2021-07-22, 19:35
Medlem
realvikings avatar
För många år sedan kunde jag kommunicera med min farmor som var död. Hon varnade mig för min farbror samt andra människor som senare skulle bli min kollega samt granne. Grannen förgiftade mig. Detta möjliggjordes tack vare telepati antar jag, samt att telepati var på kvantnivå då döda människor befinner sig i en parallell värld.

Tror ni det är möjligt att kommunicera med döda genom telepati?
Citera
2021-07-22, 19:40
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realviking
För många år sedan kunde jag kommunicera med min farmor som var död. Hon varnade mig för min farbror samt andra människor som senare skulle bli min kollega samt granne. Grannen förgiftade mig. Detta möjliggjordes tack vare telepati antar jag, samt att telepati var på kvantnivå då döda människor befinner sig i en parallell värld.

Absolut inte.
Citera
2021-07-22, 19:42
Medlem
constants avatar
Citat:

Inte en chans. Däremot är jag övertygad om att det finns de som tror att de kan göra det. Och så finns det självklart bedragare.
Citera
2021-07-22, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Inte en chans. Däremot är jag övertygad om att det finns de som tror att de kan göra det. Och så finns det självklart bedragare.

Klokaste svar jag hört.
Citera
2021-07-22, 19:51
Medlem
realvikings avatar
Så varför hörde jag min farmors varningar som sedan blev till sanning om det inte är sant? Det kan ni inte förklara.
Citera
2021-07-22, 20:10
Medlem
constants avatar
Citat:
Så varför hörde jag min farmors varningar som sedan blev till sanning om det inte är sant? Det kan ni inte förklara.
Att du hör din farmor är inget konstigt, det finns sådana sjukdomsbilder. Kan även vara tillfälligt, som stress, abstinens med mera.

Att sedan det hon sa stämde kan vara att du övertolkar. Du vill att det ska stämma. Lite som med astrologi.

Nästa gång du pratar med din farmor, skriv då ner precis allt hon sa och ge en kopia av det till någon vän. Om något händer efter, så kan ni kolla av.
Citera
2021-07-22, 20:12
Medlem
getbusys avatar
Omöjligt. Har du någon diagnos? du borde söka hjälp för dina vanföreställningar.
Citera
2021-07-22, 20:47
Medlem
realvikings avatar
Ni har fel och skyller på sjukdomar etc. Självklart existerar telepati men det är lönlöst att diskutera ämnet på FB då det bara en massa lydiga får här som vägrar tro på det övernaturliga.

Ni kanske ska börja tänka utanför boxen.
Citera
2021-07-22, 20:53
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
Absolut inte.
Skriver åxå, absolut inte.
Citera
2021-07-22, 20:56
Medlem
DraEnLinaMusiks avatar
Citat:

Undermedvetande kombinerat med inbillning
Citera
2021-07-22, 20:59
Medlem
realvikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DraEnLinaMusik
Undermedvetande kombinerat med inbillning
Undermedvetandet använde andra delar av hjärnan vilket tillät telepati. Enligt forskning använder människan inte 100% av hjärnan och när det sker sådana där underliga fenomen som när man hör döda människor så är det förmodligen så att andra delar av hjärnan som tidigare varit avaktiverade aktiveras.
Senast redigerad av realviking 2021-07-22 kl. 21:02.
Citera
2021-07-22, 21:26
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:

Du har missförstått vad telepati är.

Det går inte ens teoretiskt att använda, att kommunicera, med någon som inte lever med telepati.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in