2026-09-10, 20:45
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Japp, UG släppte häromveckan om hur besudlade alla kommuner är av korruption.

Ja det är sekter vi har att göra med. Slutna sekter som verkar bakom sekretess och att ingen får granska vad det är som händer inne på kommunkontoren.

Örebro verkar ju vara ett sällan skådat skolexempel på en sådan sekt.
Citera
2026-09-10, 20:48
Medlem
Där möts vi.
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Absolut. Jag vill bara kunna diskutera luckorna i mammans berättelse.
Citera
2026-09-10, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Du tror alltså på allvar att orosanmälningar aldrig någonsin använts som straff mot föräldrar när man inte drar jämnt med dem?

Vare sig i vårdens eller skolans värld? Aldrig någonsin?

Och alla som påstår att det händer sprider "konspirationsteorier"? Har jag uppfattat dig rätt nu?

OBS: Jag vet inte om det skett i just detta fall, men att orosanmälningar kan användas som farliga vapen och straff borde väl vara självklart?
Visst är det fantastiskt att doktorn bemöter den biten men inte att ugglan hävdar att Ekstav ska ha skrivit ut falska intyg och medverkat till grova bidragsbrott samt gjort falsk orosanmälan och därmed begått mened i rätten...seriös nivå här idag...
Citera
2026-09-10, 21:09
Medlem
Jag hävdar ingenting alls. Det framgår av hans vittnesmål som någon i familjens närhet lagt ut till allmänhetens beskådande. Gissar att man inte tänkte helt klart när det gäller följderna.

Citat:
Ursprungligen postat av VildHasse5
Visst är det fantastiskt att doktorn bemöter den biten men inte att ugglan hävdar att Ekstav ska ha skrivit ut falska intyg och medverkat till grova bidragsbrott samt gjort falsk orosanmälan och därmed begått mened i rätten...seriös nivå här idag...
Citera
2026-09-10, 21:10
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VildHasse5
Det är verkligen inget nytt under solen! Så här har de ju hållit på tråden igenom.

Jag trodde faktiskt i min enfald att det skulle bli lugnt efter att Elsa äntligen kom hem igen och efter allt som kommit fram i ljuset. Men nej! Nu sitter de alltså fortfarande kvar och konspirerar mot mamman trots att hon är helt rensvådd från allt hon anklagades för och som var huvudgrunden till den totala isoleringen av stackars Elsa!

Det har ju visat sig vara helt och hållet fel från början till slut. Men vad gör då systemriddarna när grunden sprack? Jo, i stället för att ha skam i kroppen och erkänna myndighetshaveriet fortsätter de att konspirera mot mamman!

De sitter desperat och letar efter "diskrepanser" och vinklar i enstaka ord och meningar som de lyckats läsa i det nya materialet och helt utan att ha förmågan att förstå andemeningen eller se helheten i vad som faktiskt hänt.

Det är så oerhört tragiskt att se hur långt vissa är beredda att gå i sin mentala akrobatik bara för att slippa ta in att systemet begick ett monumentalt övergrepp!
Citera
2026-09-10, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uglo469
Jag hävdar ingenting alls. Det framgår av hans vittnesmål som någon i familjens närhet lagt ut till allmänhetens beskådande. Gissar att man inte tänkte helt klart när det gäller följderna.
Eftersom straffet för grov urkundsförfalskning samt falsk tillviitellse och mened kan bli så mycket som 6 år och att han skulle förlora sin läkarlegitimation så måste han vara mer än lovligt korkad om det du påstår stämmer...O Jo det är du som påstår det här ingen annan
Ps han kan få dela Cell med cth isf 🤣🤣
Senast redigerad av VildHasse5 2026-09-10 kl. 21:39.
Citera
2026-09-10, 21:31
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:
Du tror alltså på allvar att orosanmälningar aldrig någonsin använts som straff mot föräldrar när man inte drar jämnt med dem?

Vare sig i vårdens eller skolans värld? Aldrig någonsin?

Och alla som påstår att det händer sprider "konspirationsteorier"? Har jag uppfattat dig rätt nu?

OBS: Jag vet inte om det skett i just detta fall, men att orosanmälningar kan användas som farliga vapen och straff borde väl vara självklart?

Du har uppfattat det helt klart. Det är konspirationsteorier om man börjar se sådana förklaringar som sannolika.

Om du själv inte har högre förtroende för läkare än så så är det rent utsagt väldigt tragiskt.

Du kanske inte ska ta allt som skrivs i media och på forum för sanning?
Citera
2026-09-10, 21:47
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
"diskrepanser"
Dessa samt att Elsa snabbt blev bättre var orsaken till det fortsatta omhändertagandet och varken de processuella felen eller de ”nya uppgifterna” handlar om den orsaken.
Citera
2026-09-10, 21:48
Medlem
Citat:
Det är verkligen inget nytt under solen! Så här har de ju hållit på tråden igenom.

Jag trodde faktiskt i min enfald att det skulle bli lugnt efter att Elsa äntligen kom hem igen och efter allt som kommit fram i ljuset. Men nej! Nu sitter de alltså fortfarande kvar och konspirerar mot mamman trots att hon är helt rensvådd från allt hon anklagades för och som var huvudgrunden till den totala isoleringen av stackars Elsa!

Det har ju visat sig vara helt och hållet fel från början till slut. Men vad gör då systemriddarna när grunden sprack? Jo, i stället för att ha skam i kroppen och erkänna myndighetshaveriet fortsätter de att konspirera mot mamman!

De sitter desperat och letar efter "diskrepanser" och vinklar i enstaka ord och meningar som de lyckats läsa i det nya materialet och helt utan att ha förmågan att förstå andemeningen eller se helheten i vad som faktiskt hänt.

Det är så oerhört tragiskt att se hur långt vissa är beredda att gå i sin mentala akrobatik bara för att slippa ta in att systemet begick ett monumentalt övergrepp!
Diskrespens och AI-hallucinationer är populära ord för att göra sig lite märkvärdig med...
Senast redigerad av VildHasse5 2026-09-10 kl. 21:51.
Citera
2026-09-10, 21:59
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Dessa samt att Elsa snabbt blev bättre var orsaken till det fortsatta omhändertagandet och varken de processuella felen eller de ”nya uppgifterna” handlar om den orsaken.

Men snälla nån, hur svårt ska det vara att ta in?! Sjukvården ändrade den medicinska behandlingen i samband med placeringen men de gjorde det helt bakom mammans rygg!

För femtielfte gången: de spärrade journalerna för henne! Det står svart på vitt, bara att läsa innantill i Lex Sarah-utredningen!

Mamman utsattes för den värsta sortens Kafkaprocess där hon i praktiken förbjöds att försvara sig, eftersom hon vägrades insyn i vad vården faktiskt hade ändrat på under placeringen.

Det som faktiskt hände var att sjukvården gjorde om och gjorde rätt i smyg, medan mamman gavs hela skulden för barnets tidigare mående. Vad som egentligen försiggick bakom kulisserna döljs helt för både nämnd och domstol!

Det är ju exakt detta som är det gigantiska systemfelet med hela LVU-processen. Det är precis därför barn kan tvångsplaceras helt felaktigt och olagligt på obestämd tid, utan några som helst konkreta bevis.

Adam, Leo, Elsa, Lamine... Det är olika barn, men det är exakt samma havererade systemfel varje gång!
Citera
2026-09-10, 22:02
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trustmeiamadoctor
Du har uppfattat det helt klart. Det är konspirationsteorier om man börjar se sådana förklaringar som sannolika.

Om du själv inte har högre förtroende för läkare än så så är det rent utsagt väldigt tragiskt.

Du kanske inte ska ta allt som skrivs i media och på forum för sanning?

Hur förklarar du de fria fantasierna annars om mamman? Var kom MbP-anklagelserna ifrån? Det fanns ungefär exakt NOLL stöd för det från behandlande läkarteam. Exakt noll.

Hur förklarar du detta?

Vi vet att mamman var väldigt jobbig och krigade för sitt barn. Hon säger ju det själv. Är det då helt omöjigt att de försökte få tyst på henne genom att dra in soc i det hela?
Citera
2026-09-10, 22:10
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
medicinska behandlingen
(FB) 8-årig flicka tvångsomhändertagen av SOC, mycket pekar på felaktig bedömning av SOC
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in