2026-09-09, 20:59
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeStrutter
Så är det, vuxna människor dricker öl eller vatten till maten.
Kan hända att man köper en coca cola en gång om året i desperat försök att lindra en baksmälla från helvetet.
Så ska du dricka Sprite...

Minns inte när jag drack en CC senast. 10 år sen kanske. Gift.
2026-09-09, 21:01
Medlem
Coca Cola är svingott, och bäst smakar det om man blandar ca 1/3 vanlig cola med 2/3 zero, då får man en bra balans mellan socker och sötningsmedel.

Dricker cola varje dag!

Ej överviktigt, tvärtom

Alla värden precis där de ska vara senaste hälsokollen (bättre än snittet för min ålder)

Inte haft ett hål på 30 år.

Men det är ju bara att skita i att dricka om man inte gillar det.

Jag dricker tex inte kaffe, citronsaft eller rödbetsjuice, men startar inga gnälltrådar om det.
2026-09-09, 21:01
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Du verkar vara en person som inte bryr sig speciellt mycket som sin personliga hälsa. Du är vad du äter ta till dig det.
Misstänker att du kan ha problem med vikten, om du inte har det ännu så borde du börja tänka på vad du stoppar i dig.

Nejdå. Jag är mycket slank och fin och tränad på ställen där en kvinna ska vara tränad. Men tack för omtanken.

Du själv däremot har ett bristande psyke som jag märker att du inte har tagit tag i på många år. Det är viktigt att ha god och sund hälsa både på insidan och utsidan. Du kan börja med att vara ärlig gällande coca-cola! =)
2026-09-09, 21:04
Medlem
Citat:
Klart det är ditt lilla generation z våp. Kolla bara på Tyskland och alla deras fantastiska produkter.

Generation X var jag nog sist jag kollade.

Inget fel på öl, men hälsosamt är det inte. Samt ej tillåtet att dricka på arbetstid. Kanske på daglig verksamhet...

Nu lider jag dock inte av låg självkänsla eller tveksam hållning, så jag dricker vad jag vill utan att bry mig vad andra tycker och tänker.
2026-09-09, 21:06
Medlem
Köper hellre Coca-Cola zero än vanlig, då vanlig är som att hälla i sig ett sockerpaket.

Känner en som dricker minst 2 liter vanlig Coca-Cola per dag! Vilket han gjort i hela vuxna livet vilket är över 40 år. Förstår inte hur hans kropp klarar av det. Att han lever är ett under.
2026-09-09, 21:08
Medlem
MikeStrutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Du kan börja med att vara ärlig gällande coca-cola! =)
Jag skrev ju tidigare att jag har använt det vid tillfällen någon gång när man har haft en bakfylla från helvetet. Men någon annan postare rekommenderade sprite, får väl testa det då CC smakar skit.
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Generation X var jag nog sist jag kollade.

Inget fel på öl, men hälsosamt är det inte. Samt ej tillåtet att dricka på arbetstid.
Jag skrev att vuxna dricker öl eller vatten om du nu har problem med läsförståelsen...
Sen så finns det länder där man inte är lika mesiga som i Sverige där det absolut inte är några problem med en starköl till maten men det hör väl hemma i en annan tråd.
2026-09-09, 21:08
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Läskeblask är för barn.

Håller med. TS har helt enkelt blivit vuxen. Kort och gott.

/AI
2026-09-09, 21:12
Medlem
Terrorstorms avatar
Jävla töntar som säger att det är för barn, ni är samma sort av efterblivna som de som säger att alla som inte dricker öl omöjligen kan vara riktiga män.

Jag pissar längre, slår hårdare, svär bättre och bär mig bättre än dig, och jag dricker cola.
2026-09-09, 21:34
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
Bästa läsken! Inget smakar bättre än en iskall cola.
2026-09-09, 21:34
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
har för mig att jag gillade coca-cola förr men inte numera... vet inte riktigt varför det har ju iofs alltid smakat konstigt... men nu känns det värre än vanligt.

går knappt att dricka skiten... köper du en liten burk så är det nåt koncentrerat metalliskt över det.
köper du en större flaska då blir det nån slags socker-explosion... alltså för dom som hinkar i sig i coca cola ur en stor pet-flaska hela dagarna... det är ju i stort sett bara en jävla sockrig sörja...

och zero sugar går ju inte heller att dricka...

håller ni med ?

inte ens glasflaskan funkar längre

Håller med 110 000 miljarder procent!!!!!

När man var liten var det gott. Nu känns det på smaken att det är rent jävla råttgift.

Jag gjorde ett experiment och kokade 2 dl coca cola i 5 minuter. På botten av kastrullen blev det kvar en rund, kolsvart "plastbit" ca 1 cm hög med bubblor. Kastrullen blev för evigt förstörd (!) då coca colan frätte sönder metallen och den blev helt blå. Nej, jag skojar inte.

Har kvar både "plastbiten" och kastrullen, som bevis. En vacker dag ska jag ställa mig på torget och visa upp den i folkbildningssyfte 🙂
2026-09-09, 21:37
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminatore
Det är gift. Att folk fortfarande konsumerar denna skit är för mig en lärorik gåta.

Man kan starta allsköns bolag då folket sover.

Coca cola smakar skit och är skit.

Det intressanta är väl att folk TROR att det smakar gott? De har sett så mycket reklam så de verkar helt övertygade! Dessutom har den ju en snygg logga 😅

Jag frågade en närstående hur fan han kunde dricka blasket. Han svarade då att flaskan var snygg. (?????)
2026-09-09, 21:41
Medlem
norther1s avatar
Tycker det är helt sanslöst gott. Skulle kunna dricka helt orimliga mängder om jag inte satte stop för mig själv att köpa hem sånt skit. Detsamma gäller gifflar. Bägge är verkligen kryptonit för mig. Får helt enkelt nöja mig med en 33:a någon varm sommardag vid poolen alternativt efter något riktigt jävla långpass ute i stigarna typ 25km+. Orgasmiskt. Ingen annan läskeblask kommer ens i närheten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in