Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
Du vet inte vad du pratar om, du har lyssnat på Maggan för mycket.
År 2022 låg priset på olja som högst på ungefär samma nivå som det gjorde i april i år efter att Iran/USA-kriget startade.
2022 kostade en liter bensin 27 kronor/liter. Kostade den 27 kronor per liter i april i år?
Det är befängt och uppenbarligen oseriöst resonemang. Jag har inte påstått att reduktionsplikten inte påverkade bensinpriset. De skyhöga bensinpriserna var till största del hänförliga till krigen, inte reduktionsplikten. Det var vad jag diskuterade. Inget annat.
Problemet med potatis som dig och resten av Tidö-gänget är att ni inte verkar förstå att Sverige, inklusive Tidö-regeringen, har förstått och accepterat att Sverige ska verka för att nå klimatmålen 2030 i enlighet med EU:s gemensamma uttalade inriktning. För att göra det kommer Sverige minska utsläppen.
Om Tidö-regeringen nu anser att de avser att uppnå målet och därmed avvika från det som gemensamt överenskommits inom EU får de väl gå ut och säga det, eller hur? Du kan inte äta och ha den kvar. Jag har inga problem med åsikter som tar sikte på att skita i klimatmålen, men stå för fan inte och ljug om det då. Var ärliga med intentionerna. Inga åtgärder som Tidöregeringen avser att vidta kommer hjälpa Sverige att uppnå målen. Det är inte så svårt resonemang att begripa.