Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Jag vet inte vilka brottsoffer TN skapat mer än den döda kvinnan. Men jag har nog i alla fall inte svårare än genomsnittet att leva mig in i hur det är att vara i närkontakt med, kanske t.o.m beroende av en narcissist med åtminstone psykopatiska drag, då jag har otrevliga erfarenheter av det från tidigare i mitt liv.
Käre Mr Fold,
Jag är osäker på om du med dina extremt långa och lite bitska inlägg är ute efter att provocera eller inte. Jag blir iallafall både provocerad och fundersam över den första raden i den citerade texten. Visst är ÅÅ det primära brottsoffret men det finns utöver henne en hel rad offer. För att nämna några; ÅÅs barn, syskon,föräldrar och TNs barn och syskon. Föräldrarna är döda.
Du berättar att du skrivit frekvent i olika krimtrådar sedan början av 2010-talet. Det förvånar mig att du inte lärt dig mer om vilka som blir offer när ett brott är begånget. De psykiska problem och skador det primära offrets nära och kära får bär dom med sig resten av livet. Alltså ett livslångt lidande!
Jag tycker att du uppvisar brist på både förståelse och empati.
Vidare undrar jag om du inte har missuppfattat syftet med att posta inlägg i en tråd som den här? Det är gärningen, alltså skeendet kring brottet och gärningsman/män (oftast) som vi analyserar och spekulerar kring, INTE VARANDRA! Vilka vi är spelar ingen som helst roll. Förresten tycker jag att du har kraftigt fel i din analys. Det kan finnas många anledningar till varför någon blir intresserad av ett visst fall. Det går inte att kategorisera som du gör.
För att sammanfatta; jag tycker att du är ute och cyklar!