Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
Intressant att vi tycker så olika. Men jag gör som Ulf, jag lyssnar gärna och tar in vad mina motståndare tycker. Så om du är så god och beskriver vad du tycker att han ljög om, eller har misslyckats med, så är jag villig att bemöta detta.
Ulf Kristersson sa två, tre helsanningar under hela debatten, resten var healv- eller hellögner.
Om du inte vet eller förstod det så är det absolut ingen idé att i det här läget "beskriva" det för dig.
En sån här avslutande partiledardebatt har inget att göra med att vinna i tv, med vilka medel som helst. En sådan "vinst" är helt meningslös för hur landet ska styras i fyra år till. Men det var vad Ulf Kristersson gick in för, och det är dessutom precis vem han är. Säga vad som helst, lova, vad som helst, snedvrida vad som helst så länge det ger honom en chans till makten.
Och visst finns det idioter som gillar det, och som inbillar sig att ett demokratiskt val är en fotbollsmatch eller boxningsmatch där "vinnaren" koras på valkvällen. Men så är det inte, det är först fyra år senare man vet om Sverige har varit en vinnare eller inte. Det är vad alla insiktsfulla väljare röstar för ("bäst för Sverige sett fyra år framåt"), idioterna röstar för "valkvällsvinnaren" och skiter i resten.
Och Kristersson som statsminister är ett rent ut sagt horribelt val för Sverige, om man tänker "fyra år med den här personen vid rodret".