2026-09-09, 15:51
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Så att gå ut och dansa för att det är kul eller så har aldrig slagit dig? Jag vet att de flesta killar ger sig ut på dansgolv för att ragga men vi tjejer gör det ofta för att det är roligt att släppa loss. Utan baktanke att man vill ligga.

Att begränsa sin tjej utifrån vad du tror är syftet med dessa aktiviteter är ju bara kontrollerande. Men sålänge din tjej är nöjd och inte avstår från roliga saker för att hon känner sig tvingad så…

Men frågan är vad exakt det är som "är kul". Att dansa kan man också göra hemma. Det som är spännande är att göra det med en massa random personer och bland en massa random män. För man vet inte vem som tittar.
Man vill fläka ut sig för män.
Senast redigerad av mendokse 2026-09-09 kl. 15:54.
Citera
2026-09-09, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Men frågan är vad exakt det är som "är kul". Att dansa kan man också göra hemma. Det som är spännande är att göra det med en massa random personer och bland en massa random män. För man vet inte vem som tittar.

Så exakt vad får din tjej göra, utom att passa opp och handarbeta? Får hon klä sig hur hon vill? Behöver hon bära slöja? Får hon umgås med vänninor alls? Får hon ha internet och mobil?
Citera
2026-09-09, 16:11
Medlem
Slaskmedias avatar
Detta med att ha kompisar av motsatt kön är väl inte helt svartvitt, och min gissning är att många har egna erfarenheter av detta från tonåren och uppåt. Från början av parrelationslivet är urvalet ofta rätt begränsat geografiskt. Det som finns i närheten är det man blir ihop med, och det innebär att många har brädats av (eller brädat) en kompis. För vissa hänger beteendet med upp i vuxen ålder, det kan man inte blunda för.

Att man kan reagera på det och ha åsikter om det är således inte jättekonstigt. Är man hetero så är det väl så att riskerna för vissa kanske ökar om man umgås mycket på tu man hand med en vän av andra könet, men det hänger väl i såna fall snarare på att den egna relationen har andra problem.

Sen blir det ju rätt så svårt att vara konsekvent, om man inte själv ska erkänna att man ser på det andra könet som kött som väntar på att bli ätet.

Är det så Urban, Sasan och Max ser på kvinnor själva så blir det logiskt, om de tänt på alla klasskompisar de haft, kvinnliga kollegor eller vänners flickvänner, och bara väntat på rätt tillfälle - sure. Det finns predatorer som kommer ta chansen om de får den.

Men då blir det väl snarare ett you-problem. Går det lämna Max, Sasan eller Urban ensam i ett rum med en kvinna, utan att de djuriskt måste försöka idka samlag?

Jag (tjej) har (och har haft) killkompisar, och det känns jävligt märkligt om min man ska se på mig som att jag inte har någon egen agens. Även OM en killkompis skulle stöta på mig, så innebär det inte att jag är ett hjälplöst våp som måste ligga med honom. Jag har väl fan en egen vilja också, och jag kommer välja min man i alla lägen. Det är så jag vill bygga både intimitet och förtroende.

Tror dock det finns studier som visat att killar/män i betydligt större utsträckning skulle ligga med sina tjejkompisar, än tvärtom. Och om jag ska leka djävulens advokat, så är det åtminstone bra att trion Max, Sasan och Urban redan från start är helt öppna med sin låga självkänsla och osäkerhet.

Finns många män där detta kryper fram först efter månader tillsammans, där man är för känslomässigt investerad för att ändå backa.

Det ironiska här är att Max och Urban framstår som de mest osäkra och avtändande av männen, samtidigt som de ska försöka upprätthålla något slags manligt självsäker attityd. Det skriker motsatsen till storkukslugn.

Sasan orkar jag inte ens prata om, kommer man till en middag med den frisyren och ett linne så är man diskvalificerad.
Citera
2026-09-09, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia
Detta med att ha kompisar av motsatt kön är väl inte helt svartvitt, och min gissning är att många har egna erfarenheter av detta från tonåren och uppåt. Från början av parrelationslivet är urvalet ofta rätt begränsat geografiskt. Det som finns i närheten är det man blir ihop med, och det innebär att många har brädats av (eller brädat) en kompis. För vissa hänger beteendet med upp i vuxen ålder, det kan man inte blunda för.

Att man kan reagera på det och ha åsikter om det är således inte jättekonstigt. Är man hetero så är det väl så att riskerna för vissa kanske ökar om man umgås mycket på tu man hand med en vän av andra könet, men det hänger väl i såna fall snarare på att den egna relationen har andra problem.

Sen blir det ju rätt så svårt att vara konsekvent, om man inte själv ska erkänna att man ser på det andra könet som kött som väntar på att bli ätet.

Är det så Urban, Sasan och Max ser på kvinnor själva så blir det logiskt, om de tänt på alla klasskompisar de haft, kvinnliga kollegor eller vänners flickvänner, och bara väntat på rätt tillfälle - sure. Det finns predatorer som kommer ta chansen om de får den.

Men då blir det väl snarare ett you-problem. Går det lämna Max, Sasan eller Urban ensam i ett rum med en kvinna, utan att de djuriskt måste försöka idka samlag?

Jag (tjej) har (och har haft) killkompisar, och det känns jävligt märkligt om min man ska se på mig som att jag inte har någon egen agens. Även OM en killkompis skulle stöta på mig, så innebär det inte att jag är ett hjälplöst våp som måste ligga med honom. Jag har väl fan en egen vilja också, och jag kommer välja min man i alla lägen. Det är så jag vill bygga både intimitet och förtroende.

Tror dock det finns studier som visat att killar/män i betydligt större utsträckning skulle ligga med sina tjejkompisar, än tvärtom. Och om jag ska leka djävulens advokat, så är det åtminstone bra att trion Max, Sasan och Urban redan från start är helt öppna med sin låga självkänsla och osäkerhet.

Finns många män där detta kryper fram först efter månader tillsammans, där man är för känslomässigt investerad för att ändå backa.

Det ironiska här är att Max och Urban framstår som de mest osäkra och avtändande av männen, samtidigt som de ska försöka upprätthålla något slags manligt självsäker attityd. Det skriker motsatsen till storkukslugn.

Sasan orkar jag inte ens prata om, kommer man till en middag med den frisyren och ett linne så är man diskvalificerad.

Det här inlägget var banne mig det bästa jag läst på länge. Håller med i ALLT, har bara inte kunnat formulera det lika bra.
Citera
2026-09-09, 17:33
Medlem
Trolleholm702s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Man kan ju undra hur Urban ska klara av att försörja Olivia på 18k brutto i månaden.

Inkomsten har jag tagit från tråden.

Ja lycka till med det Mr Entreprenör/egen företagare/inspiratör/andlig ledare.
Getabocken är blott en skteten bedragare med mindervärdeskomplex. Han har ett sjukligt behov av att bli beundrad och tål inte minsta kritik då det hotar hela hans existens -som bygger på den egenkonstruerade persona han skapat, en mask, en roll, en karaktär - för att inte ens han själv gillar Urban.

En individ som Urban skulle förmodligen scora genom taket på en DSM-IV för narcissistisk personlighetsstörning
När en sån inte längre känner sig uppskattad, dyrkad och bäst, kan mycket obehagliga tendenser visa sig.
Passivt aggressivt- det är givet.
Men sen kommer resten och ju sämre Urban känner sig, ju mer illa ska personen som orsakat detta få lida.

Vissa som han ser som sin livsuppgift att verkligen krossa den människa som han anser honom gjort orätt eller fått honom att känna sig ..liten/dålig/för att inte tala om den skarpsynte som synat hans bluff.... Den personen kommer ligga överst på Urbans svarta lista för gott..
Han nöjer sig inte ens när de ligger på marken- utan då ska han spotta på personen också.

Haha ja, de där 18k blir det inte mycket fillers för! 🤣
Han fattar inte vad han gett sig in på, den vanliga "fillers-botox-bimbo" typen kör fillers och botox varje månad (=ca 4-6000k)

Sen ska hon väl ha smink och naglar och lösögonfransar och serum och krämer, och nya kläder såklart!
Urban kommer behöva ta lån för att fortsätta vara gift.

När det tar slut så är detta vad paret Dum & Dummare kommer säga:
Urban: Hon ville bara ha och ha, jag vill ha en fru som vill ha mig och inte mina pengar (?!)
Olivia: Han ville bestämma för mycket över mig (..)

Alltså EXAKT det de ville ha

(Alla vill ha raka rör tills de får det..)
Citera
2026-09-09, 17:53
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rottilia123
Så exakt vad får din tjej göra, utom att passa opp och handarbeta? Får hon klä sig hur hon vill? Behöver hon bära slöja? Får hon umgås med vänninor alls? Får hon ha internet och mobil?

Hon får göra i princip allt utom sakerna jag nämnt.

Eller nej hon får inte börja träna BJJ heller.

Hon får inte klä sig hur hon vill om det betyder att hon klär sig sexuellt provokativt som t.ex. att ha genomskinliga kläder, ha urringning, för kort kjol etc.
Senast redigerad av mendokse 2026-09-09 kl. 17:58.
Citera
2026-09-09, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolleholm702

Haha ja, de där 18k blir det inte mycket fillers för

Företagare brukar ta ut den summa man får tjäna utan skatt och sedan inte ge sig själv lön men ta ut en stor vinst årligen från företaget och leva på dom pengarna under året. Så han har nog mer pengar än 18 000. Och säkert betalar hans sektmedkemmar nån form av 10e till honom sin faaaar och brooor som dom kallar psykopaten.
Citera
2026-09-09, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse

Har du nånsin dansat? Det här är det dummaste jag hört på länge! Det är ett annat ljudsystem/bas, du känner musiken i kroppen, det är skillnaden. Du kan inte ha så hög volym hemma. Jag har alltid gått ur och dansat i jeans och T-shirt, inte för att det spelar roll, folk får klä sig hur dom vill. Men det finns människor som inte tänker på sex hela tiden utan faktiskt bara vill dansa. Du är antagligen ett vidrig creep som stirrar på kvinnor på dansgolv/krogen osv men alla är inte som dig
Citera
2026-09-09, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Är det någon som tagit sig tid att lyssna på Samirs podd ”Vill du veta en hemlis?” Samir pratar med getbocken Urban där och det är ju mycket värre än att Urbans kvinnor inte får ha killkompisar:

https://poddtoppen.se/podcast/1893927431/vill-du-veta-en-hemlis/24-min-kvinna-far-inte-jobba-eller-ha-killkompisar-urban-fran-gift-vid-forsta-ogonkastet-gastar

Jag har inte inte lyssnat än, bara sett klippen från Samirs instagram och där säger Urban att hans kvinnor inte får vara äldre än han, inte ha karriär, inte jobba, inte gå på krogen. De ska leva på det han tjänar. Med tanke på att han konkar sina byggföretag och lurar kunder och döms för detta, så vet jag inte hur han tänkt att det ska gå ihop. Läste att Olivia tjänar 40 000 kr i månaden och Urban 18 000.

Jag lyssnade och ja det var illa. "Hans" kvinna får inte göra mycket och han som man är mer lämpad att bestämma över familjen. Han sa också att "hans" kvinna måste vara yngre än honom. Men att han skulle kunna vara med någon äldre "som en kink". Han borde ju konvertera till islam.
Citera
2026-09-09, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoaMaria
Jag lyssnade och ja det var illa. "Hans" kvinna får inte göra mycket och han som man är mer lämpad att bestämma över familjen. Han sa också att "hans" kvinna måste vara yngre än honom. Men att han skulle kunna vara med någon äldre "som en kink". Han borde ju konvertera till islam.

Ja, det var äckligt att höra honom säga att välja en äldre kvinna kan vara som en fetish. Ja, han borde starta nästa byggföretag i Saudiarabien, helt könssegregerat samhälle, där kvinnan är helt täckt utom i hemmet, får inte resa utan lov av manlig beskyddare. Mannen tom bestämmer om hon får äta p-piller, eller överhuvudtaget söka vård.

Jag känner män från mellanöstern som jobbat ett tag i Saudi, och de sa att de stod fan inte ut, de kvävdes och sa att det är ett helt sjukt samhälle. Men Urban skulle trivas, särskilt om han köper sig en 14 årig brud han kan forma själv till lydnad.

Samir gjorde ett väldigt bra jobb när han pratade med Urban. Samir växte i mina ögon, särskilt med den bakgrund han har (palestinska rötter).
Citera
2026-09-09, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Har sett flera kommentarer om att vi fastnat helt i att diskutera psykiskt relationsvåld etc
Hur viktigt och intressant det än må vara så resulterar det i att vi till slur blir typ 5 pers som diskuterar detta runt, runt i cirklar och alla andra flyr.
Det blir ingen GVFÖ-tråd i slutändan. Så tillbaka till ämnet!
Jag tror på hippie-paret och pan/trans-paret. Belinda och Max tycker förvisso samma om allt men känns själsligt döda tillsammans!
Jag vill tro på Edin och Julia, de är gulliga båda två, men de verkar vara på väg in i friend zone.
Edin finns i tråden här som ni kanske har sett, så det går att fråga honom saker.
Jag vill tex veta; sa det klick när du såg Julia, Edin?
Absoluuut, på många sätt. Småsaker som stora. Det är ju svårt att förklara exakt. Även om jag någonstans var lite iakttagande och ifrågasatte situationen så valde jag att lägga energi på den otroliga matchningen istället. Jag valde ju att lita på hela processen och experimentet till fullo.

Det är svårt att förklara, men hon kändes inte slumpmässigt vald. Inte ödet, men mer “wow hon kan faktiskt vara den jag har sökt efter”. Jag kände ganska tidigt att det fanns en grund för att kunna bygga något fint. Bl.a under bröllopsnatten när vi snackade intill morgonen. Samtidigt var man ju lite hög på känslan av att experter faktiskt hade matchat ihop oss, så då ville man utforska det vidare utifrån sin egen nyfikenhet och för att se vart den här matchningen faktiskt kunde leda.
Citera
2026-09-09, 20:01
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TypLiteAnonym
Absoluuut, på många sätt. Småsaker som stora. Det är ju svårt att förklara exakt. Även om jag någonstans var lite iakttagande och ifrågasatte situationen så valde jag att lägga energi på den otroliga matchningen istället. Jag valde ju att lita på hela processen och experimentet till fullo.

Det är svårt att förklara, men hon kändes inte slumpmässigt vald. Inte ödet, men mer “wow hon kan faktiskt vara den jag har sökt efter”. Jag kände ganska tidigt att det fanns en grund för att kunna bygga något fint. Bl.a under bröllopsnatten när vi snackade intill morgonen. Samtidigt var man ju lite hög på känslan av att experter faktiskt hade matchat ihop oss, så då ville man utforska det vidare utifrån sin egen nyfikenhet och för att se vart den här matchningen faktiskt kunde leda.

Självklart får du inte droppa namn, men fanns det personer som verkade ångra att de ställt upp på experimentet, eller var alla glada, iaf den första tiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in