Citat:
Ursprungligen postat av
Statistenidittliv
Män tröttnar på fruntimmren de har hemma också. De blir gamla och fula så de vill byta upp sig. Sen slänger de ut kärringen på gatan som sen inte har någonstans att ta vägen.
Kvinnan kommer alltid få leva med hotet att bli utkastad om hon inte går med på precis allt mannen förter dig. Själv kommer hon aldrig att få göra något som hon vill. Tänk att gå ett helt liv och aldrig få göra det man drömmer om. Det är inte heller så kul.
Det är inte vanligt att man slänger ut sin kärring på gatan. Det händer bara i Sverige typ. Ni vill ju ha det så.
Lol. Om du inte gör exakt som din chef vill blir du också utkastad på gatan. Så om män säger no more och slutar betala skatt då kommer många kvinnar att direkt hamna på gatan, och många kommer bli tvungna att göra vad deras chef säger eller bli utkastad på gatan. Du resonerar lite som ett barn "muh dreams", kom igen väx upp.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bimbodeluxe
Jag har alltid tjänat mer än mina manliga partners och det har aldrig varit ett problem för dem eftersom jag bidragit till vår gemensamma ekonomi positivt. Och eftersom de varit normala människor.
Hade du själv velat vara beroende av din släkt för att kunna gå ifrån en dålig relation?
Varför skulle det vara ett problem för dem? Jag vet inte vad du snackar om nu. Jag pratar om att du är beroende av män. Samhället är mer komplicerat än att du får pengar på kontot förstår du.
Jag litar mer på min släkt än socialtjänsten, arbetsgivare och affärspartners.