2026-09-07, 18:10
Medlem
jugbandbluess avatar
det skrivs inte särskilt mycket alls om allard eller örebropartiet i MSM. vad TS har upptäckt är fenomenet filterbubbla.

motiveringen till nämnda konspiration håller inte heller. differensen mellan 12% och säg 6% i örebro län som skulle skjutsa in örebropartiet räcker inte för att AFS skulle nå riksdagen.
Citera
2026-09-07, 18:18
Avstängd
Jon10s avatar
Allard behöver 24 000 röster för att komma in i riksdagen i kommunröstningen.

Han låg i förundersökningarna på runt 40 000.

Do the math.
Citera
2026-09-07, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Allard behöver 24 000 röster för att komma in i riksdagen i kommunröstningen.

Han låg i förundersökningarna på runt 40 000.

Do the math.
Nu är det ju valet till riksdagen det gäller.

Att Allard har stort stöd i valet till kommunfullmäktige är något helt annat.

Väldigt många väljare röstar olika i de tre valen.
Citera
2026-09-07, 19:19
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvadrolupia
Nu är det ju valet till riksdagen det gäller.

Att Allard har stort stöd i valet till kommunfullmäktige är något helt annat.

Väldigt många väljare röstar olika i de tre valen.

Dom där 40 000 rösterna är till riksdagen. 42 904 röster rättare skrivet. Så många riksdagsröster fick nämligen SD 2022 från Örebro läns valkrets. Dessa kan nog säga att sig åtminstone fundera på och rösta på Markus. Man röstar på Markus. Visst på partiet men är ändå en röst på Markus. Som med SD. Röstar på Åkesson. Eller sossarna. För Maggan är en kvinna. Ska bli en kvinnlig statsminister. Finns knappt manliga partiledare idag. I riksdagen.

Enda gången jag nästan önskar jag bott i Örebro. Ser den staden som helt meningslös. Vad ska man göra i Örebro? Bråka med folk? Tänk behöva lyssna på deras dialekt varje dag.
Senast redigerad av PingPongZong 2026-09-07 kl. 19:24.
Citera
2026-09-07, 20:18
Medlem
Nu tror jag inte att Örebropartiet når upp till 12% men jag håller verkligen inte med om att man hör överallt att ÖB är "så gott som inne i Riksdagen". Är du säker på att du inte befinner dig lite väl långt i din ekokammare, TS?

Om man faktiskt pratar med folk ute i verkligheten i Örebro län så får man heller inte intrycket av att Örebropartiet är speciellt stora, eller att ÖB-röstare tror att det är säkert att de tar sig in i riksdagen.
Citera
2026-09-07, 20:26
Medlem
Hoppas han kommer in men AfS är partiet makten är verkligt rädda för, de har fått Jimmie och SD att slicka upp judarna i brygga men det kommer inte gå med AfS
Citera
2026-09-07, 20:46
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Ja. Allard är helt rätt alternativ om man vill ha en seriös välfärdsstat och kraftigt minskad invandring.
Alla invandringskritiska vänstermänniskor borde rösta på ÖP, och många som röstar SD borde också stödja Allard, eftersom han är bra mycket mer seriös än pajasarna i SD.
Skojar du? Det enda han gör är att ta SDs politik och göra en parodi och fars av det utan någon egentlig arbetsinsats - och det gäller övriga partiers frågor också. Vad är hans egna åsikter - det pendlar: från ultraextrem vänster till ultraextrem höger typ. Vad tycker han egentligen? - Förmodligen tycker han något som är ultraextremt oavsett vad frågan är, för det är sån han är. En sån människa har jag svårt att ta på allvar. En mer oseriös politiker får man leta efter, till och med MP framstår som seriösa vid en jämförelse - och MP är inte riktigt kloka. Det är tur att han är chanslös när det gäller riksdagen.
Citera
2026-09-07, 21:03
Medlem
MumsarMazarins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Haha, frihetsnytt. Det märks att de små AfS-hjonen är både bittra och skraja.

Tack! Så är det
Citera
2026-09-07, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Jag tycker detta är så pass angeläget att det förtjänar en egen tråd, trots att flertalet redan finns gällande Markus Allard och Örebropartiet redan finns på Flashback. Om detta stämmer är det en riktigt stor skandal inför valet den 13 September, mystisk skandal dessutom och så vitt jag har förstått så stämmer det som alternativmedian Frihetsnytt.se har avslöjat.

Vi har väl alla vid det här laget hört hur Markus Allard och hans Örebropartiet i praktiken är så gott inne i Rilsdagen, det är bara att vänta tills valdagen är över och man har räknat rösterna i Örebro Län så. Det är så budskapet har varit åtminstone —- både etablerad massmedia samt alternativmedia har basunerar ut detta budskap.

Sanningen är dock att Örebropartiet är långt ifrån kryphålet på 12% i Riksdagsvalet för röstande i Örebro län. Vad media hypar Örebropartiet över är dess starka stöd i kommunvalet där man har har ett stort stöd, omkring 28% enligt vissa källor. Även i Regionvalet har man enligt en undersökning fått 15% men detta leder inte Allard till Riksdagen, eftersom det som sagt är Riksdagsvalet som partiet behöver 12% av rösterna från Örebro Län och där är man inte ens nära, högsta mätningen som jag har sett är 6% i Riksdagsvalet, dvs hälften mot rösterna som behövs.

Massmedia hypen gällande Markus Allard och Örebropartiet verkar alltså inte vara annat än en bluff! 🤬
Kolla tex, SVT Nyheters artikel Örebropartiet tredubblar i ny mätning – kan nå riksdagen

Artikel; inleds som följer:
så det är inte direkt ljug men helt oviktigt Val som de får stort antal röster i dvs Regionvalet, inte Riksdagsvalet! Det här är typisk media bevakning utav Markus Allard och ÖP.

Jag fick höra detta tidigare idag och det är en liten alternativt tidning som bevakat det och kommit med vad jag tycker är valrörelsens hittills största scoop, tidningen heter Frihetsnytt och jag hade inte hört talas om dem förut.

Rekommenderar starkt följande artikel samt innehållande video från Frihetsnytt:
”Alla ljuger om Örebropartiet – Här är Markus Allards verkliga väljarstöd i valet.”
https://frihetsnytt.se/alla-ljuger-om-orebropartiet-har-ar-markus-allard-verkliga-valjarstod-i-valet/

Länk till deras video på YouTube:
”Alla ljuger om Örebropartiet - Här är Markus Allard verkliga väljarstöd i valet.” - Tor-Björn Änglasjö.
https://m.youtube.com/watch?v=GPkQtw4T_kE

Någon dag senare kom samma skribent med följande artikel:
”Ny mätning ger Frihetsnytt rätt om Örebropartiets riksdagssiffror.”
https://frihetsnytt.se/ny-matning-ger-frihetsnytt-ratt-om-orebropartiets-riksdagssiffror/

Frihetsnytt Skribentens Tor-Björn Richthoff Änglasjö X konto är https://x.com/anglasjo

Frågeställningarna är många! Har skribenten på Frihetsnytt, Tor-Björn Richthoff Änglasjö rätt i vad han skriver?
Är Örebropartiet och Markus Allard hype om framgång i media en bluff? Som både etablerad gammelmedia och alternativmedia dessutom är involverad i?
Om svaret är Ja, varför hypar de Markus Allard? Stämmer skribenten i Frihetsnytt analys om en möjlig pysventil för missnöjda svenska väljare, och genom att hypa Örebropartiet och Allard som en succe så får de fler röster och plockar bland annat röster från Alternativ för Sverige som nog ses som ett större hot av etablissemanget.
Om så är fallet måste väl Markus Allard också vara på på hypen/bluffen, om han inte är helt tappad bakom en vagn?
Eller är journalisterna bara lågbegåvade och bara råkade hypa Örebropartiet, av misstag och tog fel på hur kryphålet tlll Riskdagen fungerar? Eller har Frihetsnytt fel på något sätt, och egentligen är Markus Allard med halva foten inne i Riksdagen och hypen är inte alls felaktig?

Kontrollerad opposition är det
Citera
2026-09-07, 21:31
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
ÖP är ett gäng narcissistiska clowner, varför skulle någon vettig överhuvudtaget vilja rösta på detta överhuvudtaget? Vi har redan tillräckligt med radikalhögern i Tidö som anammat SD. Och det är inget som hjälper Sverige i rätt riktning, tvärtom om något.

Svenska folket är besvikna på de etablerade partierna, och dettta vet etablissemanget. Markus Allard skäller ut de han inte tycker om och ger lite underhållning, och fungerar som en slags pysventil åt missnöjda väljare. Troligen är han ett mindre hot för etablissemanget än vad vad Alternativ för Sverige är och genom att måla upp Örebropartiet som en ostoppbar succé så ger de dom extra röster, folk vill rösta på de ”vinnande laget”.

Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Edit: Länkarna till Frihetsnytt är döda.
Är du säker? De fungerade när jag testade att klicka nu. Är de någon annan som upplever att länkarna till Frihetsnytt är döda?

För säkerhetsskull så länkar jag deras första artikeln i frågan igen då:

”Alla ljuger om Örebropartiet – Här är Markus Allards verkliga väljarstöd i valet”
https://frihetsnytt.se/alla-ljuger-om-orebropartiet-har-ar-markus-allard-verkliga-valjarstod-i-valet/
Citera
2026-09-07, 21:39
Medlem
U

Som örebroare skäms jag över Markus Allard och Örebropartiet. Kalla honom vad ni vill, höger- eller vänsterextrem, han tar vad som helst bara han får stå i toppen och skrika och domdera. Markus vill ha uppmärksamhet till varje pris. Runt sig har han en skara obildade personer (i huvudsak män) som lyder hans minsta vink. Jag tror de har daddy issues på något sätt, de ser upp till Markus som vågar vara så ohyfsad och ful i munnen mot alla och envar. Hans närmsta man Glen verkar nästan ha en crush på honom. Örebropartiet är mer en sekt om ni frågar mig. Jag hoppas inte att någon människa på riktigt tror att Markus bryr sig om välfärden. Det enda han bryr sig om är makt. Killen saknar inte bara folkvett, han har inte heller någon sorts humor eller charm. Han påminner om en död fisk. Och ja, jag har träffat honom. Det värsta är att det finns myndigt folk som tror att han kan förändra något på riktigt. De kastar bort sin värdefulla röst på ett parti som inte är något annat än en böld i röven och sådana behöver vi inte i Sverige.
Senast redigerad av MaxusHelios 2026-09-07 kl. 21:42. Anledning: Upprepning
Citera
2026-09-07, 22:07
Medlem
elch1s avatar
Tonkritik är inte en ersättning för sakkritik, nått som en del här har uppenbarligen svårt för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in