2026-09-10, 14:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Jag hade fattat det som att om de inte kom överrens idag så skulle det gå vidare till nästa steg där det skulle bli ett domstolsbeslut.
Men jag kanske har missuppfattat? Så det var en domare som beslutade utgången idag och ingen överenskommelse emellan parterna?

Idag var det muntlig förberedelse och förlikningsförhandlingar, huvudförhandling hölls inte idag och kommer inte hållas då man förlikades.

Det går inte att skriva som du gjorde, eftersom det förhandlas både före och efter i ett normalt rättegångsförfarande i civilrättsliga mål. Muntliga förberedelsen brukar också kallas förberedande förhandling.
Citera
2026-09-10, 14:15
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ingen kan väl "vinna" idag eftersom det var en förhandling och ingen rättegång?

Vid förlikning så finns det ingen vinnare och förlorare eftersom en överenskommelse har gjorts, istället för att domare dömer.
Citera
2026-09-10, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
OM det nu är så..
Så vann Jocke det här på total knockout.

Hejaklacken här inne som firar att Medviktarna slipper betala visar bara hur otroligt naiva de är.
Jocke har aldrig varit ute efter deras småpengar hans enda mål var att tvinga dem till tystnad och få bort videorna.

Genom att skriva på det här avtalet har Medviktarna kapitulerat helt. De har fått munkavle, tvingas till total tystnad och får aldrig mer yppa ett ord om konflikten eller Jocke offentligt utan att riskera skyhöga böter.

Motparten fick vika sig för att rädda sitt eget skinn.
Jocke fick exakt allt han ville ha och locket är på för gott.
Det är en hundraprocentig strategisk vinst för honom.

OM det nu är så..
Det fetade ger jag dig rätt i.

Det understrukna är sannolikt vad han och Ninetone avsåg med stämningen, något som absolut inte är förenligt med yttrandefrihet och demokratiska principer varför det omöjligen kan ha blivit utfallet.

Jag hoppas verkligen att fler journalister tar efter Bodin och inser hur otroligt viktigt det är att belysa hur Lundell, Hallgren och Ninetone arbetar.
Citera
2026-09-10, 14:18
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Det är mycket nu det kan jag hålla med om, inte ens jag har koll längre på vem och vad som avhandlas men
förtalsmål prövas inte i Patent- och marknadsdomstolen.
PMT hanterar bara immaterialrätt, som varumärkesintrång.
Förtalsmålen mot enskilda personer ligger som helt separata civilmål i vanliga tingsrätter.

Man kan tycka vad man vill om Jockes och Hallgrens intelligens, men om det här specifika PMT-målet slutar med att tröjorna försvinner så har han uppnått exakt det som denna stämningsansökan handlade om.
Inte riktigt men en del av stämningen avsåg att få bort tröjorna.

Han försökte först med att han även skulle få ut namn och kontaktuppgifter till de som köpt tröjorna också.
Citera
2026-09-10, 14:21
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Du kan inte "äga" ett namn och förbjuda andra ifrån att använda det. Jocke kan inte förbjuda folk att använda namnet Joakim Lundell eftersom han inte har ensamrätt på det. Hade Jocke ensamrätt på det skulle det betyda att ingen annan får hetta Joakim Lundell.

Medvikt har inte betalat för någon rättegång

Jo dom förlikades ju vilket definitivt betyder att det inte är Jockiboi som betalar rättegångskostnader.

Medvikt gick med på att betala ett lägre skadestånd, och dom ser det som en vinst då fast dom inte vann som dom hävdade att dom skulle göra.
Citera
2026-09-10, 14:23
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind
Att just du postar det där är en helt makalös brist på självinsikt. Dina ständiga duckningar, fokusförflyttningar och gissningar börjar på allvar likna trådens mest kända haverist.

Några av dina uttalanden denna förmiddag:
Kl 11:12: ”Det blir ingen förlikning då Medviktarna säger nej.”
Kl 12:07: ”Hade de förliktats så hade de nog behövt betala.”
Kl 12:41: ”Det där är inte vad jag kallar förlikning.”

Du skrev: "Förslaget kom säkert upp för att inte behöva slösa skattemedel på en huvudförhandling som lagmannen inte ansåg skulle leda till något."
Domstolen är enligt lag skyldig att försöka få parterna att förlikas. Målet avskrivs för att parterna (tydligen? väntar tills jag ser bevis) gjort upp med varandra, förlikats.

När Jocke inte dök upp imorse skrev du att han inte dök upp av feghet. Det var en muntlig förberedelse, inte en huvudförhandling. Klart man betalar en advokat just för att slippa sitta där själv om man har råd och inte är tvungen att närvara.

Drick ett glas vatten och ta en paus. Du om någon vilseleder folk som ”läser utan att ha koll”. Har du ens läst stämningsansökan eller yttrandena i detta mål?
Men oj...

Jocke har själv gått ut med att han skulle till tingsrätten idag så jo, det är förmodligen pga feghet.

Medviktarna gick inte med på förlikning först. Såg du inte det på IG?

Sedan ringde Jockes advokat upp honom och det slutade med att de ska vara tysta om den slutgiltiga överenskommelsen.

Blev du så kränkt?
Citera
2026-09-10, 14:24
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frukostpizza
Idag var det muntlig förberedelse och förlikningsförhandlingar, huvudförhandling hölls inte idag och kommer inte hållas då man förlikades.

Det går inte att skriva som du gjorde, eftersom det förhandlas både före och efter i ett normalt rättegångsförfarande i civilrättsliga mål. Muntliga förberedelsen brukar också kallas förberedande förhandling.
Du hänger inte med i diskussionen
Användare 1 pratar om dagens besök i tingsrätten (muntlig förberedelse där ingen domare beslutar utgången)
Användare 2 pratar om vad som händer beroende på vem som vinner idag.

Och jag kommenterar att ingen kan vinna idag.
Antingen kommer man överens eller så går det vidare till huvudförhandling, och först i huvudförhandlingen kan någon vinna eller förlora.

Men om du anser att medvikt vann idag eftersom de inte behövde betala 500 000 till Jocke så får du ju tycka det.
Citera
2026-09-10, 14:26
Avstängd
Citat:
Du hänger inte med i diskussionen
Användare 1 pratar om dagens besök i tingsrätten (muntlig förberedelse där ingen domare beslutar utgången)
Användare 2 pratar om vad som händer beroende på vem som vinner idag.

Och jag kommenterar att ingen kan vinna idag.
Antingen kommer man överens eller så går det vidare till huvudförhandling, och först i huvudförhandlingen kan någon vinna eller förlora.

Men om du anser att medvikt vann idag eftersom de inte behövde betala 500 000 till Jocke så får du ju tycka det.

Jag tycker inte det, vad fan yrar du om? Jag bara sa att du inte kan skriva som du gjorde, det är fel.

Du skrev:

Det fetade är fel. En rättegång är en förhandling.
Citera
2026-09-10, 14:27
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Inte riktigt men en del av stämningen avsåg att få bort tröjorna.

Han försökte först med att han även skulle få ut namn och kontaktuppgifter till de som köpt tröjorna också.
Även om han ville ha ut köplistorna så ändrar det ju inte poängen, målet i PMT handlar om tröjorna och varumärket.

Men ärligt talat, ju mer man läser om alla turer, läckta DMs, shoppar och advokatnotor, desto mer inser man att det inte finns några vinnare här.
Jocke, Medviktarna, Cissi och dramakanalerna... alla har rullat runt i leran så länge nu att precis alla är lika smutsiga i det här dramat.
Jag väntar bara på protokollet så man får se det formella slutet på just den här cirkusen.

Skicka mig popcornen nu 🍿
Citera
2026-09-10, 14:27
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jo dom förlikades ju vilket definitivt betyder att det inte är Jockiboi som betalar rättegångskostnader.

Medvikt gick med på att betala ett lägre skadestånd, och dom ser det som en vinst då fast dom inte vann som dom hävdade att dom skulle göra.
Jocke betalar sina rättegångskostnader (vilket är dyrare än medvikts kostnader) och medvikt betalade troligen sina kostnader (mindre än Jocke)

Källa på att medvikt gick med på att betala lägre skadestånd? Jockes advokat ska ju ha haft svårt att bevisa och förklara hur de kommit fram till skadeståndet.
Citera
2026-09-10, 14:32
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frukostpizza
Jag tycker inte det, vad fan yrar du om? Jag bara sa att du inte kan skriva som du gjorde, det är fel.

Du skrev:

Det fetade är fel. En rättegång är en förhandling.
Jag skrev förhandling, inte huvudförhandling.
Som du själv skrev
"Idag var det muntlig förberedelse och förlikningsförhandlingar, huvudförhandling hölls inte idag"

Att jag skrev förhandling och du bestämde att jag menade huvudförhandling, och inte förlikningsförhandling är verkligen ett Du problem.
Citera
2026-09-10, 14:33
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Även om han ville ha ut köplistorna så ändrar det ju inte poängen, målet i PMT handlar om tröjorna och varumärket.

Men ärligt talat, ju mer man läser om alla turer, läckta DMs, shoppar och advokatnotor, desto mer inser man att det inte finns några vinnare här.
Jocke, Medviktarna, Cissi och dramakanalerna... alla har rullat runt i leran så länge nu att precis alla är lika smutsiga i det här dramat.
Jag väntar bara på protokollet så man får se det formella slutet på just den här cirkusen.

Skicka mig popcornen nu 🍿
Ja, det här kräver verkligen popcorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in