2026-09-10, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeStrutter
Jävlar vilken jobbig bakgrund du måste ha om du tror att resten av världen funkar som i din familj. Jag beklagar.

"Negerhanen" är precis en sådan man. Han ska ha kvinnan under sin tumme och om hon inte lyder honom ska han förvisa henne aka disown her.
Citera
2026-09-10, 19:23
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Män tröttnar på fruntimmren de har hemma också. De blir gamla och fula så de vill byta upp sig. Sen slänger de ut kärringen på gatan som sen inte har någonstans att ta vägen.

Kvinnan kommer alltid få leva med hotet att bli utkastad om hon inte går med på precis allt mannen förter dig. Själv kommer hon aldrig att få göra något som hon vill. Tänk att gå ett helt liv och aldrig få göra det man drömmer om. Det är inte heller så kul.
Det är inte vanligt att man slänger ut sin kärring på gatan. Det händer bara i Sverige typ. Ni vill ju ha det så.

Lol. Om du inte gör exakt som din chef vill blir du också utkastad på gatan. Så om män säger no more och slutar betala skatt då kommer många kvinnar att direkt hamna på gatan, och många kommer bli tvungna att göra vad deras chef säger eller bli utkastad på gatan. Du resonerar lite som ett barn "muh dreams", kom igen väx upp.

Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag har alltid tjänat mer än mina manliga partners och det har aldrig varit ett problem för dem eftersom jag bidragit till vår gemensamma ekonomi positivt. Och eftersom de varit normala människor.

Hade du själv velat vara beroende av din släkt för att kunna gå ifrån en dålig relation?
Varför skulle det vara ett problem för dem? Jag vet inte vad du snackar om nu. Jag pratar om att du är beroende av män. Samhället är mer komplicerat än att du får pengar på kontot förstår du.

Jag litar mer på min släkt än socialtjänsten, arbetsgivare och affärspartners.
Citera
2026-09-10, 19:24
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
"Negerhanen" är precis en sådan man. Han ska ha kvinnan under sin tumme och om hon inte lyder honom ska han förvisa henne aka disown her.
Det är fel. Jag lever hellre utan att ha fullt ansvar över kvinnor och barn. Det är mycket bättre än att jobba dag och natt.
Citera
2026-09-10, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhanen
Det är fel. Jag lever hellre utan att ha fullt ansvar över kvinnor och barn. Det är mycket bättre än att jobba dag och natt.

Du försörjer väl redan hela den kvinnliga befolkningen. Kan inte bli många minuters sömn du får.
Citera
2026-09-10, 19:30
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Du försörjer väl redan hela den kvinnliga befolkningen. Kan inte bli många minuters sömn du får.
Män som ett kollektiv gör ju det. De flesta får inte valuta för pengarna, men det är inte mitt problem egentligen. Jag kan bara skratta åt det.
Citera
2026-09-10, 19:34
Medlem
Citat:
Det är inte vanligt att man slänger ut sin kärring på gatan. Det händer bara i Sverige typ. Ni vill ju ha det så.

Lol. Om du inte gör exakt som din chef vill blir du också utkastad på gatan. Så om män säger no more och slutar betala skatt då kommer många kvinnar att direkt hamna på gatan, och många kommer bli tvungna att göra vad deras chef säger eller bli utkastad på gatan. Du resonerar lite som ett barn "muh dreams", kom igen väx upp.

Först skriver du att det är så man gör i alla kulturer utom i Sverige. Nu säger du att man bara gör det i Sverige. Bestäm dig.
Citera
2026-09-10, 19:35
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Varför inte när de ändå inte behövs.

Helt utan kvinnor det nog inte går! Czardasfurstinnan. Kálmán.

https://vimeo.com/51024125
Citera
2026-09-10, 19:36
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Först skriver du att det är så man gör i alla kulturer utom i Sverige. Nu säger du att man bara gör det i Sverige. Bestäm dig.
Nej men du är mega autistic så du misstolkar allt jag skriver.

Det är bara i Sverige och liknande kulturer som man slänger ut sin fru på gatan för att man "tröttnat" på henne. Det är ju för att mannen antingen inte får sex av henne eller vill ha sex med nån annan, medan i många andra kulturer så går mannen till en prostituerad och behåller frugan.
Citera
2026-09-10, 19:45
Medlem
Citat:
Nej men du är mega autistic så du misstolkar allt jag skriver.

Det är bara i Sverige och liknande kulturer som man slänger ut sin fru på gatan för att man "tröttnat" på henne. Det är ju för att mannen antingen inte får sex av henne eller vill ha sex med nån annan, medan i många andra kulturer så går mannen till en prostituerad och behåller frugan.

Om kvinnan inte lyder mannen åker hon ut. Själv har jag hellre ett jobb med tydliga regler och instruktioner än lever som med en stång i röven dag ut och dag in. År efter år.
Citera
2026-09-10, 19:57
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Om kvinnan inte lyder mannen åker hon ut. Själv har jag hellre ett jobb med tydliga regler och instruktioner än lever som med en stång i röven dag ut och dag in. År efter år.
Självklart. Om du inte lyder din chef åker du också ut. Regler som regler.

Hade du varit kaxig om du blir av med jobbet, inte får något nytt och du får sätta dig med en kopp på gatan och tigga för att ingen vill betala mer skatt? Då hade nog den där mannen och familjen känts lockande. Det är i den kontexten du måste förstå det och inte i en svensk. Skulle du säga "åh nej jag måste lyda min man"... eller varit tacksam för det du har? Det är så det kommer sluta för kvinnor i Sverige, jag är ledsen att säga det.
Citera
2026-09-10, 19:58
Medlem
Citat:

Varför skulle det vara ett problem för dem? Jag vet inte vad du snackar om nu. Jag pratar om att du är beroende av män. Samhället är mer komplicerat än att du får pengar på kontot förstår du.

Jag litar mer på min släkt än socialtjänsten, arbetsgivare och affärspartners.
Jag litar mest på mig själv och det är så jag vill ha det.
Citera
2026-09-10, 20:00
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag litar mest på mig själv och det är så jag vill ha det.
Okej, om du är stark och självständig på riktigt så är det all good men många kvinnor är bara delusional. De lever på män och deras goda vilja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in