom hemtjänsten istället där de kan göra nytta för en gångs skull. Eller använd dem som bojsänken, i kraftfoder eller vad som helst, bara de aldrig får bestämma över oss mer.

Fall inte för floskler och plattityder om att det är din plikt, eller att man inte har någon rätt att klaga om man inte röstar. Låt inte det globala, kapitalistiska tankevirusets svammel få er att ändra er utan nu står vi fast i vårt beslut. Precis som de som vill leka pang-pang i skogen får sköta sitt så kan de som tror på politiken dyrka sina avgudar - oss bekommer det inte.

Men varför kommer just du avstå från att rösta i höst? Vore kul att höra hur ni andra resonerar!

Väl mött och det ska bli ett nöje att skratta tillsammans åt den fars som nu kommer utspela sig i TV och på internet
Ok vad vill du ha för system då?
Citera
2026-05-14, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Ok vad vill du ha för system då?
Det är en bra fråga. Kanske inte riktigt trådens ämne, men i all korthet lyder min åsikt som följer:

Var människa måste själv lägga år på att komma till insikt om sakernas natur. Vi måste så att säga alla bli "Buddha", upplysta om vår plats i alltinget, våra begränsningar och styrkor. Vi skall inte följa någon 'ism', religion eller annat konglomerat av tankar. Vi måste själva hitta tillbaka till den rätta vägen, var och en av oss miljarder människor. Det låter kanske omöjligt. Men det är den enda möjligheten att undvika att vi blir viljelösa delar i en mänsklig myrstack.

"It's not possible"
"No, it's necessary"
Citera
2026-05-18, 17:37
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludvig.Rudolf

Varför känner du så?
Citera
2026-05-18, 18:45
Medlem
Ludvig.Rudolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Varför känner du så?

Politikerförakt. Det framgår väl av inlägget?
Citera
2026-05-20, 16:13
Medlem
Ännu en bra anledning att inte rösta:

https://www.svd.se/a/zOMWpO/magdalena-andersson-vill-samarbeta-med-borgerliga-partier

Viken teater! En fars.
Citera
2026-05-20, 16:24
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Soffliggare i alla länder - förenen eder!

Jag är förstås inte ensam om att bojkotta den fars som politiken är. Att rösta (även blankt) är att legitimera detta korrupta skitsystem, därför ligger vi på soffan i höst!

Ett gäng lismande kappvändare som gett upp all ideologi för status och pengar. Mutkolvar och globalister är de allihopa, från höger till vänster. Avgå alla och börja jobba inom hemtjänsten istället där de kan göra nytta för en gångs skull. Eller använd dem som bojsänken, i kraftfoder eller vad som helst, bara de aldrig får bestämma över oss mer.

Fall inte för floskler och plattityder om att det är din plikt, eller att man inte har någon rätt att klaga om man inte röstar. Låt inte det globala, kapitalistiska tankevirusets svammel få er att ändra er utan nu står vi fast i vårt beslut. Precis som de som vill leka pang-pang i skogen får sköta sitt så kan de som tror på politiken dyrka sina avgudar - oss bekommer det inte.

Men varför kommer just du avstå från att rösta i höst? Vore kul att höra hur ni andra resonerar!

Väl mött och det ska bli ett nöje att skratta tillsammans åt den fars som nu kommer utspela sig i TV och på internet

Väl mött! Död åt representativ demokrati! Länge leve folket! Död åt tjänstemännen och kvinnorna! Död åt lobbugrupperna! Död åt de "folkvalda" politikerna! Länge leve folket! Länge leve Sverige!
Citera
2026-05-20, 16:26
Medlem
Svavelbryggas avatar
Jag kommer att hålla för näsan och rösta på V, för förra gången jag lät bli att rösta ledde Reinfeldt landet till den väg vi är på nu och ingen kan ha någon större vision än att börja med att spola tillbaka 20 år.
Citera
2026-05-20, 16:31
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Väl mött! Död åt representativ demokrati! Länge leve folket! Död åt tjänstemännen och kvinnorna! Död åt lobbugrupperna! Död åt de "folkvalda" politikerna! Länge leve folket! Länge leve Sverige!

Är du ironisk? Du säger leve folket, men död åt kvinnor och tjänstemän. Du vill döda halva folket alltså?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in