2026-09-09, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Korkad komentar.
Såklart behövs inte gå igenom bluffmakarna, som även jag sagt är många, men du svarar INTE ett dugg på det jag skrev om tecken på att det är sant...
Menar du att de vanliga människorna i programet är så bra skådespelare?
Det är nu tredje gången jag förklarar för dig att det faktum att många människor tror/reagerar, blir imponerade och anser att medium träffar precis rätt, INTE är ett tecken på att de har någon övernaturlig förmåga.
I synnerhet inte när det är i ett underhållningsprogram du bevittnat detta. Det betyder INTE att de troende i programmet är skådespelare. Men du kan inte överhuvudtaget kontrollera vad mediet har sagt innan och efter, hur mycket missar som har klippts bort eller hur väl påståendet stämmer med verkligheten. Du kan inte kontrollera om påståendet var en i mängden av olika gissningar, om informationen fiskades fram eller om den togs reda på i förhand. Det finns en uppsjö tänkbara förklaringar till hur ett medium kan ”träffa rätt” ibland.
Du säger ju själv att du är medveten om att det finns många bedragare. Därav medger du ju att det inte behövs några övernaturliga krafter för att övertyga människor om att man kan tala med döda.
Du kan inte vara så naiv att en ”träff” i ett underhållningsprogram utgör tillräcklig bevisning för att det inte är bedrägeri.

Citat:
Det är ju uppvisat flera gånger. På den tiden, innan jag slutade träna för jag kom på att det inte skulle bli något roligt att se på sport då jag blir för bra på att tala om resultat i förväg gjorde jag det själv bara av nyfikenhet för att se om det gick och om även jag kunde göra det...
Problemet är att motståndarna kräver MASSOR av upprepningar av SAMMA TEST för att anse det bevisat! Även du hävdar att det måste vara samma test, att det inte duger med olika tester...
Sinnet är ingen maskin, det blir uttråkat av upprepningar. De som bara poppade upp för mig var inget tröttande, men det första testet nedan tog på krafterna då jag tvingade fram det detaljerade svaret genom att "ta mig till platsen och tidpunkten" flera dagar innan det hände.
/Den 1: ca 1000 gjordes som det står i boken skriven av en av chefsforskarna finansierat med amerikanska militärpengar under Kalla kriget då båda sidor undersökte supernaturalförmågor. Kontrollerades av en, som sa att det inte går, men han gick med på att kontrollera om jag kunde göra det (utan att jag hade provat innan annat än smågrejer som poppade upp.)
/En annan, som hävdade att det inte går, sa jag flera saker som bara poppade upp till. T ex:
-Ska du inte se på V65?
-Varför det? Orion Express vinner.
-Va? Den är inget bra.
Den vann. Det hör till saken att jag aldrig varit intresserad av trav, men kanske hade jag hört namnet någon gång tidigare i paus då jag tittade på fotboll.
/Den 1: 11 upphöjt med 12
bevittnades inte av solklara motståndare som de ovan, men av ett gäng vanligt folk, som först skrattade och sedan tappade hakan mer och mer då tärningarna blev som jag sa fler och fler gånger - till jag räknade fel på vad jag ville att de skulle bli, men även då blev de det jag sa åt dem...
Det är ytterst märkligt att en så pass konkret och enkelt prövad förmåga som att förutspå trav-resultat, är helt omöjligt att påvisa vetenskapligt.
Du hade för fasen kunna bevisa detta själv för hela världen bara genom att posta dina förutsägelser på sociala medier.
Det är uppenbart att du inbillar dig.

Det är även väldigt märkligt att det alltid bara är ”vanligt folk” som får bevittna dessa superkrafter, men aldrig vetenskapsmän. Så fort ett kontrollerat sammanhang kommer på tal, så slutar förmågorna att fungera.
Senast redigerad av Solivagus 2026-09-09 kl. 13:06.
Citera
2026-09-10, 05:16
Medlem
EnkeliSotilass avatar
Andarna finns nära dig smygande lyssnar dina "goda gärningar" om livet haha. Men vem vet bäst du eller gammal ängel som levt tusentals människa livstider. Det går inte riktigt jämföra eller hur. Ängel vet allt om dig och vad du gör och om din framtid. Utan änglarna är du ingenting. Bara vanlig tanke människa.

Lär dig kommunicera med döda kanske du lär dig nya hemligheter.
Citera
2026-09-11, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solivagus
Det är nu tredje gången jag förklarar för dig att det faktum att många människor tror/reagerar, blir imponerade och anser att medium träffar precis rätt, INTE är ett tecken på att de har någon övernaturlig förmåga.
I synnerhet inte när det är i ett underhållningsprogram du bevittnat detta. Det betyder INTE att de troende i programmet är skådespelare. Men du kan inte överhuvudtaget kontrollera vad mediet har sagt innan och efter, hur mycket missar som har klippts bort eller hur väl påståendet stämmer med verkligheten. Du kan inte kontrollera om påståendet var en i mängden av olika gissningar, om informationen fiskades fram eller om den togs reda på i förhand. Det finns en uppsjö tänkbara förklaringar till hur ett medium kan ”träffa rätt” ibland.
Du säger ju själv att du är medveten om att det finns många bedragare. Därav medger du ju att det inte behövs några övernaturliga krafter för att övertyga människor om att man kan tala med döda.
Du kan inte vara så naiv att en ”träff” i ett underhållningsprogram utgör tillräcklig bevisning för att det inte är bedrägeri.
Det är nu mer än tredje gången jag förklarar för dig...
Du fortsätter läsa bedrövligt och svarar inte på det jag skriver...
Citat:
Det är ytterst märkligt att en så pass konkret och enkelt prövad förmåga som att förutspå trav-resultat, är helt omöjligt att påvisa vetenskapligt.
Du hade för fasen kunna bevisa detta själv för hela världen bara genom att posta dina förutsägelser på sociala medier.
Det är uppenbart att du inbillar dig.

Det är även väldigt märkligt att det alltid bara är ”vanligt folk” som får bevittna dessa superkrafter, men aldrig vetenskapsmän. Så fort ett kontrollerat sammanhang kommer på tal, så slutar förmågorna att fungera.
Det är uppenbart att du är en inskränkt idiot
som dessutom inte kan läsa vad jag skriver...
JAG BEVISADE DET JU FÖR FLERA MOTSTÅNDARE. (En civilekonom och en civilingenjör plus flera "vanligt folk".)

Jag la av 1989 för som jag skrev kom jag på att det inte skulle bli roligt/intressant att se på sport om jag blev för bra så jag la av att träna. 1989 var före internet blev vanligt...

Innan jag började med den träningen förutspådde jag börsraset 1987 ett halvår innan det skedde till alla då börsen kom upp i samtal.

Och som jag skrev hade "officiella" motståndare och belöningsbetalare om man bevisade att det går, de helt orimliga kraven på att SAMMA test skulle göras om MASSOR av gånger. Därför är det helt ointressant att försöka bevisa för de idioterna, för de godtar ändå inte bevisen...

Gällande travet gjorde jag det ca 5 gånger innan jag blev uttråkad av det testet. Och jag påpekade fö dig att i det testet hade jag problem med att se VILKEN vecka jag såg, därför hade jag "bara" så högt resultat som 3 ( 4) rätt vinnare av 6 i snitt. Men som sagt du kan uppenbarligen inte läsa...
Senast redigerad av Lunkan531 2026-09-11 kl. 23:00.
Citera
2026-09-12, 10:00
Medlem
Citat:
JAG BEVISADE DET JU FÖR FLERA MOTSTÅNDARE. (En civilekonom och en civilingenjör plus flera "vanligt folk".)

Jag la av 1989 för som jag skrev kom jag på att det inte skulle bli roligt/intressant att se på sport om jag blev för bra så jag la av att träna. 1989 var före internet blev vanligt...

Innan jag började med den träningen förutspådde jag börsraset 1987 ett halvår innan det skedde till alla då börsen kom upp i samtal.

Och som jag skrev hade "officiella" motståndare och belöningsbetalare om man bevisade att det går, de helt orimliga kraven på att SAMMA test skulle göras om MASSOR av gånger. Därför är det helt ointressant att försöka bevisa för de idioterna, för de godtar ändå inte bevisen...

Gällande travet gjorde jag det ca 5 gånger innan jag blev uttråkad av det testet. Och jag påpekade fö dig att i det testet hade jag problem med att se VILKEN vecka jag såg, därför hade jag "bara" så högt resultat som 3 ( 4) rätt vinnare av 6 i snitt. Men som sagt du kan uppenbarligen inte läsa...

Fortfarande är dina påståenden anekdoter och fantasier några som helst bevis.

Eller godtar du själv allt som sanning som nån annan påstår?

Jag satte mig i den stora brasan på sista april för att värma mig lite i kvälls kylan. Efter 15 min så klev jag ur lågorna och körde hem. Det är sant, många personer såg det så det är bevisat.

En annan gång så hade orkade inte bron öppnas i Södertälje, båtarna fick vänta. Då gick jag fram till bron och tog tag med nävarna och lyfte upp bro-sektionen så båtarna kunde passera. Det är sant, flera andra såg det…
Citera
2026-09-12, 10:08
Medlem
Dom snart döda talar till mig just nu det är väl ännu sjukare
Ber om hjälp typ, jag kan ju inte göra något jag vet ju inte vilka dom är ens 🤣

Senast redigerad av troligengud 2026-09-12 kl. 10:11.
Citera
2026-09-12, 21:29
Medlem
EnkeliSotilass avatar
Döden talar alltid klarspråk om människa döden, Döda levande andar flyr när kroppen kremeras och de är rädda för elden. Ingen levande död ande vill bli brännmärkt.
Citera
2026-09-13, 10:52
Medlem
Citat:

Det blev lite för tråkigt att se in framtiden, så det slutade du med. Då vet vi det.

Att du påstår att du bevisat att du har övernaturliga krafter är tyvärr inte tillräckligt. I synnerhet inte när du redan visat att du inte har de verktyg som krävs för att bedöma vad som utgör bra bevisning, eftersom du uppenbarligen tycker att en reaktion från en troende människa i ett underhållningsprogram, är ett bevis för att medium kan prata med döda.
Citera
2026-09-13, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus

Jag satte mig i den stora brasan på sista april för att värma mig lite i kvälls kylan. Efter 15 min så klev jag ur lågorna och körde hem. Det är sant, många personer såg det så det är bevisat.

En annan gång så hade orkade inte bron öppnas i Södertälje, båtarna fick vänta. Då gick jag fram till bron och tog tag med nävarna och lyfte upp bro-sektionen så båtarna kunde passera. Det är sant, flera andra såg det…

Då måste det ju vara sant. Jag blev dessutom väldigt imponerad över dina förmågor nu, vilket även det är stark bevisning för att du har övernaturliga krafter.
Citera
2026-09-13, 15:00
Medlem
Självklart har alla människor förmågan att kommunicera med döda. Förmågan för döda att svara på sådan kommunikation lyser dock med sin frånvaro, precis som telepatisk förmåga.

Citat:
Ursprungligen postat av realviking
För många år sedan kunde jag kommunicera med min farmor som var död. Hon varnade mig för min farbror samt andra människor som senare skulle bli min kollega samt granne. Grannen förgiftade mig. Detta möjliggjordes tack vare telepati antar jag, samt att telepati var på kvantnivå då döda människor befinner sig i en parallell värld.

Tror ni det är möjligt att kommunicera med döda genom telepati?
Citera
2026-09-15, 00:43
Medlem
EnkeliSotilass avatar
Döden spelar med mig på dead land: Survival
Citera
2026-09-15, 00:50
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charlie80
Självklart har alla människor förmågan att kommunicera med döda. Förmågan för döda att svara på sådan kommunikation lyser dock med sin frånvaro, precis som telepatisk förmåga.

Sry att jag hoppar in här som nån som inte köper hela premissen. Det var en rätt rivig idé ändå. Att det är nån från dom döda som är ett medium inte tvärt om!
Citera
2026-09-15, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus

Det var bevis för de som såg när jag visade att det går.

I resten fortsätter du att bevisa att du är mycket trångsynt.
Citat:
Det blev lite för tråkigt att se in framtiden, så det slutade du med. Då vet vi det.
Och där bevisade du att du inte bara är trångsynt utan även korkad

SÅKLART är det inget spännande om man ser på sport och vet slutresultatet.

Citat:
Att du påstår att du bevisat att du har övernaturliga krafter är tyvärr inte tillräckligt. I synnerhet inte när du redan visat att du inte har de verktyg som krävs för att bedöma vad som utgör bra bevisning, eftersom du uppenbarligen tycker att en reaktion från en troende människa i ett underhållningsprogram, är ett bevis för att medium kan prata med döda.
Den jag skrev om blev GENERAD då mediumet berättade om då han nästan körde av halkiga bron, som han inte hade berättat för någon.,,
Du har ju inte ens verktyg att begripa att det inte är spännande att se på sport om man vet hur det slutar

Ingen av er skriver om de ORIMLIGA KRAVEN om exakt samma test ska göras massor av gånger för att MOTSTÅNDARNA ska anse det bevisat. DET ÄR JU DÄRFÖR DE INTE ANSER DET BEVISAT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in