2026-09-08, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
https://www.svt.se/kultur/grova-brott-stadas-bort-fran-rattsdatabaserna-i-hemlighet

Det här reportaget var ju verkligen inte på invånarnas sida emot databaserna, hur kan vänstermedia göra såhär emot oss? Jag har ju läst här i tråden vänswter och de röda är på våran sida emot databaserna och att bara tidö stoppat en grundlagsändrinjg som skulle förbjuda dem omgående.

Blir skönjt när de rödgröna vinner valet nu i september för då stänger de ju ner alla databaserna direkt eller?
Det är mest så att han som driver Verifiera AB och Legal Newsdesk Sweden, som driver tjänsterna Verifiera respektive Lexbase, är en avlagd Moderat. Han verkar även fortfarande vara i kontakt med Gunnar Strömmer som för tillfället är justitieminister.
Citera
2026-09-08, 14:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Roctane
Det är mest så att han som driver Verifiera AB och Legal Newsdesk Sweden, som driver tjänsterna Verifiera respektive Lexbase, är en avlagd Moderat. Han verkar även fortfarande vara i kontakt med Gunnar Strömmer som för tillfället är justitieminister.
må så vara, men de rödgröna anser jag inte gjort ett skit åt det här problemet heller utan snarare ger stöd åt organisationer som expo som öppet håller på med personuppgifts registreringar samt acta publica som de samarbetar med och alla de här sammarbetar med ANTIFA med, de är inte ett dugg bättre än Lexbase och verifiera, men de kommer billigt undan här
Citera
2026-09-08, 16:00
Medlem
Orkar knappt vänta på att domen ska komma. Att det ska ta sån tid.
Citera
2026-09-08, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
må så vara, men de rödgröna anser jag inte gjort ett skit åt det här problemet heller utan snarare ger stöd åt organisationer som expo som öppet håller på med personuppgifts registreringar samt acta publica som de samarbetar med och alla de här sammarbetar med ANTIFA med, de är inte ett dugg bättre än Lexbase och verifiera, men de kommer billigt undan här

Du inser att det värsta en sosse vet är vänsterextrema va? Sluta med ditt högerkampanjande.

Acta publica är skit, men de är en nyhetsbyrå. De har redan drabbats av HDs Dom, läs https://www.journalisten.se/nyheter/minskad-rattsrapportering-efter-ny-gdpr-tolkning/

Vi diskuterar ju faktiskt sidor som hänger ut i offentligheten på sin egen sida här som t.ex. Lexbase, krimfup och mrkoll. Acta publica säljer vad jag vet vidare till tidningar, inte samma sak och inget att diskutera här med andra ord. Är de as? Absolut. Men de är ett annat typ av fanstyg enligt mig.. Ämnet skulle bli för spretigt om vi drog in alla nyhetsbyråer också. Fokus på de s.k rättsdatabaserna är ämnet.
Citera
2026-09-08, 19:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ManZerManZour
Du inser att det värsta en sosse vet är vänsterextrema va? Sluta med ditt högerkampanjande.
Citat:
Acta publica är skit, men de är en nyhetsbyrå. De har redan drabbats av HDs Dom, läs https://www.journalisten.se/nyheter/minskad-rattsrapportering-efter-ny-gdpr-tolkning/

Vi diskuterar ju faktiskt sidor som hänger ut i offentligheten på sin egen sida här som t.ex. Lexbase, krimfup och mrkoll. Acta publica säljer vad jag vet vidare till tidningar, inte samma sak och inget att diskutera här med andra ord. Är de as? Absolut. Men de är ett annat typ av fanstyg enligt mig.. Ämnet skulle bli för spretigt om vi drog in alla nyhetsbyråer också. Fokus på de s.k rättsdatabaserna är ämnet.
ändå sitter de i samma block och har samma färg och samma mål

acta publica säljer till alla som vill köpa skulle jag gissa på men snyggt du inte nämnde expoo och ANTIFA som dessutom är terroklassade i usa.

Du verkar inte förstå acta publicas register bidrar till våra uppgifter blir offentliga på samma sätt som de siter du nämnde men du är beredd göra undantag för de vänsterextrema som jag förstår det?

med din inställning borde vi låta verifiera vara med då de publicerar inte heller offentligt på nätet
Citera
2026-09-09, 02:05
Medlem
Citat:

Ödsla inte tid att svara på dessa dårar. Det är tydligen omöjligt för dom att ta in att vi är medvetna om att oppositionen inte har gjort tillräckligt för att släcka ner parasiterna men att SKILLNADEN är att Tidö partierna vill ha FLER register och vill BENÅDA privatpersoner som begått förtal genom att hänga ut dömda personer vilket återigen innebär att tidö partierna STÖTTAR uthängning som sker online.

Hade inte haft några problem att utpeka vilket parti som helst som svin om dom stöttar den här galenskapen men jag efterfrågade i ett tidigare svar i tråden om de kan visa upp någon artikel eller liknande där oppositionen vill ha fler GDPR kränkande register eller uttryckt dig stöttande men det är tydligen för mycket att begära.

Samtliga partier i Sverige har misslyckat totalt att efterleva GDPR och värna om privatpersoners integritet och har inte gjort tillräckligt men det finns en sida som öppet stöttar och vill se mer register där privata bolag har tillgång till våra uppgifter.
Citera
2026-09-09, 09:03
Medlem
SVT har lagt upp en ny artikel gällande sin granskning och verkar inte släppa det, något säger mig att narrativet är iscensatt såhär helt plötsligt innan valet. Man väcker alltså opinion.

GDPRWarrior som stämde Lexbase är nu uthängd bland pedofiler och kvinnomisshandlare i SVT sk granskning om att databastjänsterna tar bort folk i hemlighet.

GDPRWarrior får nog skylla sig själv, han trodde han skulle ses som hjälte att vistas i media och göra reportage för SVT men visste att de hög honom i ryggen. Du hade kunnat föra anmälan helt i tysthet istället för att lära pedofiler och Epstien gänget hur man tar bort sig och stämmer staten.
Senast redigerad av longjack1234 2026-09-09 kl. 09:06.
Citera
2026-09-09, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longjack1234
SVT har lagt upp en ny artikel gällande sin granskning och verkar inte släppa det, något säger mig att narrativet är iscensatt såhär helt plötsligt innan valet. Man väcker alltså opinion.

GDPRWarrior som stämde Lexbase är nu uthängd bland pedofiler och kvinnomisshandlare i SVT sk granskning om att databastjänsterna tar bort folk i hemlighet.

GDPRWarrior får nog skylla sig själv, han trodde han skulle ses som hjälte att vistas i media och göra reportage för SVT men visste att de hög honom i ryggen. Du hade kunnat föra anmälan helt i tysthet istället för att lära pedofiler och Epstien gänget hur man tar bort sig och stämmer staten.

Beror lite på hur man väljer att se det. Gunnar har trots allt gått ut i media och framställt sig som en förkämpe för offentlighetsprincipen och yttrandefrihet. Då är det bra att det kommer fram att han kan tänka sig att hålla smutsiga pedofiler bakom ryggen bara för att fortsätta kunna tjäna pengar, med risken att pedofilerna kan fortsätta jobba nära barn. Alltmedan cannabisrökare fortsatt hängs ut som kriminella och som inte ens kan få ett butiksjobb som följd.
Citera
2026-09-09, 10:46
Medlem
Citat:

Haha, Joachim Voss Sundell på SVT är väl sur för att inte längre blir matad med domar med silversked.
Citera
2026-09-09, 10:51
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goodasstimes
Orkar knappt vänta på att domen ska komma. Att det ska ta sån tid.

Var det inte idag beslut skulle komma?
Citera
2026-09-09, 13:57
Medlem
Citat:

Tycker du snackar i nattmössan. SVT har släppt reportage om personer som hängs ut som till och med friats. Att barn hängs ut, att döda hängs ut. De har intervjuat GDPRwarrior. De har intervjuat Gunnar.

Svenska nyheter har som bekant gjort ett helt inslag om Gunnar där de går rätt hårt åt hans hycklande.

Nej, SVT uppfyller rimligen sin roll som opartisk när de plockar fram flera sidor kring det här.

Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Var det inte idag beslut skulle komma?

Nej, idag var sista dagen att inkomma med yttrande. Nu är det klart och IMY kommer fatta sitt beslut.
Citera
2026-09-09, 14:43
Medlem
Är det någon som vet om Google blivit mer restriktiva med att ta bort innehåll..? De bara krånglar och påstår att jag skickat fel URL länk, trots att det fungerat när jag gjort på samma sätt förr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in