2026-09-06, 22:04
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Sd boomers är så jävla värdelösa. Men musik som det här gillar dom.
Citera
2026-09-07, 10:18
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
F-n skönt att se att EPA-dunket är motkulturen och att vänstern sitter och lyssnar på sina gamla Stefan Sundström och Ebba Grön och kallar EPA-dunket för skräpkultur.

Hammarbyare och söderfolk som röstar MP är de nya kälkborgarna. I'm lovin' it.

I övrigt så är det en låt som en AI hade kunnat fisa ur sig på 10 minuter men det är så det ska vara.
Citera
2026-09-07, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MumsarMazarin
Ansiktet utåt för epadunken, Fröken Snusk, har tillsammans med Louise Andersson Bodin släppt en riktig disslåt om vänsterledaren Nooshi Dadgostar och egentligen om hela vänsternarrativet som rått i Sverige i decennier.

Några utdrag från låten:

Välkommen till Sverige, inget lagom längre
med Nooshi i spetsen blir vi svagare och sämre

Välkommen till Sverige där kultur är vänsterstyrt
om du tycker något annat kan det kosta dig så dyrt

Hon vill stänga kärnkraft, låta vindkraft lösa allt
men när vinden slutar blåsa blir det jävligt mörkt och kallt

Min favorit: "Om du frågar Nooshi.. då är en gärningsman en härlig man"

Låten presenterades i kanalen 100%, se uppträdandet nedan:

https://www.youtube.com/watch?v=2bAG1_MtsvA

Äntligen säger jag, en känd artist som inte slickar vänsterns röv för att få plats i tv-soffan. Det är vi inte bortskämda med. Kommer detta att ha någon effekt på valet i år eller nästa val då epa-kidsen får rösta? Ser vi början på ett avståndstagande från vänsternarrativet hos kändisar? Det börjar bli riktigt osexigt att vara vänster?
Har lyssnat på den flera ggr, den är jättebra.
Citera
2026-09-08, 07:57
Medlem
.nattramn.s avatar
Ser ut att vara lite populärt denna valrörelse att göra musik om nooshi.

Här en låt om nooshi av artisten ELENEA och låten heter Nooshi.
Handlar om vem som ska betala för alla bidrag.
https://m.youtube.com/watch?v=MSTlbLRJrjw&list=OLAK5uy_lzudf0pspvNYCmGKF BQxxdp8lefXozCL0&pp=8AUB

Vad är det som lockar just med nooshi, det är väl inga andra partiledare som fått kritiska låtar om sig denna valrörelse och nooshi har fått två av två olika artister.
Senast redigerad av .nattramn. 2026-09-08 kl. 08:57.
Citera
2026-09-08, 13:19
Moderator
Diagorass avatar
Politik: inrikes --> Valet 2026
/Moderator
Citera
2026-09-08, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Bra poäng. Är detta inte hon som var med i melodifestivalen? Är det ersättaren som hoppade in när orginalet hoppade av?

Skulle förklara en del. Jag tyckte det var lite småkonstigt att fröken snusk skulle stötta SD iom att hon varit ganska uttalad motståndare till folkmordet på palestinierna medens Jimmie rider Bibi som en dalahäst.
Felicia är Felicia och Fröken snusk är en karaktär som Felicia tidigare spelade. Det är sålunda inte Felicia som gjort en låt med SD utan Fröken snusk och vem som nu spelar fröken snusk vet vi ju inte.
Citera
2026-09-08, 19:37
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .nattramn.
Ser ut att vara lite populärt denna valrörelse att göra musik om nooshi.

Här en låt om nooshi av artisten ELENEA och låten heter Nooshi.
Handlar om vem som ska betala för alla bidrag.
https://m.youtube.com/watch?v=MSTlbLRJrjw&list=OLAK5uy_lzudf0pspvNYCmGKF BQxxdp8lefXozCL0&pp=8AUB

Vad är det som lockar just med nooshi, det är väl inga andra partiledare som fått kritiska låtar om sig denna valrörelse och nooshi har fått två av två olika artister.

Frej Larsson ligger lågt alltså ?
Citera
2026-09-08, 20:00
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Superbra representant för WT-högern!

HELA högern.

Alla har en liten "snusk" längst inne...
Citera
2026-09-08, 20:06
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laughingduck
Frej Larsson ligger lågt alltså ?
Så ser det ut, tror jag. Frej Larsson. Han körde väl en pizza bit på Åkesson 2014 under EU val rörelsen. Eller något liknande.

Lite kul är det kanske när musiker gör musik om partiledare. För egen del gillar jag politisk musik, speciellt som rör aktuella situationer.

En sak jag gillar med dessa två låtar är att de utmanar Vänsterpartiets narrativ.

Vänsterpartier vill utmåla sig som ett parti som står på kvinnors sida och ett parti som står på lågavlönades sida.

Dessa låtar frågesätter detta. Vänsterpartiet har haft ett starkt monopol på att vara främst för dessa grupper. Men för egen del tycker jag inte att de är så längre och ser det som sunt att detta ifrågasätts.
Citera
2026-09-08, 23:04
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Trevlig melodi, men varför så besatt av att införa hårdare straff?. Människor som sitter
och skräpar i fängelse kostar så in i bängen

Tja var ska de sitta då om de begått brott om inte inte i fängelse?
Citera
2026-09-09, 22:07
Medlem
Tearsinrains avatar
Läste att den låg etta på svenska Spotify bara för nån dag sen. Nu hittar jag den inte ens på topp 50? Inte kan den ha åkt ner så många platser utan att "någon" inte vill ha den där?
Citera
2026-09-09, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Trevlig melodi, men varför så besatt av att införa hårdare straff?. Människor som sitter
och skräpar i fängelse kostar så in i bängen

Det kostar inte lika mycket i våra grannländer. Så vi bör till att börja lära av dem hur vi kan göra fängelsevistelser mindre kostsamma.

Och att hålla farliga kriminella inlåsta så de inte kan skada oss andra är en extremt bra investering. Om det kostar mycket så kan vi väl skära ner lite på bistånd, bidrag, modern konst och HBTQ-certifieringar så att vi har råd med fängelser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in