2026-09-09, 21:58
Medlem
Onanikrems avatar
Dricker bara skiten de en till två gånger om år jag käkar donken/MAX på resande fot och då slinker det ner. Skulle aldrig köpa cola om jag var törstig eller äter riktig mat.
2026-09-09, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
har för mig att jag gillade coca-cola förr men inte numera... vet inte riktigt varför det har ju iofs alltid smakat konstigt... men nu känns det värre än vanligt.

går knappt att dricka skiten... köper du en liten burk så är det nåt koncentrerat metalliskt över det.
köper du en större flaska då blir det nån slags socker-explosion... alltså för dom som hinkar i sig i coca cola ur en stor pet-flaska hela dagarna... det är ju i stort sett bara en jävla sockrig sörja...

och zero sugar går ju inte heller att dricka...

håller ni med ?

inte ens glasflaskan funkar längre
Funkar med både whiskey och rom.
2026-09-09, 21:59
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Håller med 110 000 miljarder procent!!!!!

När man var liten var det gott. Nu känns det på smaken att det är rent jävla råttgift.

Jag gjorde ett experiment och kokade 2 dl coca cola i 5 minuter. På botten av kastrullen blev det kvar en rund, kolsvart "plastbit" ca 1 cm hög med bubblor. Kastrullen blev för evigt förstörd (!) då coca colan frätte sönder metallen och den blev helt blå. Nej, jag skojar inte.

Har kvar både "plastbiten" och kastrullen, som bevis. En vacker dag ska jag ställa mig på torget och visa upp den i folkbildningssyfte 🙂
Har du provat att koka ner annat än coca cola så du kan jämföra med något annat?
2026-09-09, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Gillar Cola Zero men den är väl sådär numera, för antal år sedan ändrade de receptet, det gamla var godare. Kör Pepsi Max beroende på. Tycker båda är helt OK. Den med socker i har jag ingen aning om. Men kan tänka mig att det blir för mycket socker för en vuxen. Sockersug ska avta naturligt med åren.
Pepsi Max i de få fall jag dricker läsk. Gott att blanda med vitt vin också när man känner sig barbarisk.
2026-09-09, 22:27
Medlem
LuluBrooksies avatar
Coca-Cola är helt okej riktigt kylskåpskall, men rumstempererad smakar den som sötad batterisyra.

Något jag föredrar är att göra mycket te och spara en stor del till iste dagen/dagarna efter, kyla och blanda med t ex persiko-måltidsdryck och kanske lite sirap (ljus). Mynta-te är svingott iskallt med lite sirap i.

Läsk är ibland gott, men jag föredrar Loka crush päron eller fin äppelmust eller kanske äppelcider.
2026-09-09, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeStrutter
Jag skrev ju tidigare att jag har använt det vid tillfällen någon gång när man har haft en bakfylla från helvetet. Men någon annan postare rekommenderade sprite, får väl testa det då CC smakar skit.

Jag skrev att vuxna dricker öl eller vatten om du nu har problem med läsförståelsen...
Sen så finns det länder där man inte är lika mesiga som i Sverige där det absolut inte är några problem med en starköl till maten men det hör väl hemma i en annan tråd.

Vatten är för kreatur
2026-09-09, 22:30
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Har du provat att koka ner annat än coca cola så du kan jämföra med något annat?

Inga andra läskedrycker än, nej. Man ska ju kunna offra en kastrull då, i värsta fall. Julmust står näst på tur i experimentet 🙂 (den hade jag isf kokat i samma kastrull)

Däremot kan jag säga att jag har varit småbarnsförälder och hemmafru i X antal år, har lagat mat nästan varje dag, har saftat och syltat, enstaka gånger glömt en kastrull på spisen och sedan behövt skrubba med stålull, blötlägga i omgångar - men aldrig fått en kastrull totalkvaddad, och aldrig sett hur en vätska har frätt sönder metall förutom just torrkokad coca cola.

Kan tillägga att inuti kastrullen, på sidorna, syns nu en kolsvart beläggning som liknar motorolja /svart plast. Den går inte att få bort med stålull, diskmedel, bikarbonat, ättika...

Jag har aldrig sett nåt liknande.
2026-09-09, 22:32
Medlem
Citat:
Håller med 110 000 miljarder procent!!!!!

När man var liten var det gott. Nu känns det på smaken att det är rent jävla råttgift.

Jag gjorde ett experiment och kokade 2 dl coca cola i 5 minuter. På botten av kastrullen blev det kvar en rund, kolsvart "plastbit" ca 1 cm hög med bubblor. Kastrullen blev för evigt förstörd (!) då coca colan frätte sönder metallen och den blev helt blå. Nej, jag skojar inte.

Har kvar både "plastbiten" och kastrullen, som bevis. En vacker dag ska jag ställa mig på torget och visa upp den i folkbildningssyfte 🙂

Jadu, kokar du bort all vätska så blir givetvis kastrullen förstörd, och att det blir en bränd sockerbit kvar är väl inget märkvärdigt, det står på etiketten hur mycket socker det är i.

Men vifta på på torget du, kommer säkert att gå hur bra som helst!
Senast redigerad av Baheera 2026-09-09 kl. 22:43.
Medlem
LuluBrooksies avatar
.
Citat:

Berit, det låter mycket udda då man t ex i Italien efter amerikanska frigörelsen efter dagen D, inte hade något socker men massor av cola bortskänkt av de amerikanska trupperna, och man då kokade ner colan och vände bröd etc i sirapen som blev över för att göra 'födelsedagstårtor' och liknande sötebröd med t ex banan och grädde på.

Du brände nog sockret till kol. Du kokade för länge helt enkelt. Vilken kastrull som helst blir förstörd av torrkokning, det kan räcka att torrkoka vatten så bildas rök och kastrullen totalförstörs.
Medlem
Melange5738s avatar
Grundingredienserna i Coca Cola är socker, urea och petroleum. Oljan används till att syntesera fosforsyra och eventuellt koffeinet om det inte kommer från urean. Fosforsyran är en av huvudsmaksättarna.
2026-09-09, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Läskeblask är för barn.

Vilken unik och sofistikerad tanke. Tur det är ordning på dig.
2026-09-09, 22:33
Medlem
Citat:
Det intressanta är väl att folk TROR att det smakar gott? De har sett så mycket reklam så de verkar helt övertygade! Dessutom har den ju en snygg logga 😅

Jag frågade en närstående hur fan han kunde dricka blasket. Han svarade då att flaskan var snygg. (?????)

Eller så smakar det bara bättre än tex apotekarnas cola, Cuba Cola mm.

Provat det mesta, men tyvärr, inget slår orginalet. Däremot finns det bättre alternativ till Fanta

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in