Kollade lite på palmekonferensen. Först den där Poutianen.. för att vara ärlig orkade jag inte kolla på det då jag tycker det bara är trolleri. Men jag hörde ordet «larmtiden»..
Inte för att starta någon debatt, men om Nieminen först möter gm uppe på DBG, LJ vid trappan och sen piketen nere i trappan då kan inte «larmtiden» ha varit så jäävligt lång. Det begriper en mongolid apa.
Men som sagt , det HÄR orkar jag inte diskutera.
Sen Tommy Lindström.. utredning hadde haft sån tur som hadde huvudvittnet Lisbeth sa han. Som kunde berätta om hela LOPs dag från hemmet till bion, till Sari, till mordplatsen. LOP hadde gått över till Sari och därför gått fel sida av Sveavägen ner och det var tex därför att Skandiamannen INTE KUNDE HA GJORT DET HÄR!
Va fan är det för jävla logik? Om det här var ett impulsmord så var det kanske just därför att LOP bytte sida att det här blev som det blev.
Hur fan tänker svensk polis?
Fan vilket gäng.
Men jag undrar på om han egentligen menade Dekorimamannen altså.. han pratade lite om starkt motljus, omöjligt att se ett vapen etc, tror kanske han hintade till att Morelius hittade på lite. Att det aldrig stod någon och väntade på Palme där.
Som jag iofs kan hålla med om.
Men det var altså Skandiamannen han drog fram, på ren reflex.