2026-09-06, 17:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Tror du inte att det är enklare att utföra en abort utan att göra det på mest makabra sätt möjligt?

Tyvärr kan det spåra ur till det snabbaste och billigaste sättet om man inte ser upp.
Citera
2026-09-06, 17:44
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av excavation
Tyvärr kan det spåra ur till det snabbaste och billigaste sättet om man inte ser upp.
Och du tänker att det snabbaste och mest effektiva och billigaste sättet är att någon ska spika in en spik i fontanellen när huvudet kommer ut ur snippan?
Citera
2026-09-06, 17:46
Avslutad
Citat:
Och du tänker att det snabbaste och mest effektiva och billigaste sättet är att någon ska spika in en spik i fontanellen när huvudet kommer ut ur snippan?

Det var så man argumenterade.
Citera
2026-09-06, 17:51
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Det var så man argumenterade.
Källkritiken är ju på topp här får jag säga. Jajamän. Kvinnan ska ligga där och så säger hon oh no I changed my mind, I'm not ready to be a mother I want to fuck around more, och då tar barnmorskan fram en spik och hamrar in rätt i fontanellen. Så går tjejen direkt tillbaka till klubben för att knulla vidare och doktorn torkar av spiken på byxorna och går vidare till nästa rum, glatt hummande the imperial march från Star Wars.
Citera
2026-09-06, 17:59
Avslutad
Citat:
Källkritiken är ju på topp här får jag säga. Jajamän. Kvinnan ska ligga där och så säger hon oh no I changed my mind, I'm not ready to be a mother I want to fuck around more, och då tar barnmorskan fram en spik och hamrar in rätt i fontanellen. Så går tjejen direkt tillbaka till klubben för att knulla vidare och doktorn torkar av spiken på byxorna och går vidare till nästa rum, glatt hummande the imperial march från Star Wars.

Jag säger bara vad denna amerikanska abortläkare argumenterade för. Poängen är att saker och ting snabbt kan slå slint i barbari om man inte är försiktig och nyanserad i det man argumenterar för.

Jag skulle inte heller vilja se resultatet av abortförbud. En annan sorts barbari.
Citera
2026-09-06, 17:59
Medlem
Citat:
Ja men ska du tvingas få barn för att du fyllekör?
/Wooooosh
jag ska tvingas sitta inne ifall jag kör på nån. är du 13 lr nått?
Citera
2026-09-06, 18:04
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
/Wooooosh
jag ska tvingas sitta inne ifall jag kör på nån. är du 13 lr nått?
Lr nått? Hur gammal är du själv?
Jag fattade givetvis din poäng. Jag bara tycker att det är rätt orimligt att man ska behöva sätta barn till världen för att man bryter mot lagen. Om du anser att det borde vara olagligt att knulla runt så borde man väl straffa kvinnor och inte sätta massa oönskade barn till världen för det.
Citera
2026-09-06, 18:05
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Jag säger bara vad denna amerikanska abortläkare argumenterade för. Poängen är att saker och ting snabbt kan slå slint i barbari om man inte är försiktig och nyanserad i det man argumenterar för.

Jag skulle inte heller vilja se resultatet av abortförbud. En annan sorts barbari.
Har vi så i Sverige? Har vi haft så någonsin i Sverige, där abort är såpass normaliserat att man diskuterar huruvida det ska grundlagstiftas? Nej? Så då finns det väl ingenting som tyder på det för att en random läkare sagt något om det på ett ställe.
Citera
2026-09-06, 18:19
Medlem
Citat:
Lr nått? Hur gammal är du själv?
Jag fattade givetvis din poäng. Jag bara tycker att det är rätt orimligt att man ska behöva sätta barn till världen för att man bryter mot lagen. Om du anser att det borde vara olagligt att knulla runt så borde man väl straffa kvinnor och inte sätta massa oönskade barn till världen för det.
Jag har bråttom och har väl annat för mig än att hänga på fb och ha evighetsdiskussioner med folk som är omöjliga att nå fram till.

Ja det finns extensiva verktyg man kan ta till för att få kvinnor att inte behandla abort som preventivmedel. En början är väl att inte hjärntvätta kvinnor och män sen barnsben att det är ok att knulla runt sen mörda sitt eget kött och blod likt många i tråden verkar ha som inställning? Det finns inget slut på dekadensen på erat tankegods. I landet som är stora Satan USA får man i vissa delstater begå abort i 9e månaden.
Citera
2026-09-06, 18:46
Medlem
I låten som sjungs vill man skydda liv från kirurgens kniv. Kirurger med kniv utför inte aborter. Sluts ljug.
Citera
2026-09-06, 18:51
Medlem
Krappfiskarns avatar
Jag har börjat få avsmak för dessa högljudda abortmotståndare, framförallt amerikanska sådana. Inte för att de är emot abort, utan för att de skiter fullständigt i barnet såfort det blivit fött. De är "pro birth" snarare än "pro life".

Att vara "pro life" är mer än att bara födas. Det är även att få äta sig mätt, få en utbildning, få känna kärlek och att få växa upp som barn. Det är inget liv att födas in i om det bara är lidande och brist på kärlek.
Citera
2026-09-06, 19:54
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Det är också ett liv kopplat till en handling.

Jag är för dödstraff så jag skiter i livets gudagivna härlighet per se som kristna dårfinkar tycker. Det gäller att det är handlignen i sig som är vidrig och något man inte bör acceptera typ som kannibalism. Man gör det bara inte oavsett hur mkt som står på spel.

En kvinna skall inte kunna vara en hora utan att behöva ta konsekvenserna av att vara det.

Rätt många aborter sker i förhållanden. Du framstår som misogyn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in