Citat:
Ursprungligen postat av
Detdundrar
Hur kan ett faktum som är så välbekant här i tråden få det att verka som om jag gjort mig till "nån sorts talesperson för hela flashback"?
Brukar aldrig du själv använda ordet "vi" när du kommenterar eller konverserar med en grupp som är införstådda med samma sak? Har inte minsta lust att tävla, allra minst med någon som är ute efter bråk.
Nä jag är en individualist och tänker mina egna tankar. Det här kommer att bli helt OT från topic. Men så här, masshysteri, när alla ska tycka lika har i vår historia dragit igång 2 världskrig. Alla springer åt samma håll. Det har under människans evolution alltid varit nån som tänkt annorlunda än övriga och hittat andra lösningar, annars hade vi varit kvar på stenåldern. Flockbeteende är mänsklighetens största problem, samtidigt som det räddat oss som flockdjur, men kan ju också göra så att vi tror på vissa ideologier. Vad är rätt vad är fel? Vilka tankegångar kan leda till shangrila, vilka leder rakt ner i underjorden? Som en artist skaldade "vem vet". Den här utläggning är helt OT så mod får ta bort den.
Men jag är inte intresserad av bråk, tvärtom.