Citat:
Det är nu tredje gången jag förklarar för dig att det faktum att många människor tror/reagerar, blir imponerade och anser att medium träffar precis rätt, INTE är ett tecken på att de har någon övernaturlig förmåga. I synnerhet inte när det är i ett underhållningsprogram du bevittnat detta. Det betyder INTE att de troende i programmet är skådespelare. Men du kan inte överhuvudtaget kontrollera vad mediet har sagt innan och efter, hur mycket missar som har klippts bort eller hur väl påståendet stämmer med verkligheten. Du kan inte kontrollera om påståendet var en i mängden av olika gissningar, om informationen fiskades fram eller om den togs reda på i förhand. Det finns en uppsjö tänkbara förklaringar till hur ett medium kan ”träffa rätt” ibland.
Du säger ju själv att du är medveten om att det finns många bedragare. Därav medger du ju att det inte behövs några övernaturliga krafter för att övertyga människor om att man kan tala med döda.
Du kan inte vara så naiv att en ”träff” i ett underhållningsprogram utgör tillräcklig bevisning för att det inte är bedrägeri.
Citat:
Det är ytterst märkligt att en så pass konkret och enkelt prövad förmåga som att förutspå trav-resultat, är helt omöjligt att påvisa vetenskapligt.
Det är ju uppvisat flera gånger. På den tiden, innan jag slutade träna för jag kom på att det inte skulle bli något roligt att se på sport då jag blir för bra på att tala om resultat i förväg gjorde jag det själv bara av nyfikenhet för att se om det gick och om även jag kunde göra det...
Problemet är att motståndarna kräver MASSOR av upprepningar av SAMMA TEST för att anse det bevisat! Även du hävdar att det måste vara samma test, att det inte duger med olika tester...
Sinnet är ingen maskin, det blir uttråkat av upprepningar. De som bara poppade upp för mig var inget tröttande, men det första testet nedan tog på krafterna då jag tvingade fram det detaljerade svaret genom att "ta mig till platsen och tidpunkten" flera dagar innan det hände.
/Den 1: ca 1000 gjordes som det står i boken skriven av en av chefsforskarna finansierat med amerikanska militärpengar under Kalla kriget då båda sidor undersökte supernaturalförmågor. Kontrollerades av en, som sa att det inte går, men han gick med på att kontrollera om jag kunde göra det (utan att jag hade provat innan annat än smågrejer som poppade upp.)
/En annan, som hävdade att det inte går, sa jag flera saker som bara poppade upp till. T ex:
-Ska du inte se på V65?
-Varför det? Orion Express vinner.
-Va? Den är inget bra.
Den vann. Det hör till saken att jag aldrig varit intresserad av trav, men kanske hade jag hört namnet någon gång tidigare i paus då jag tittade på fotboll.
/Den 1: 11 upphöjt med 12
bevittnades inte av solklara motståndare som de ovan, men av ett gäng vanligt folk, som först skrattade och sedan tappade hakan mer och mer då tärningarna blev som jag sa fler och fler gånger - till jag räknade fel på vad jag ville att de skulle bli, men även då blev de det jag sa åt dem...
Problemet är att motståndarna kräver MASSOR av upprepningar av SAMMA TEST för att anse det bevisat! Även du hävdar att det måste vara samma test, att det inte duger med olika tester...
Sinnet är ingen maskin, det blir uttråkat av upprepningar. De som bara poppade upp för mig var inget tröttande, men det första testet nedan tog på krafterna då jag tvingade fram det detaljerade svaret genom att "ta mig till platsen och tidpunkten" flera dagar innan det hände.
/Den 1: ca 1000 gjordes som det står i boken skriven av en av chefsforskarna finansierat med amerikanska militärpengar under Kalla kriget då båda sidor undersökte supernaturalförmågor. Kontrollerades av en, som sa att det inte går, men han gick med på att kontrollera om jag kunde göra det (utan att jag hade provat innan annat än smågrejer som poppade upp.)
/En annan, som hävdade att det inte går, sa jag flera saker som bara poppade upp till. T ex:
-Ska du inte se på V65?
-Varför det? Orion Express vinner.
-Va? Den är inget bra.
Den vann. Det hör till saken att jag aldrig varit intresserad av trav, men kanske hade jag hört namnet någon gång tidigare i paus då jag tittade på fotboll.
/Den 1: 11 upphöjt med 12
bevittnades inte av solklara motståndare som de ovan, men av ett gäng vanligt folk, som först skrattade och sedan tappade hakan mer och mer då tärningarna blev som jag sa fler och fler gånger - till jag räknade fel på vad jag ville att de skulle bli, men även då blev de det jag sa åt dem...

Du hade för fasen kunna bevisa detta själv för hela världen bara genom att posta dina förutsägelser på sociala medier.
Det är uppenbart att du inbillar dig.
Det är även väldigt märkligt att det alltid bara är ”vanligt folk” som får bevittna dessa superkrafter, men aldrig vetenskapsmän. Så fort ett kontrollerat sammanhang kommer på tal, så slutar förmågorna att fungera.
Senast redigerad av Solivagus 2026-09-09 kl. 13:06.
Senast redigerad av Solivagus 2026-09-09 kl. 13:06.