2026-09-10, 11:50
Medlem
kaktusplastiks avatar
Ska man tolka Cissi Wallins story som att stämningen nu är nerlagd eller att Jocki förlorade? Kan någon juridisk kunnig förklara vad utfallet verkar vara?
Citera
2026-09-10, 11:53
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Var har jag sagt att Cissi ska förbjudas att göra något? Det där får du nog läsa in helt på egen hand. Jag pratar om den här specifika stämningen, där Jocke har stämt paret. Min poäng är att den inte automatiskt blir en feministisk fråga eller ett exempel på att en kvinna tystas bara för att Emelie är kvinna. Hade Jocke stämt två män på samma grunder hade sakfrågan varit densamma.

Att Cissi arbetar för utsatta kvinnor och barn eller har drivit frågor om yttrandefrihet förändrar inte det. Jag kan tycka att just det arbetet är bra från henne och samtidigt tycka att hennes feministiska inramning av just den här tvisten är fel. Det är inte ”situationsbunden feminism”, det är att bedöma situationen utifrån vad den faktiskt handlar om.

Och att tshirts är ett uttryck är det ingen som förnekar. Frågan är snarare om allt man väljer att trycka, marknadsföra och sälja automatiskt är fredat från rättsliga konsekvenser bara för att man kallar det yttrandefrihet.

Så igen, vad är det konkret med att Jocke stämt det här paret som gör själva stämningen till en kvinnofråga?
Du vet verkligen inte vad feminism betyder.

Det betyder jämställdhet.

Maktmissbruk och att vara emot yttrandefrihet är att vara emot både demokrati och därmed jämställdhet.
Citera
2026-09-10, 11:55
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frukostpizza
Han pratar mycket om det i senaste avsnittet av hans podd, ligger bakom betalvägg på podme men jag gjorde ett 14 dagars gratiskonto. Det är något BestOf som nämns.
Jagar han fortfarande identiteter?

Är det enbart på memekonton eller vill han fortfarande ha identiteter på de som köpt tröjor av Medviktarna?
Citera
2026-09-10, 11:57
Medlem
KungPungPats avatar
Jockiboi vinner nog detta ska ni se.
Självklart får man inte skriva ett varumärke på kläder och sälja kläderna utan att betala till ägaren av varumärket.
Har förlikning gjorts dvs Medvikt betalar till Jockiboi så kommer det vara tyst, eftersom ingen får prata om det då, precis som när Anjo betalade till fattige Medvikt.

Jag håller på jockiboi i detta målet.

Det var knappast rätt att hämnas genom varumärkesintrång.
Citera
2026-09-10, 11:57
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Ska man tolka Cissi Wallins story som att stämningen nu är nerlagd eller att Jocki förlorade? Kan någon juridisk kunnig förklara vad utfallet verkar vara?
Jag tolkar det inte på nåt annat vis Grattis Medvikt
Fuck Joakim Lundell!
Citera
2026-09-10, 11:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik

Det lät som att de betalar 0 kr men inte får kommentera överenskommelsen. Tysthetslöfte om själva förlikningen.

Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Jagar han fortfarande identiteter?

Är det enbart på memekonton eller vill han fortfarande ha identiteter på de som köpt tröjor av Medviktarna?

Det lät som alla anonyma konton, men främst instagram. Tröjköpare nämndes inte.

Grattis till Medvikt, det verkar ha gått mycket bättre än vad jag förväntade mig. Kanske är det för att jag är pessimistisk, vad vet jag.
Citera
2026-09-10, 12:01
Medlem
Skuggvinds avatar
Citat:
Cluee postar en story och du tycker att det är att blåsa upp ett drama?

Jag tycker att han informerade om vart folk ska vända sig om de vill ha mer info. Han har förmodligen bombarderats med dm's.

Det blir ingen förlikning då Medviktarna säger nej till det.
Cluee gjorde nyligen en stor grej av att han skulle dra sig ur allt drama för att fokusera på familjen. Jag har tidigare berömt honom för det, men sekunden Jockes namn kunde generera lite räckvidd och klick hamnade han på ruta ett igen och började sprida felaktigheter han inte ens bemödat sig att faktagranska. Att kalla en muntlig förberedelse för en rättegång visar precis hur låg nivån är. Jocke företräds av advokat och har ingen skyldighet att närvara personligen.

Att Medviktarna stoltserar med att de inte vill ha förlikning är knappast den flex du verkar tro att det är. Det är ju snarare de som borde kämpa för förlikning. Om de vägrar förlikas under förberedelsen skickas målet vidare mot en fullskalig huvudförhandling, någon i tråden hade läst någonstans att det ev kunde bli huvudförhandling idag, men har inte läst något om det och har ingen insyn i det. Skulle de förlora kring det registrerade EU-varumärket riskerar de att åka på Astras samlade rättegångskostnader

Att utan juridiskt ombud gå all-in mot en affärsjuridisk byrå är inte modigt.

Ursäkta att det blev långt. Jag vet att trådens genomsnittliga läsförståelse inte direkt är anpassad för text som kräver koncentration, så ta gärna en paus halvvägs och drick lite vatten om det blir för mastigt.
Citera
2026-09-10, 12:04
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dotrust
Joakim lundell blev fistad! Va vare vi sa? GRATTIS MEDVIKT 🥳
Hahaha, helt underbart roligt.

Fuck Joakim Lundell
Citera
2026-09-10, 12:05
Medlem
0.1s avatar
Undrar vad sannolikhetsprincipen tycker om att jockiboi stämmer folk höger och vänster och sen skiter i att dyka upp ? Fool me once fool me twice osv....

Var alla clowndräkter i tvätten eller ?
Citera
2026-09-10, 12:06
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Du vet verkligen inte vad feminism betyder.

Det betyder jämställdhet.

Maktmissbruk och att vara emot yttrandefrihet är att vara emot både demokrati och därmed jämställdhet.

Varför känner du ett behov av att hela tiden definiera min feminism och tala om för mig vad jag kan och inte kan om feminism? Först är jag ”situationsbunden feminist”, nu ”vet jag verkligen inte vad feminism betyder”.

Jag har ställt en väldigt enkel sakfråga, vad är det konkret med Jockes stämning mot det här paret som gör den till en feministisk fråga?

Du får gärna argumentera för varför du tycker att den är det. Men att tillskriva mig egenskaper och okunskap är inget svar på frågan och stärker inte ditt argument. Och ja, feminism handlar om jämställdhet. Det är just därför jag inte anser att Emelies kön i sig ska ge henne en annan bedömning än en man hade fått i motsvarande situation. Eller menar du att domstolen ska bedöma henne annorlunda än hennes man just för att hon är kvinna?
Citera
2026-09-10, 12:07
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind
Cluee gjorde nyligen en stor grej av att han skulle dra sig ur allt drama för att fokusera på familjen. Jag har tidigare berömt honom för det, men sekunden Jockes namn kunde generera lite räckvidd och klick hamnade han på ruta ett igen och började sprida felaktigheter han inte ens bemödat sig att faktagranska. Att kalla en muntlig förberedelse för en rättegång visar precis hur låg nivån är. Jocke företräds av advokat och har ingen skyldighet att närvara personligen.

Att Medviktarna stoltserar med att de inte vill ha förlikning är knappast den flex du verkar tro att det är. Det är ju snarare de som borde kämpa för förlikning. Om de vägrar förlikas under förberedelsen skickas målet vidare mot en fullskalig huvudförhandling, någon i tråden hade läst någonstans att det ev kunde bli huvudförhandling idag, men har inte läst något om det och har ingen insyn i det. Skulle de förlora kring det registrerade EU-varumärket riskerar de att åka på Astras samlade rättegångskostnader

Att utan juridiskt ombud gå all-in mot en affärsjuridisk byrå är inte modigt.

Ursäkta att det blev långt. Jag vet att trådens genomsnittliga läsförståelse inte direkt är anpassad för text som kräver koncentration, så ta gärna en paus halvvägs och drick lite vatten om det blir för mastigt.
Det gick inte bra för Jocke idag.

Han förlorade en massa pengar och Medviktarna betala inte ett öre i skadestånd.

Hade de förliktats så hade de nog behövt betala.
Citera
2026-09-10, 12:08
Medlem
Haha, Jocke pissade precis sig själv i ansiktet kan man säga. Vilken jävla loser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in