Så ser det ut, tror jag. Frej Larsson. Han körde väl en pizza bit på Åkesson 2014 under EU val rörelsen. Eller något liknande.
Lite kul är det kanske när musiker gör musik om partiledare. För egen del gillar jag politisk musik, speciellt som rör aktuella situationer.
En sak jag gillar med dessa två låtar är att de utmanar Vänsterpartiets narrativ.
Vänsterpartier vill utmåla sig som ett parti som står på kvinnors sida och ett parti som står på lågavlönades sida.
Dessa låtar frågesätter detta. Vänsterpartiet har haft ett starkt monopol på att vara främst för dessa grupper. Men för egen del tycker jag inte att de är så längre och ser det som sunt att detta ifrågasätts.
Läste att den låg etta på svenska Spotify bara för nån dag sen. Nu hittar jag den inte ens på topp 50? Inte kan den ha åkt ner så många platser utan att "någon" inte vill ha den där?
Men jag har lite att anmärka. Jag är tveksam om att de tagit fröken snusk identetet, då blir det också riktat mot henne. Det är i alla fall det första jag tänkte på. Man kallar sig då för Fröken Slusk istället. Sedan då att deportera all SD troll. Här snackar vi faktiskt någon form av fördrivning, av personer för deras åsikter.
Hade man skippat de bitarna hade jag gillat det helt klart.
Rent musikaliskt så föredrar jag kanske ingen av låtarna, men låten nooshi av elenea är rätt ok.
Folk i Vargtröja och crocs från dollarstore antar jag tilltalas av detta?
Jag glider gärna i crocs och bar vargtröja i tonåren, så visst har jag lyssnat på Fröken Snusk! Gick dock in med väldigt låga förväntningar, och inte ens de nådde hon upp till. Helt otroligt dåligt.
Texten är direkt infantil. Låter som ett första utkast, möjligen AI-genererat, och även om det inte är så vore det mindre förnedrande att så påstå än att själv ta cred för styggelsen.
Här är texten i sin helhet:
OM DU FRÅGAR NOOSHI
(Vers 1)
Välkommen till Sverige
Inget lagom längre
Med Nooshi i spetsen
Blir vi svagare och sämre
Här fiskar hon upp röster
I det grumliga vattnet
Med kniven i bröstet
Så blir det mera våld i natt
Satte in samtyckeslagen för att vara överens
Men att säga nej gång på gång
Det kan ha sin gräns
Här får du fem stycken våldtäkt
För priset utav en
Är du gängkriminell
Så släpps du ut snart igen
Jag säger lås in dem
Kasta nyckeln
För det e vad jag tycker
(Ref)
Men inte om du frågar Nooshi
Då får du straffrabatt för alla brott du haft
Det var ett jävla hycklеri
För om du frågar Nooshi
Då är en gärningsman
En härlig man
Och offret skiter man i
(Vers 2)
Välkommеn till Sverige
Där kultur är vänsterstyrt
Om du tycker något annat
Kan det kosta dig så dyrt
Här fiskar hon upp röster
I det grumliga vattnet
Med kniven i bröstet
Så blir det mera våld i natt
När övergrepp blir grövre och kvinnor blir förföljda
Vart är dem hårda straffen utan ursäkt för förövarn
Hon vill stänga kärnkraft
Låta vindkraft lösa allt
Men när vinden slutar blåsa
Blir det jävligt mörkt och kallt
Jag säger lås in dem
Kasta nyckeln
För det e vad jag tycker
(Ref)
Men inte om du frågar Nooshi
Då får du straffrabatt för alla brott du haft
Det var ett jävla hyckleri
För om du frågar Nooshi
Då är en gärningsman
En härlig man
Och offret skiter man i
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
83000 views på Youtube och 3700 likes på en dag.
Det är mer än de mest etablerade artisterna brukar dra ihop (Molly Sanden, Veronica Maggio)
Inte illa! Men när nyhetens behag har lagt sig finns inte mycket av värde kvar.
Men jag har lite att anmärka. Jag är tveksam om att de tagit fröken snusk identetet, då blir det också riktat mot henne. Det är i alla fall det första jag tänkte på. Man kallar sig då för Fröken Slusk istället. Sedan då att deportera all SD troll. Här snackar vi faktiskt någon form av fördrivning, av personer för deras åsikter.
Hade man skippat de bitarna hade jag gillat det helt klart.
Rent musikaliskt så föredrar jag kanske ingen av låtarna, men låten nooshi av elenea är rätt ok.
Fröken Snusk liksom. Maskerad dekadent kvinna som ser ut att vara deltagare i Pride-parad. Dansar lättklädd och "snuskigt" framför minderåriga och sjunger perversa låtar. Närmar sig transa som läser sagor för barn.
Man trodde att snusk skulle vinna valet. Jäklar vad SD körde mycket propaganda i valet. Men svenskarna är för smarta och kollar vad man gör och inte vad man säger =)