Citat:
Ursprungligen postat av
Lunkan531
Skulle det föreställa svar på det jag skrev?

Hur är det inte ett svar på det du skrev? Att troende människor blir imponerade av vad medium säger, är inte något som talar för att medium kan prata med döda.
Det här borde vara helt uppenbart. Vill du att vi går igenom lite olika exempel på avslöjade bedragare i den här branschen, som troende människor varit mycket imponerade av?
Citat:
Det har de ju gjort.
Nej, det finns exakt noll vetenskapliga belägg för detta.
Du kan inte dra den slutsatsen baserat på vad du ser i ett jäkla underhållningsprogram, snälla nån.
Citat:
Du vill tydligen inte prata om parallellerna med de helt orimliga krav som ställs vid tester av andra parapsykologiska förmågor...
Vad är det för orimliga krav du pratar om? Skulle det vara ett orimligt krav att kräva replikering? Det är rätt grundläggande inom vetenskapen att resultat kan replikeras. Och hur skulle det någonsin kunna vara ett problem att visa upp sina superkrafter fler än en gång?
Nu har heller ingen lyckats påvisa några övernaturliga förmågor varken i ett eller två tester.
Det är bara undanflykter att testerna skulle bestå av orimliga krav. De består av exakt det som krävs för att testa den övernaturliga förmågan.
Citat:
Jag har inte brytt mig om att kolla ordentligt gällande tester av att prata med andar, eftersom jag aldrig haft den förmågan, men kravet vid tester av annat är helt orimliga med krav på många upprepningar av SAMMA test.
T ex tyckte motståndare att
1; ca 1000
PLUS
1: 11 upphöjtmed 12 att det skulle kunna vara slump INTE var bevis för de hävdade att det kunde vara den ettan
Är det något specifikt test du refererar till här?
Men rent hypotetiskt, om ett resultat är 1 på 1000 och det inte beror på slumpen, kan du ge någon rimlig anledning till att man inte skulle kunna upprepa testet för att helt utesluta slumpen? Hur kan det vara ett problem om man har övernaturliga krafter?
Citat:
Jag läste de orimliga kraven för länge sedan och de var INTE gjorde tillsammans med testpersoner...
På den tiden, som jag höll på att träna sådant, testade jag även att "se" listan på kommande vinnare på travet. Ett problem med det var att i alla fall jag hade ingen tidsuppfattning, så jag visste inte VILKEN av kommande resultat, som jag såg och såg lite suddigt. Ändå hade jag 3-4 rätt på 6 lopp i genomsnitt, vilket är mycket över slumpen eftersom det är flera hästar i varje lopp...
Det här vore ju så jävla enkelt att påvisa vetenskapligt att det är löjligt. Varför har du inte gjort det? Är det att replikera testet som är ett problem här också?
Citat:
Det är rimligt att även medium har problem med att se VILKEN de ser.
T ex ett medium beskrev en persons utseende, yrke och personlighet, som stämde till stor del, men inte alls delvis enligt släktingarna, men sedan kom de på att det berodde på att det var TVÅ släktingar mediet sett, liknande varandra, men olika yrken och olika personligheter.
Det är just den här typen av vaga påståenden som kan tolkas lite hur som helst, som inte är ett bevis för någonting.