Citat:
Nej, du försöker lägga beslag på och ändra ett existerande begrepp som kom med feminismen, som beskriver kvinnors verklighet, för att du inte vill att kvinnors verklighet ska synas eller tas i beaktan, det passar inte din "agenda" av att kvinnor ska underordnas män och deras behov samt nationen med stort N.
Din idé om attraktionen mellan män och kvinnor finns det redan ord på....ANVÄND DEM! då du vill kommunicera detta.
Citat:
Som jag förklarat, så behöver båda könen ta sitt ansvar, men detta ansvar bör inte/kan inte vara identiskt, utan bygger på arbetsfördelning.
Ja BÅDA behöver ta sin del av ansvaret för barn, både för hur de blir till samt för de behov barn har av föräldrar. Idag tar kvinnor merparten av båda dessa ansvar, det kön som behöver steppa up är män, inte kvinnor.
Din idé och version av samhälle, där män alltså ENKOM ska åläggas ansvar över konsekvenserna av sex och existensen av barn OM de råkar vara gifta med personen de skapar ett barn med, medan kivnnor ska TVINGAS i alla lägen är inte någon "balans" överhuvudtaget, utan ett rent misogynt och direkt barnfarligt skitsamhälle som skulle skada stora delar av befolkningen...men jag vet....du är helt ointresserad om barn eller kvinnor far illa....inte din intressesfär.
Citat:
Det var samhällen som klarade sig betydligt sämre. Konstruerande av samhällsnyttiga och stabilda institutioner, som t ex äktenskapet, har visat sig vara synnerligen gynnsamt.
Gynnsamt för vem?
Vidare de flesta experter på området ser nog snarast att så fort civilisationen kom med städer, jordbruk, patriarkat, och ägande inte minst, så dök epidemier, större krig, svält, våld och slaveri upp som anden i flaskan, samt massdöd och enormt lidande för barn, eftersom så många barn föddes UTAN närvarande fäder som kunde ta hand om dem i samhällen där endast män satt på resurserna för överlevnad....
Ja jäklar du så "gynnsamt" kontra den tid i mänsklig historia då vi levde i små nomadgrupper där alla tog ansvar för alla, inklusive alla barn i gruppen.
En så bra form som gav maximalt med trygghet för svag i samhället ex. barn och gamla.. att vi återtagit den i vårt nuvarande välfärdssamhälle.
Citat:
Att "kunna bidra till samhället" omfattar även att kunna bidra till samhället som demokratisk medborgare. Det är många saker vi behöver kunna för att bli fungerande medborgare.
som demokratisk medborgare så bidrar man med sin röst och ev. annat politisk arbete.
Och det klarar människor även om de invandrat hit.
Citat:
Om en kvinna nu har ett mycket livligt sexliv, så får hon varsko varje man om att han potentiellt har bidragit till en graviditet, och att ytterligare information anländer efter nedkomsten.
Och om hon inte vet namnen eller adresser på de män hon haft sex med? Vet män namnen på alla kvinnor de haft sex med? Skulle inte tro det? Så? varför lägger du inte ett ansvar på män att de måste veta vem det är de har sex med ex. eftersom! Även män borde fatta att sex kan leda till en graviditet.
Varför tycker din sort att män inte ska bära nått ansvar för vad deras spermier kan ställa till med? utan det ansvaret ska åläggas kvinnor endast? Kvinnor ska liksom "hålla ordning" på män...se till att deras spermier inte kommer fram....( kvinnor tar mestadels av ansvaret för preventivmedel)....se till att män inte blir oönskade fäder.....garantera, via att själva offras och påtvingas göra bådas jobb....att män inte ska behöva ta nån aktivt ansvar för barn etc etc...liksom ingen hejd på "hjälplösheten" hos män tydligen...kan inte ta ansvar för ett skit i frågan enligt UV logik.
Citat:
Det beror på hur man har ett sexliv innan man gifter sig. Har man sex i en fast relation, så är det mindre problematiskt. Och jag använder begreppet könlöst. För lösaktiga män återfinns, som ytterligare precision, uttrycket löpkuk.
Fasta relationer är ingen garanti för nått som helst....inte ens förlovningar eller äktenskap är en garanti.
Citat:
Det är svårare för män att ta ett ansvar som man inte vet om att man har. Du behöver beakta att genom att det inte är män som blir gravida (vad än MP och V påstår), så är förutsättningarna påtagligt olika.
Skulle säga det är exakt lika svårt för båda könen ta ansvar för något man inte känner till. Men just ja, det ska ju bara fungera som ursäkt för män, aldrig i helvete för kvinnor.
Citat:
Naturligtvis inte. Men, som kvinnor har en juridisk särställning i dessa frågor, så hamnar män lätt i en underordna position.
Jag tror emellertid att vi håller på att avvika från trådämnet som jag förstår som mera har fokus på mäns sexobjektsyn och mindre på konsekvenser av sexuella relationer.
Jag tror emellertid att vi håller på att avvika från trådämnet som jag förstår som mera har fokus på mäns sexobjektsyn och mindre på konsekvenser av sexuella relationer.
Ja OJ! det kan vi ju inte ha....män hamnar i en något sämre position ( ex inte ha rätten att abortera ett foster från en annan människas kropp eller vara först med upptäcka först att där blev en befruktning i en annan människas kropp) Lösningen för alla Uvar där ute...då gör vi det REJÄLT sämre för kvinnor, så istället för 3-2 till kvinnors fördel så gör vi det till 30-2 till mäns fördel....sååååå mycket bättre balans!
Senast redigerad av Merapi Idag kl. 01:13.
Senast redigerad av Merapi Idag kl. 01:13.