2026-09-10, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
Varför ska man rösta för ett förslag som inte är genomförbart? Vill man ha förändring på riktigt så måste ju förslagen vara verklighetsförankrade så de faktiskt går att genomföra i praktiken.

Det går hur bra som helst att genomföra. (S) ljuger om det eftersom deras regeringsunderlag säger nej.
Citera
2026-09-10, 11:57
Medlem
Varken (s) eller (m) tjänade något på den här debatten. (Hoppas dom fortsätter så här).
Citera
2026-09-10, 11:58
Medlem
9zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Jag tror att du missade både poängen och själva frågan helt...

Jag spinner vidare på mitt tidigare inlägg, Med socialdemokraterna i regering så kommer Miljöpartiet och Vänsterpartiet garanterat hindra någon slags avskaffaning av straffrabatt.
Det var därför Magdalena Andersson har röstat nej.

Vi vet att socialdemokraterna är de gängkriminellas parti. Socialdemokraterna anställer dom, gör reklam med dom, och ser till att de släpps ut tidigare i de få fall de döms till fängelse.
Citera
2026-09-10, 12:00
Medlem
Backflash58s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valet-2026
Magdalena röstade mot och det finns bildbevis. Största lögnaren på den här sidan Atlanten. Hon har plagierat Trump rakt av.
Ja det är synd att det är vårtor som växer i lögnerskans ansikte och inte näsan! För hade det varit så hade det blivit en klassiker "Näsan kom i tid, själv kom hon en kvart försent!!"
Citera
2026-09-10, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valet-2026
Det går hur bra som helst att genomföra. (S) ljuger om det eftersom deras regeringsunderlag säger nej.
Ljuger Kriminalvården också?

Citat:
Utbyggnaden av svensk kriminalvård går för fort. Trängseln på häkten och anstalter gör att risken för hot och våld ökar, både mellan intagna klienter och gentemot personal. Den snabba expansionen gör också att det återfallsförebyggande arbetat försämras.
Citat:
Över hälften av Fackförbundet STs medlemmar inom Kriminalvården uppger att uppdraget ”Bättre ut”, som innebär att Kriminalvårdens arbete ska vara återfallsförebyggande och öka tryggheten, förändrats till det sämre de två senaste åren. På anstalter med högst säkerhet uppger två tredjedelar att det blivit sämre.
https://via.tt.se/pressmeddelande/3927380/kriminalvardens-utbyggnad-vi-gar-fran-rehabilitering-till-forvaring?publisherId=3235853&lang=sv
Citera
2026-09-10, 12:03
Medlem
Maggan i kjol. Ser ut som en påskkärring.
Citera
2026-09-10, 12:07
Medlem
Jobbar för samma repressiva makt, målet är att ni skall bli slavar. Idioter.
Citera
2026-09-10, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Maggan i kjol. Ser ut som en påskkärring.

Bara kärringar på vänstersidan. Hur tänker dom om "jämställdhet"? Är det att bara kvinnor ska "styra"?
Högern har 50/50 det är rimligt.
Bara cucks och tanter och invandrare som röstar vänster.

Jag tror inte att dom tänker, utan mer känner. Känner sina egna småfettiga vårtiga egon.
Citera
2026-09-10, 12:11
Medlem
Maggan är sådär i debatt. Ulf är helt osynlig som statsminister. Ganska ljummet intryck.
Citera
2026-09-10, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Bara kärringar på vänstersidan. Hur tänker dom om "jämställdhet"? Är det att bara kvinnor ska "styra"?
Högern har 50/50 det är rimligt.
Bara cucks och tanter och invandrare som röstar vänster.

Jag tror inte att dom tänker, utan mer känner. Känner sina egna småfettiga vårtiga egon.

Nja. Att vi inte haft många högerregeringar beror på högt ansvar. Befolkningen har inte samma ansvar. Tänker mest på sig själva istället för landet.
Citera
2026-09-10, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
Ljuger Kriminalvården också?

https://via.tt.se/pressmeddelande/3927380/kriminalvardens-utbyggnad-vi-gar-fran-rehabilitering-till-forvaring?publisherId=3235853&lang=sv

Fackförbundet = (S)
Citera
2026-09-10, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9z
Jag spinner vidare på mitt tidigare inlägg, Med socialdemokraterna i regering så kommer Miljöpartiet och Vänsterpartiet garanterat hindra någon slags avskaffaning av straffrabatt.
Det var därför Magdalena Andersson har röstat nej.

Vi vet att socialdemokraterna är de gängkriminellas parti. Socialdemokraterna anställer dom, gör reklam med dom, och ser till att de släpps ut tidigare i de få fall de döms till fängelse.

Botkyrka tex, helt infiltrerat av kriminella. Men det är inte det enda stället naturligtvis. Sossarna och media lägger locket på.
Det är bara början. Om 10 år kommer det vara kriminella och islamister som styr hela Sossepartiet. Nuvarande ledning är ju "bara" landsförrädare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in