Citat:
Ursprungligen postat av
cinmik
Cluee postar en story och du tycker att det är att blåsa upp ett drama?
Jag tycker att han informerade om vart folk ska vända sig om de vill ha mer info. Han har förmodligen bombarderats med dm's.
Det blir ingen förlikning då Medviktarna säger nej till det.
Cluee gjorde nyligen en stor grej av att han skulle dra sig ur allt drama för att fokusera på familjen. Jag har tidigare berömt honom för det, men sekunden Jockes namn kunde generera lite räckvidd och klick hamnade han på ruta ett igen och började sprida felaktigheter han inte ens bemödat sig att faktagranska. Att kalla en muntlig förberedelse för en rättegång visar precis hur låg nivån är. Jocke företräds av advokat och har ingen skyldighet att närvara personligen.
Att Medviktarna stoltserar med att de
inte vill ha förlikning är knappast den flex du verkar tro att det är. Det är ju snarare
de som borde kämpa för förlikning. Om de vägrar förlikas under förberedelsen skickas målet vidare mot en fullskalig huvudförhandling, någon i tråden hade läst någonstans att det ev kunde bli huvudförhandling idag, men har inte läst något om det och har ingen insyn i det. Skulle de förlora kring det registrerade EU-varumärket riskerar de att åka på Astras samlade rättegångskostnader
Att utan juridiskt ombud gå all-in mot en affärsjuridisk byrå är inte modigt.
Ursäkta att det blev långt. Jag vet att trådens genomsnittliga läsförståelse inte direkt är anpassad för text som kräver koncentration, så ta gärna en paus halvvägs och drick lite vatten om det blir för mastigt.