2026-09-10, 15:14
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Var då?
Större delen av världen och mänsklighetens historia.
Citera
2026-09-10, 15:17
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhanen
För att det är mer humant.

I teorin skulle det räcka med ett fåtal kvinnor som man delar på.

Jag minns att Kar de Mumma i en av sina böcker skriver om när han var 17 år och bodde på pensionat Tunneln i Malmö och en handelsresande som också bodde där frågade om han ville vara med och dela på ett fruntimmer. Kar de Mumma grubblade intensivt på hur man delar på ett fruntimmer.
Citera
2026-09-10, 15:18
Medlem
Citat:
Större delen av världen och mänsklighetens historia.
Du menar på den tiden och i de delar av världen där man dör som flugor utan tillgång på vård.
Citera
2026-09-10, 15:35
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Du menar på den tiden och i de delar av världen där man dör som flugor utan tillgång på vård.
Nej, i länder där färre kvinnor jobbar i välfärden ser vården annorlunda ut men folk dör inte som flugor. Tex är hela omsorgsbiten nåt som familjen och extended familj gör istället för som här där ett enormt antal kvinnor är anställda för att göra det.

Har man pengar kan man absolut få vård i toppklass. Mycket bättre än svensk sossevård.
Citera
2026-09-10, 16:07
Medlem
Citat:
Nej, i länder där färre kvinnor jobbar i välfärden ser vården annorlunda ut men folk dör inte som flugor. Tex är hela omsorgsbiten nåt som familjen och extended familj gör istället för som här där ett enormt antal kvinnor är anställda för att göra det.

Ja det är väl jättepraktiskt om kvinnor vårdar anhöriga i hemmen oavlönat. Då blir hon ju livegen mannen och hans inkomst och mannen får sina sexuella behov fyllda alldeles gratis. Eller vänta, vad är uppsidan för kvinnor här?
Citera
2026-09-10, 16:18
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ja det är väl jättepraktiskt om kvinnor vårdar anhöriga i hemmen oavlönat. Då blir hon ju livegen mannen och hans inkomst och mannen får sina sexuella behov fyllda alldeles gratis. Eller vänta, vad är uppsidan för kvinnor här?
Vad är uppsidan för män i att försörja kvinnor om de inte får något i utbyte?

Uppsidan för kvinnan är ju att hon blir försörjd av sin familj. Och i stället för att socialtjänsten, arbetsgivare och andra institutioner är kvinnans nätverk och trygghet är det familjen och extended familj som stöttar henne och fyller ungefär samma funktion.

Det som är farligt för kvinnor när de blir försörjda indirekt av män via staten och dess institutioner är att om män helt enkelt tröttnar på detta så är det inte längre så kul med "frihet" men det är många för dumma för att inse.
Senast redigerad av Negerhanen 2026-09-10 kl. 16:31.
Citera
2026-09-10, 16:51
Medlem
Citat:

Uppsidan för kvinnan är ju att hon blir försörjd av sin familj. Och i stället för att socialtjänsten, arbetsgivare och andra institutioner är kvinnans nätverk och trygghet är det familjen och extended familj som stöttar henne och fyller ungefär samma funktion.

Det som är farligt för kvinnor när de blir försörjda indirekt av män via staten och dess institutioner är att om män helt enkelt tröttnar på detta så är det inte längre så kul med "frihet" men det är många för dumma för att inse.

Och om de försörjande männen helt enkelt tröttnar på frugan? Jag föredrar att tjäna mina egna pengar med den frihet det innebär.
Citera
2026-09-10, 16:57
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Och om de försörjande männen helt enkelt tröttnar på frugan? Jag föredrar att tjäna mina egna pengar med den frihet det innebär.
Då har hon annan familj. Bröder, systrar och så vidare. Dessutom är det mer tabu att skilja sig. Man gör i princip inte det utan goda skäl.

I Sverige så skiljer sig ett par oftast på kvinnans initiativ, eller kanske mannens för att han inte får sex av sin fru och hittat en ny kvinna som ställer upp mer. Om det var normalt att gå till prostituerade och att fruar alltid ställde upp på sex med sina män så skulle ingen man förstöra sin kärnfamilj för att han blivit "kär" i en annan tant. Det är ett mycket märkligt beteende från vuxna människor med familj.

Jag vet inte exakt vad du gör, men du är troligtvis beroende av män och har fått mycket i ditt liv just för att män hoppas de kan ha sex med dig. Utan det är det inte så kul att vara kvinna.

Men annars är det inte mig emot. Jag som man tjänar mycket mer på att slippa leva i traditionella könsroller så länge som jag är singel. Det är främst kvinnor som tjänar på det.
Senast redigerad av Negerhanen 2026-09-10 kl. 17:04.
Citera
2026-09-10, 18:21
Medlem
Citat:
Då har hon annan familj. Bröder, systrar och så vidare. Dessutom är det mer tabu att skilja sig. Man gör i princip inte det utan goda skäl.

I Sverige så skiljer sig ett par oftast på kvinnans initiativ, eller kanske mannens för att han inte får sex av sin fru och hittat en ny kvinna som ställer upp mer. Om det var normalt att gå till prostituerade och att fruar alltid ställde upp på sex med sina män så skulle ingen man förstöra sin kärnfamilj för att han blivit "kär" i en annan tant. Det är ett mycket märkligt beteende från vuxna människor med familj.

Jag vet inte exakt vad du gör, men du är troligtvis beroende av män och har fått mycket i ditt liv just för att män hoppas de kan ha sex med dig. Utan det är det inte så kul att vara kvinna.

Men annars är det inte mig emot. Jag som man tjänar mycket mer på att slippa leva i traditionella könsroller så länge som jag är singel. Det är främst kvinnor som tjänar på det.
Jag har alltid tjänat mer än mina manliga partners och det har aldrig varit ett problem för dem eftersom jag bidragit till vår gemensamma ekonomi positivt. Och eftersom de varit normala människor.

Hade du själv velat vara beroende av din släkt för att kunna gå ifrån en dålig relation?
Citera
2026-09-10, 18:31
Medlem
Citat:

Män tröttnar på fruntimmren de har hemma också. De blir gamla och fula så de vill byta upp sig. Sen slänger de ut kärringen på gatan som sen inte har någonstans att ta vägen.

Kvinnan kommer alltid få leva med hotet att bli utkastad om hon inte går med på precis allt mannen förter dig. Själv kommer hon aldrig att få göra något som hon vill. Tänk att gå ett helt liv och aldrig få göra det man drömmer om. Det är inte heller så kul.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-09-10 kl. 18:34.
Citera
2026-09-10, 18:34
Medlem
För att kvinnor är fantastiskta till skillnad från män.
Citera
2026-09-10, 18:34
Medlem
MikeStrutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Män tröttnar på fruntimmren de har hemma också. De blir gamla och fula så de vill byta upp sig. Sen slänger de ut kärringen på gatan som sen inte har någonstans att ta vägen.

Kvinnan kommer alltid få leva med hotet att bli utkastad om hon inte går med på precis allt mannen förter dig. Själv kommer hon aldrig att få göra något som hon vill. Tänk att gå ett helt liv och aldrig få göra det man drömmer om.
Jävlar vilken jobbig bakgrund du måste ha om du tror att resten av världen funkar som i din familj. Jag beklagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in