Citat:
Ursprungligen postat av
T-travel
Ja, det är väldigt svårtolkat..
Nu efter att ha läst flera trovärdiga berättelser om hans personlighet är jag inte lika förvånad över att han fortfarande inte berättar.
Kanske uttrycket är beräknat och bara manipulation på ett eller annat sätt som du skriver. Det kan betyda olika saker, som att svara med en fråga nästan..
Tack för att du och To. Ivrig tog er tid att höra med journalisten och förtydligade senaste artikeln!
Med risk för att det blir tjatigt, det har skrivits mycket redan..men
Har tänkt en del på att när polisen hittade honom måste han ha varit väldigt trött (kan inte ha sovit mycket?), hungrig?, rädd, frusen och helt slut i hela kroppen. Hjärnan brukar ju inte funka så bra i det skicket.
Jag antar att första förhöret gjordes ganska direkt efter gripandet.
Tänker att vissa ord, (”tumult”) och linjen han gick på i första förhöret säkert var planerad, men att det läckte sanningar som inte var planerade ”hennes liv som jag tog” och inte bara ”att hon inte finns kvar”.
Kanske att han hade svårare att hålla ihop sin plan och inte lyckades med sitt vanliga tillrättalagda när han var utmattad?
Tycker att han utgav sig för att han skulle berätta sanningen, tids nog, bara att han ”inte kan sätta ord på det” än och ”jag kan inte prata om det” mm.
Ingenting om att han inte minns.
Chockad men han hade händelseförloppet i huvudet, så uppfattar jag det som.
Svårt att förstå. Kanske han faktiskt är en psykopat. Så hur fungerar en utmattad rädd psykopat?
Förhoppningsvis är det så ”uppenbart vad som har hänt” på brottsplatsen med flykten dömd att misslyckas, att han inte kan komma undan.
Kanske han inledningsvis insåg det och ”erkände”, fast luddigt och förhalande..
Sen fick han sova, äta, prata med advokat, bli mer insatt i sin nya roll. Samla mer psykopatkraft, byta advokat och lägga upp en ny plan?
Nej, att han lämnade henne där… det säger allt.
Såg i tråden att BO begravning är nu i veckan.
För BO och anhöriga hoppas jag att medierna fortsätter vara tysta denna vecka, så att de anhöriga slipper bli mer påminda om honom än de redan är.
Få sörja i fred och bara ägna sina tankar åt henne och varandra, ta hand om det de har kvar.
"I
nnan flykten tog han med sig ”det jag behöver”. Jag utgår från att han har vätska och en del mat, men alldeles säkert kan det ta på krafterna att vara på flykt.
Flykten är utsiktslös kan man ju säga, det finns inte många möjligheter att kunna klara sig någon längre tid. Det handlar om att hålla sig undan polisen, förnödenheter, därefter fortsatt flykt utan att lämna spår (pengar för flykten och fortsatt liv). Allt detta förstår han ju inte är lönt.
Min teori blir därför att han behöver vinna tid. För att tänka; vilken strategi ska han ta? Hur ska han besvara frågorna? Vad är bäst, utifrån det som hänt?
Jag är ändå ganska imponerad av hur ofarlig, känslig och närpå omtänksam han får sig själv att framstå. Utan att på minsta sätt säga vad han har gjort.
Han trycker på hur svårt det är att tänka på det, han kan inte ta in det, kan inte sätta ord på det, han vill inte slingra sig, han tänker på henne, hennes barn, hur fin hon var, hur jobbigt det är att han inte är där än, han kan inte prata om det, han förstår det inte, han är inte feg, han förstår faktiskt inte....
Stycket nedan är i mitt tycke ett utmärkt exempel på hur skicklig han är att berätta något utan att förklara varför han tar besluten. Det är nästan som att han berättar om någon annan, där han inte känner till mer än att det har hänt. Allt ungefär bara händer:
"
– Det är väl att man bara vill fly. Fly framåt. (...) Jag lämnar platsen. Och... hittar en plats där jag liksom blir kvar på. Jag tar en kajak som de har. Paddlar i väg ut till en av öarna. Jag hittar en plats och väljer att bli där. Och så kommer chocken över det jag har gjort. Alltså, kommer att det hemska liksom."
https://www.tv4.se/artikel/0AEd4RyxNUuQhGn2NAODU/pojkvaennens-egna-ord-taenker-pa-hennes-liv-som-jag-tog-bort
Jag vet inte mycket om hur han fungerar egentligen, men mer kommer fram via förhör, vittnesförhör och vad man kan läsa mellan raderna.
Vi har alla olika personlighetsdrag. Man ligger så att säga på en skala av dragen, och det är ett komplext samspel mellan dessa.
Han har dock gjort något exeptionellt hemskt, vilket inte alla människor gör.