2026-09-10, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
Du som bor nära får hålla lite extra koll om hon har den på sig när hon promenerar förbi snabbt. Synd att det känns fel att ta en smygbild på henne, vore roligt annars.
Ibland får jag lust att åka dit för att få se henne, hänga på normal och kanske gå fram och säga att man sett hennes instagram och prata med henne. Men det vore stalking och då är man inne på galningspåret 😂 bor dessutom 25 mil ifrån haha. Men Alingsås ser väldigt mysigt ut, gillar utsikten från deras lägenhet, men lär nog inte ha vägarna förbi.

Hon har lottat ut den i en tävling för alla på instagram i maj. Så den har hon suttit på länge.

Alingsås är en jätte mysig stad tycker jag.
Tycker inte det är stalking i detta fall, klart man vill se henne i verkligheten mtp allt motsägelsefullt hon delar och att hon bara tar helt suddiga filter selfies.
Hade själv kunnat tänka mig ett besök men jag är för lat 😅

Förresten undrar hur det gick med hela advokat grejen, utredningen var väl igång eller hur var det nu igen grovt förtal av oklara anledningar.
Citera
2026-09-10, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agentjosi
Tycker inte ni också att H ser helt slut ut på senaste tiden? Typ som att hon tappat gnistan? Hon verkade mer glad och fylld av energi förut. Verkade bekymmerslös och nu får jag en känsla av motsatsen varje gång hon filmas.

Jag tror att A är en riktigt elak person, man får dansa efter hennes pipa hela tiden. Mamman har nog inte så mycket å säga till om. Jag hade ju aldrig tillåtet att min dotter hade hållit på som hon, ljuger hela tiden. Jag möter ibland mamman när hon är ute med hunden och jag får verkligen bita mig i tungan och inte säga något. Men en dag kanske det brister
Citera
2026-09-10, 15:35
Medlem
Jag ser henne på håll då och då
Citera
2026-09-10, 17:51
Medlem
Så nötknäpparsyndrom är den nya grejen.. intressant... en snabb googling är också att hon kan behöva denna behandlingen;

"Om patienten är underviktig kan ökad mängd retroperitonealt fett minska trycket på njurvenen."

Lycka till.
Citera
2026-09-10, 17:54
Medlem
cosmic_dancers avatar
Nu misstänker de nötknäpparsyndrom och fått brev om att det finns misstanke om atemitär nötknäpparsyndrom. Som sagt enbart misstanke men de slår givetvis på stora trumman och antar att hon givetvis har det. Mamma H har använt ai och sökt på Alice alla symptom och fick då fram denna diagnos. Gogglade lite och många av de problem Alice har finns inte med som symptom och de symptom som finns förutom smärta vid ryggen har jag aldrig hört dem prata om. Några av orsakerna kan dock vara lågt bmi och snabbviktnedgång... När ska de inse att ze flesta av hennes problem är pga hennes anorexi.
Citera
2026-09-10, 18:03
Medlem
Skampis avatar
Jäklar vad de myser och mallar sig nu när "mamma har haft rätt i 10 år". Det har hon ju för fan inte? Hon har haft teorier om varenda jävla ovanlig sjukdom som existerar i världen! Det har varit skellefteåsjukan, skelettcancer med metastaser, obalanserade gallsyror...

Detta är ett solklart fall av - Även en blind höna hittar ett korn!
Citera
2026-09-10, 18:12
Medlem
Alltså en snabb titt på AI säger ju också att smal kroppsbyggnad och snabb viktnedgång bidrar till det här syndromet. Alltså det är inte en fråga om vilket som kom först här, hönan eller ägget, det är hennes anorexi som orsakat allt. Även om hon nu hävdar att hon inte har det längre har hon ju varit öppen med att hon haft det tidigare.

Men ja det här nämner de förstås inte till sina följare.

Mamman ser för övrigt jättetrött och blek ut med mörka ringar runt de insjukna ögonen. Måste vara utmattande att bo med Alice.
Citera
2026-09-10, 18:14
Medlem
”Significant weight loss could induce nutcracker syndrome by decreasing the Aorto- superior mesenteric artery angle due to reduced retroperitoneal and perivascular fat (D'Souza et al., n.d.). In our case, the patient's BMI dropped from 25 to 18 kg/m2 contributing to the syndrome.”
Citera
2026-09-10, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.M1725
Så nötknäpparsyndrom är den nya grejen.. intressant... en snabb googling är också att hon kan behöva denna behandlingen;

"Om patienten är underviktig kan ökad mängd retroperitonealt fett minska trycket på njurvenen."

Lycka till.
Hurra hon är sjuk på riktigt! Eftersom det bara är fysiska sjukdomar som räknas i deras värld är de så nöjda. Klart jag fattar att det måste kännas skönt att bli lyssnad på! Men just den diagnosen...när hon är skinny as a vandrande pinne. Not so much to hang in the christmastree?
Citera
2026-09-10, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agentjosi
Tycker inte ni också att H ser helt slut ut på senaste tiden? Typ som att hon tappat gnistan? Hon verkade mer glad och fylld av energi förut. Verkade bekymmerslös och nu får jag en känsla av motsatsen varje gång hon filmas.
Kolla på senaste inlägget.. Mamsen ser ut som ett spöke..helt mörk under ögonen..Hon måste vara helt slut..båda behöver psykiatrisk vård snarast
Citera
2026-09-10, 18:25
Medlem
Ja som sagt följdsjukdomar efter svår anorexia …. Som hon då och då får återfall i eller har ständigt . Senast i början av detta året .
Citera
2026-09-10, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Hurra hon är sjuk på riktigt! Eftersom det bara är fysiska sjukdomar som räknas i deras värld är de så nöjda. Klart jag fattar att det måste kännas skönt att bli lyssnad på! Men just den diagnosen...när hon är skinny as a vandrande pinne. Not so much to hang in the christmastree?
Få se nu om kommentaren hon fick att en lösning är att gå upp i vikt får stå kvar 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in