2026-09-07, 13:01
Moderator
Hjv9s avatar
Verkligen imponerande säsongsstart av Jak Jones. Selby kunde inte komma igen efter missen på röd i frame 12.

British Open har växt som turnering sedan återstarten. Från början kändes den mest som en ny variant av Gibraltar Open men nu är den väl i klass med Home Nations-turneringarna.
Citera
2026-09-08, 00:36
Medlem
English Open dag 1 där ett inte så anmärkningsvärt resultat var att Zhou Yuelong slog ut Stan Moody efter att Moody missat matchboll med ett break som stannade på 52 vid ställning 3-3. Stan Moody lyckas oftast spela bort sig en och annan gång under sina matcher och ingen skillnad den här gången heller.

Moody saknar mycket för att vara bli en mer komplett spelare och det lär dröja länge innan han når längre än kvartsfinal i en rankingturnering. Hans spel räcker inte till ännu. Yuelong gör en ganska fantastisk stöt i högra nedre hörnet efter att Moody spelat bort sig som vanligt. Yuelong förtjänade segern när han stabilt rensar av bordet.

Vet inte om man ska skratta eller gråta om Stan Moody men han ansågs vara en stor talang men vilka brister killen visar upp säsong efter säsong.
Citera
2026-09-08, 10:25
Moderator
Hjv9s avatar
Håller med om Moody. Han har verkligen mycket kvar att lära. Kan inte kasta bort matcher sådär. Fick ju också mycket kritik efter VM-debuten i våras. Men han är fortsatt ung och skulle såklart kunna bli bra på sikt. Känslan är dock att han behöver en kompetent coach som kan hjälpa honom utvecklas.
Citera
2026-09-08, 10:29
Moderator
Hjv9s avatar
Första dagen av English Open bjöd annars på två rätt stora skrällar. Okända kinesen Luo Zetao slog ut Neil Robertson med 4-3 och Oliver Lines tog ner Zhao Xintong med 4-2. Kan också notera att kräftgången fortsätter för Si Jiahui, 1-4 mot Robbie Williams.
Citera
2026-09-08, 10:49
Medlem
TilleyHats avatar
Moody är som Lisowski, han vill vara cool och spela snabbt. Sen slutar det ofta med en bortslösad match.
Citera
2026-09-08, 20:20
Moderator
Hjv9s avatar
Hmm är det en ny domare i matchen Trump-Brown? Kan inte minnas att jag sett henne förr.
Citera
2026-09-08, 21:31
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Moody är som Lisowski, han vill vara cool och spela snabbt. Sen slutar det ofta med en bortslösad match.
Bra beskrivning, lägg till tjurigheten hos en tonåring.
Trump avfärdade Brown 4-0, verkar komma i rätt form nu.

Befriande att se sådant efter matcherna med Selby, han är för långsam och defensiv för att vara sevärd (för det mesta).
Citera
2026-09-09, 10:26
Medlem
Många matcher idag i English Open, jag kommer hålla ett extra öga på Mark Williams match mot Matthew Selt där det är intressant att se om Williams fortfarande håller nivå för det gjorde han inte alls mot thailändaren Tirapongpaiboon. Mark verkade inte ha siktet inställt, svårt att fokusera och kunde inte avgöra förän han fick en klar boll att sänka. Det kommer inte hålla mot Matt Selt som är väldigt offensiv och kan göra höga serier. Dom möttes senast 2023 och då var Mark en annan spelare. Mark har aldrig förlorat mot Selt på 7 möten. Kan bli annorlunda denna gång då jag inte ser Willams som en starkare spelare än Selt just nu. Skrällvarning alltså.
Citera
2026-09-09, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Hmm är det en ny domare i matchen Trump-Brown? Kan inte minnas att jag sett henne förr.
Anna Hodun, polsk domare. https://www.ebsa.tv/classe-3-referee-approved/

Vet inte om det är första matchen på ett TV-bord, men tydligen dömde hon bl.a. när Fan gjorde 147 i Championship Leauge 2025.
Citera
2026-09-09, 14:52
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Anna Hodun, polsk domare. https://www.ebsa.tv/classe-3-referee-approved/

Vet inte om det är första matchen på ett TV-bord, men tydligen dömde hon bl.a. när Fan gjorde 147 i Championship Leauge 2025.

Ah, tack. Ja hon har säkert dömt på sidoborden ett tag men en TV-match undrar jag om det inte kan vara första gången. Tänkte hon var ungefär i min ålder och det verkar stämma.
Citera
2026-09-09, 16:37
Medlem
Var inte Kim Hartman snookerproffs på 90 talet?
Citera
2026-09-09, 16:40
Medlem
Eller är jag ute och cyklar nu? Han kanske bara varit domare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in