Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Påhitt? Ditt förakt för hur människor organiserar sina liv är motbjudande. Alla vill inte ha Ditt feministiska skräp, som sliter sönder familjer och gör barnen otryggare.
VEM!.???? uven är det som hyser förakt för människor och hur de vill leva och "organisera" sina liv?
Du: som vill förbjuda kvinnor sitt självbestämmande, och gärna organisera så de även ska förlora möjligheter i sina liv? eller jag som vill att människor ska få välja själva hur de vill leva, men! självklart avkrävas att göra det med respekt för andras tid, vilja och arbete....dvs ex. inte skjuta tvång, ansvar och oavlönat arbete på den andra parten.
Citat:
Och en hel del kvinnor vill ha det så, ty de vill ha mer tid med sina barn i de yngre åren och de är överens med sina män om att organisera sina liv på det sättet.
Möjligt, men väldigt många vill alltså inte ha det så.
Citat:
Det gör han säkert, men jag tror inte att Ni blev tillsammans för att Du har en flådig kärra.
Verkligen inte, jag hade ingen bil då vi blev tillsammans. Och ingen "flådig" bil, utan en charmig veteran.
Citat:
Det var en märklig förskjutning. Jag diskuterade Sverige och Norden.
Jag trodde du diskuterade Män v. Kvinnor:
"Därför finns det stora risker när kvinnor kommer in i vissa av dessa yrken. Då övergår yrket i hög grad från att vara manligt, uppgiftsinriktat, prestationsorienterat osv, till att bli till ett tycka-synd-om-yrke. Vi kan se det i våra domstolar, i Kriminalvården, i skolan etc. Det har bidragit till flera samhällsproblem, från kriminalitet till sämre skolresultat."
Menar du att just NORDISKA män och kvinnor beter sig som du beskriver? Inga andra män/ kvinnor i världen?
Som sagt, det går lätt se vad enkom män inom makt, ställer till med. Vi har haft en låååååååååång historisk period med just detta med säkert tusentals av krig ex. Jätte "prestationsorienterat".
Vi ska ha både män och kvinnor vid makt, och allra viktigaste ideologier som är inställda på vettiga saker som ansvar för planeten, befolkningars välmående och trygghet och inte nonsens som manliga egon ex.
Hade Trump, Putin m.fl varit kvinnor, eller existerat i samhällen/ kontexter med jämställdhet och rättvisa så hade massa skit kunnat undvikas.