Citat:
Bra fråga. De som anlitar honom verkar ju anse att det är viktigare att bli omskrivna i media snarare än att vinna sinna mål. Mark verkar också tycka det är viktigare att synas med kändisar än att vinna. Gunilla Persson torskade men tjänade nog mer pengar på att bli omskriven än böterna hon fick betala. Mark får väl betalt från staten? Runkar är väl den enda som inte tjänar något på någonting. Men det gör inget eftersom han föredrar uppmärksamhet framför pengar. I DN idag är det ett stort reportage om blufföretaget NextLevel, som Runkar ljuger och hittar på att han skapat. Jag vet inte riktigt om det är en för- eller nackdel för honom? NextLevel lurar unga människor att skriva på kontrakt där de betalar sin egen kursavgift genom att sälja kursen till andra ungdomar. Alltså ett pyramidspel. Det är helt i linje med hur Runkar vill ha det.
Jag är inte helt hundra, men jag undrar om inte det här bolaget var det som Runkar sa att han skulle bli delägare i, i USA. Men när han inte kunde betala arvodet (som var någon miljon han inte hade) blev han stämd. Det var länge sedan så han kanske hade hoppats att hans ex skulle betala för honom? Så sedan dess är han altså bannlyst i sitt älskade USA, men det törs han inte skriva.
Hursomhelst, efter det har han börjat skriva att han är grundare av NextLevel. Han försökte alltså köpa in sig i bolaget utan pengar, skrev på ett kontrakt, utan pengar. Och nu är han grundare... Det är något vackert i det. Vad gör NextLevel då? Jo, de coachar unga människor till framgång. DN:s journalist blev lovad att han skulle få en lön på 100,000 i månaden om han bara gick kursen. Och då jobbar alltså inte ens Runkar där. Men jag förstår honom, han borde ju ha grundat bolaget. Så varför inte låtsas som att han gjort det. Lika söker lika.