2026-09-10, 11:18
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugntsimma
Aha, sorry, och jag är nyvaken.
Tråkigt att man inte är där.

Ja det hade varit trevligt. Men är inte Jocke där så spelar det inte så stor roll.

Det är ju honom man skrattar åt.
Citera
2026-09-10, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Ja det hade varit trevligt. Men är inte Jocke där så spelar det inte så stor roll.

Det är ju honom man skrattar åt.

Jag tror helt ärligt att det är så att han inte vågade. Sthlm är en stor stad, det betyder att det finns extra många som inte gillar honom. Mer bekvämt att gå runt i hålan där han bor, om han ens går ut där utan filmteam.
Nu vet vi att varken jockiboi eller rask vågar dyka upp på sina egna förhandlingar.
Citera
2026-09-10, 11:26
Medlem
kirugumis avatar
Han vill ju absolut ha tag i identiteterna på meme-konton som driver med honom på insta.
”Så han kan stå framför dom och se dom i ögonen och dom får stå för vad dom skrivit” (obs, ej exakt citat) men när han har chansen att sätta Emelie och Robin på plats med sin laserblick så dyker han inte upp. Och denne krake har ni som idol?
Citera
2026-09-10, 11:29
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Nej det gick inte fort då min mobil slutade att autocorrecta och jag fick göra mellanslag manuellt. Missade en del ser jag.

Yttrandefrihet ska inte villkoras till något och Medviktarnas t-shirts är yttrandefrihet .

Du kör ditt vanliga "ett hån mot " utsatta kvinnor. Menar du på allvar att Cissi ska förbjudas göra något annat än att kämpa för utsatta kvinnor och barn?

Hon är nog en av de som gör mest för deras yttrandefrihet. Har bla stämt Sverige i Europadomstomstolen.

Var har jag sagt att Cissi ska förbjudas att göra något? Det där får du nog läsa in helt på egen hand. Jag pratar om den här specifika stämningen, där Jocke har stämt paret. Min poäng är att den inte automatiskt blir en feministisk fråga eller ett exempel på att en kvinna tystas bara för att Emelie är kvinna. Hade Jocke stämt två män på samma grunder hade sakfrågan varit densamma.

Att Cissi arbetar för utsatta kvinnor och barn eller har drivit frågor om yttrandefrihet förändrar inte det. Jag kan tycka att just det arbetet är bra från henne och samtidigt tycka att hennes feministiska inramning av just den här tvisten är fel. Det är inte ”situationsbunden feminism”, det är att bedöma situationen utifrån vad den faktiskt handlar om.

Och att tshirts är ett uttryck är det ingen som förnekar. Frågan är snarare om allt man väljer att trycka, marknadsföra och sälja automatiskt är fredat från rättsliga konsekvenser bara för att man kallar det yttrandefrihet.

Så igen, vad är det konkret med att Jocke stämt det här paret som gör själva stämningen till en kvinnofråga?
Citera
2026-09-10, 11:30
Medlem
knark-kungens avatar
Ingen är förvånad att gamnacken inte vågade dyka upp på förhandlingen.
Citera
2026-09-10, 11:36
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Cluee postar en story och du tycker att det är att blåsa upp ett drama?

Jag tycker att han informerade om vart folk ska vända sig om de vill ha mer info. Han har förmodligen bombarderats med dm's.

Det blir ingen förlikning då Medviktarna säger nej till det.

Jag läser bara här. Infon lär dyka upp i tråden,
Om det stämmer att Medviktarna vägrar förlikning lär vi få se det svart på vitt i tingsrättens protokoll rätt snart ändå.
Mötet slutar om cirkus 25 minuter.
Citera
2026-09-10, 11:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Han vill ju absolut ha tag i identiteterna på meme-konton som driver med honom på insta.
”Så han kan stå framför dom och se dom i ögonen och dom får stå för vad dom skrivit” (obs, ej exakt citat) men när han har chansen att sätta Emelie och Robin på plats med sin laserblick så dyker han inte upp. Och denne krake har ni som idol?
Han pratar mycket om det i senaste avsnittet av hans podd, ligger bakom betalvägg på podme men jag gjorde ett 14 dagars gratiskonto. Det är något BestOf som nämns.
Senast redigerad av frukostpizza 2026-09-10 kl. 11:40.
Citera
2026-09-10, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi

Hehe, kaxig kille, som om nån räds den där gamnacken på 160 lång.
Citera
2026-09-10, 11:40
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Jag tror helt ärligt att det är så att han inte vågade. Sthlm är en stor stad, det betyder att det finns extra många som inte gillar honom. Mer bekvämt att gå runt i hålan där han bor, om han ens går ut där utan filmteam.
Nu vet vi att varken jockiboi eller rask vågar dyka upp på sina egna förhandlingar.
Kommer bli jobbigt för honom när han är luspank och hela sverige avskyr honom. När det läcks i media om sexköp och sexchattande med minderåriga. Vad ska tönten göra då?
Citera
2026-09-10, 11:49
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Inte Motvikt/Daniel Karlsson heller.

Som om de varit utsatta för gängkriminella.
Citera
2026-09-10, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Jag läser bara här. Infon lär dyka upp i tråden,
Om det stämmer att Medviktarna vägrar förlikning lär vi få se det svart på vitt i tingsrättens protokoll rätt snart ändå.
Mötet slutar om cirkus 25 minuter.

Joakim lundell blev fistad! Va vare vi sa? GRATTIS MEDVIKT 🥳
Citera
2026-09-10, 11:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dotrust
Joakim lundell blev fistad! Va vare vi sa? GRATTIS MEDVIKT 🥳
Va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera