Citat:
Ursprungligen postat av
3komma14
Om du brytt dig om att läsa tråden du svarar i så hade du sett vad jag beställt, då hade du också förstått varför jag inte är sugen på att få hem varan för att sedan betala returfrakten.
Vad är din tanke om konsumentköplagen 7:3 som är den juridiska frågeställningen?
Jadu, 7:3 ser ju ut att ge dig rätten att häva köpet vilket känns ganska självklart från början. Enligt någon annan post så borde du även kunna få tillbaka pengarna du betalar för frakt hem.
Jag är ingen juridisk expert, men känner en hel del och har även tagit mig tiden att anmäla liknande saker till Konsumentverket. Det är en process som tar extremt lång tid, säkert månader/år numera. Magkänslan jag har är att dina chanser att få tillbaka varenda krona är nära noll tyvärr. Som bäst får du stå för returfrakten. Jag skulle nog i ditt fall bara ringa Granngården och komma överens om någon lösning, som sagt att ta upp kampen till Konsumentverket är inte värt för att spara ett par tre tusen kronor när oddsen är så extremt dåliga. Hade felet varit nära 100% på deras sida så hade jag uppmuntrat dig, men min bedömning är att det ser mörkt ut, ledsen om det inte är svaret du ville höra.