Citat:
Ursprungligen postat av
TilleyHat
Det finns all anledning att analysera egentligen hela turneringen och se var vi hamnar i historien med allt som hände i matcherna. Jag nöjer mig med att idag konstatera att vi har en ny världsmästare och han är från Belgien. Så underbart! Grattis Luca!
Det var i alla fall bästa tänkbara avslutning på den blekaste snookersäsongen i mannaminne. En säsong som dessutom tyngts av den stora matchfixningsskandalen. (Det ska som jag förstått det komma utslag ganska snart efter utfrågningarna/förhören som hölls mitt under pågående VM.)
Bortsett från VM minns jag inte mycket från säsongen. Fus maximum i Hong Kong och att Jack Lisowski vek ner sig i tre semifinaler är saker som dyker upp. Jag ser att WGP-finalen gick till skiljeframe, men det har jag inget minne av...

Allen är verkligen genomtrist som säsongens mest framgångsrike spelare.
Även den första VM-veckan var rätt medioker. Uppbyggnaden inför O'Sullivan-Vafaei var förvisso underhållande, men det mesta är ändå höljt i orange dimma. Att Brecel besegrade Walden i skiljeframe efter att ha tappat från 9-6 kändes då väldigt perifert, men det var samtidigt lite kul att Brecel äntligen fick vinna en match i The Crucible.
Men två bra semifinaler och en bra final gör ett helt snookerår!

Drama av den sorten som måste upplevas, där det mesta som hände inte ens går att analysera. Totalt ologiskt.