2026-09-10, 12:09
Medlem
Deimos01s avatar
Har jag fattat det rätt.
Jocke båda 2 stämningar mot motvikt går inte vidare efter förhandlingarna.
Motvikt behöver inte betala något till Joakim Lundell.
Orsaken till att det inte går vidare och inte behöver betalas några pengar får motvikt och Jocke inte prata om

Ganska uppenbart vad som hänt
Citera
2026-09-10, 12:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Astarte4ever
Okej, jag kan ge dig att jag var otydlig när jag använde ordet "sant". Jag trodde att min poäng skulle gå fram ändå, men jag hade fel.

Självklart kan man bli dömd för förtal även om det man säger är sant, men det var inte poängen. Grejen är att man inte själv kan bli dömd för förtal för att man rapporterar om vad någon annan sagt. Om Kalle säger "Lisa är kriminell" och jag postar påståendet vidare kan jag bli fällt, för då har ju jag också påstått att Lisa är kriminell.

Om jag däremot skriver "Kalle anklagar Lisa för att vara kriminell" kan jag faktiskt inte bli fälld för förtal. Den enda Lisa kan stämma i det fallet är Kalle. Ingen annan.

Förstår du nu eller ska jag rita bilder också?!

Rättelse,

Nu när jag hört Anneli prata om det med CW så förstår jag. Det är en video, men ombud + Jockiboi har skickat in en stillbild på Widerstedts anklagelse. Jag behöver se hela videon, men klart att det lutar åt att det är mer så som du beskriver, än som jag antog och som det framställs i stämningsansökan.

Jag hade fel, du hade rätt.
Citera
2026-09-10, 12:11
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Varför känner du ett behov av att hela tiden definiera min feminism och tala om för mig vad jag kan och inte kan om feminism? Först är jag ”situationsbunden feminist”, nu ”vet jag verkligen inte vad feminism betyder”.

Jag har ställt en väldigt enkel sakfråga, vad är det konkret med Jockes stämning mot det här paret som gör den till en feministisk fråga?

Du får gärna argumentera för varför du tycker att den är det. Men att tillskriva mig egenskaper och okunskap är inget svar på frågan och stärker inte ditt argument. Och ja, feminism handlar om jämställdhet. Det är just därför jag inte anser att Emelies kön i sig ska ge henne en annan bedömning än en man hade fått i motsvarande situation. Eller menar du att domstolen ska bedöma henne annorlunda än hennes man just för att hon är kvinna?
Därför att du stör dig på att Cissi intervjuar Emelie och förklär din stördhet i feminism.

Kidnappa inte rörelser för att sätta ord på din egen kränkthet.

Jocke gick förlorande ur detta hursomhelst.
Citera
2026-09-10, 12:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Har jag fattat det rätt.
Jocke båda 2 stämningar mot motvikt går inte vidare efter förhandlingarna.
Motvikt behöver inte betala något till Joakim Lundell.
Orsaken till att det inte går vidare och inte behöver betalas några pengar får motvikt och Jocke inte prata om

Ganska uppenbart vad som hänt

Jag tror det StorTuffBiker anförde i ämnet spelat in:

(FB) Skvaller om Joakim "Jockiboi" Lundell (f.d. Berg) (svaret efter sista citatet)
(FB) Skvaller om Joakim "Jockiboi" Lundell (f.d. Berg)

Ja men då så. Grattis Medvikt än en gång.
Citera
2026-09-10, 12:13
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Jagar han fortfarande identiteter?

Är det enbart på memekonton eller vill han fortfarande ha identiteter på de som köpt tröjor av Medviktarna?
Jag hörde något om att han ville få instagram att lämna ut identiteterna/ipadress/mejl bakom meme kontona på instagram, så han kunde identifiera dessa personer.
Citera
2026-09-10, 12:15
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jockiboi vinner nog detta ska ni se.
Självklart får man inte skriva ett varumärke på kläder och sälja kläderna utan att betala till ägaren av varumärket.
Har förlikning gjorts dvs Medvikt betalar till Jockiboi så kommer det vara tyst, eftersom ingen får prata om det då, precis som när Anjo betalade till fattige Medvikt.

Jag håller på jockiboi i detta målet.

Det var knappast rätt att hämnas genom varumärkesintrång.
Trollar du?

Om medvikt hade behövt betala pengar till Jocke skulle de knappast sitta och skratta och vara så glada efter förhandlingarna.
Citera
2026-09-10, 12:15
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Därför att du stör dig på att Cissi intervjuar Emelie och förklär din stördhet i feminism.

Kidnappa inte rörelser för att sätta ord på din egen kränkthet.

Jocke gick förlorande ur detta hursomhelst.

Du svarar fortfarande inte på frågan utan fortsätter istället att definiera mig, min feminism och nu min ”kränkthet”. Jag har aldrig kritiserat att Cissi intervjuar Emelie, utan hennes feministiska inramning av just den här stämningen. Det är två olika saker. Men vi kommer uppenbarligen inte längre än så här vilket jag borde insett för länge sen när det gäller just dig.
Citera
2026-09-10, 12:17
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Jag hörde något om att han ville få instagram att lämna ut identiteterna/ipadress/mejl bakom meme kontona på instagram, så han kunde identifiera dessa personer.
Jag såg en story han gjorde om det och han verkade missnöjd över att IG inte lämnar ut sådan information om det inte är fängelse på straffskalan.

Han ansåg även att identiteterna var värda 50k.
Citera
2026-09-10, 12:18
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Du svarar fortfarande inte på frågan utan fortsätter istället att definiera mig, min feminism och nu min ”kränkthet”. Jag har aldrig kritiserat att Cissi intervjuar Emelie, utan hennes feministiska inramning av just den här stämningen. Det är två olika saker. Men vi kommer uppenbarligen inte längre än så här vilket jag borde insett för länge sen när det gäller just dig.
Jag har besvarat detta.
Citera
2026-09-10, 12:19
Medlem
0.1s avatar
Citat:

Citat:
Jag såg en story han gjorde om det och han verkade missnöjd över att IG inte lämnar ut sådan information om det inte är fängelse på straffskalan.

Man förstår ju varför jockiboi konstant blöder ur arslet om han är SÅ HÄR tunnhudad....
Citera
2026-09-10, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jockiboi vinner nog detta ska ni se.
Självklart får man inte skriva ett varumärke på kläder och sälja kläderna utan att betala till ägaren av varumärket.
Har förlikning gjorts dvs Medvikt betalar till Jockiboi så kommer det vara tyst, eftersom ingen får prata om det då, precis som när Anjo betalade till fattige Medvikt.

Jag håller på jockiboi i detta målet.

Det var knappast rätt att hämnas genom varumärkesintrång.

Vilken tur att du inte bettade nu när vet inte blev som du hoppades 😎
Citera
2026-09-10, 12:20
Avstängd
Citat:

Ja, det tar han också upp i podden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in