2026-09-07, 18:40
Medlem
HomoDeuss avatar
Vår familj kommer rösta L. Bryr man sig om Sverige så gör man detsamma.
Citera
2026-09-07, 18:44
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttar
Jag och många fler som bryr sig om miljön och klimatet. Jag cyklar, går och åker kollektivt. Det får gärna höjas till 100 kr/L.

Du bryr dig bara om dig själv. Och skiter fullständigt i andra. Vilket biter dig i arslet.

Vad du sedan inbillar dig gällande din självgodhet spelar ingen roll.
Citera
2026-09-07, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Att sänka skatten är väl att subventionera via skatten?

Med den logiken innebär det att skattesystemet med en specifik skattesats existerade innan den första människan.
Citera
2026-09-07, 18:57
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Kan ju bli lite deppigt när de åker ut och folk inser att de kastat bort sin röst.
Citera
2026-09-07, 18:59
Medlem
ziracorns avatar
Nu fick dom 3,5 i DN/Ipsos-

S & SD backar.

En helvetes massa mätningar...

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/liberalerna-narmar-sig-sparren-i-ny-matning/
Citera
2026-09-07, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Det är väl inte första gången L sett ut att halka ur riksdagen innan ett val för att sedan klara sig i alla fall, så om man nu hoppas att det ska ske den här gången kanske man ändå inte ska ta ut segern i förskott.

Personligen övervägar jag att lägga min riksdagsröst på just L, inte för att jag håller med dem om speciellt mycket men om deras fortsatta existens i riksdagen räddar oss från en rödgrön regering kan det vara värt det.

Om den enda anledningen att rösta på dem är att få en Tidö-regering som inte kan få majoritet av egen kraft om inte L är med - då har de inget existensberättigande rent politiskt.
Citera
2026-09-07, 19:17
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Om den enda anledningen att rösta på dem är att få en Tidö-regering som inte kan få majoritet av egen kraft om inte L är med - då har de inget existensberättigande rent politiskt.

Så kan man se på saken, men verkligheten är vad den är och om L kan rädda Sverige från ett regeringsskifte är det kanske ett existensberättigande i sig.
Citera
2026-09-07, 19:23
Medlem
DasspappretDNs avatar
Om ni jämför opinionsläget inför 2022 vid denna tid så var det mycket, mycket jämnare då än nu. Sammantaget alltså.

Det här blir en pyrrhusseger för Magdalena Andersson. S riskerar att göra ett katastrofval på under 30% likt 2018 men kommer kanske kunna ro iland något mitten-Frankenstein till regering ändå. Tidö trampar vatten verkar det även om L klarar sig.

De tre partierna vänster om mitten (S, V och MP) verkar inte kunna nå egen majoritet just nu vad det verkar utan behöver C mer än C behöver dem också.
Senast redigerad av DasspappretDN 2026-09-07 kl. 19:31.
Citera
2026-09-07, 19:31
Medlem
Robina har väl kommit in på slutet i grevens tid. Charmig och duktig i debatter.
Citera
2026-09-07, 19:44
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Robina har väl kommit in på slutet i grevens tid. Charmig och duktig i debatter.

Googlade "Robina" - hittade inte ingenting....

Några rosa blommor, ett par glasögon...

Har du stavat fel!?
Citera
2026-09-07, 19:57
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Jag kommer också rösta på L!

Jag är inte alls speciellt mycket höger av mig, men när alternativet är att kommunisterna i V och nyliberalerna i C släpps in i riksdagen, då tycker jag valet är enkelt. Dessutom kan L bidra till att dra Tidö åt ett lite mer liberalt och frihetligt håll! (Alla politiska och sociala problem kan ju inte lösas genom att polisen får slå mer och hårdare med batongerna...).
Citera
2026-09-07, 22:06
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Tror det vart min hållning i ett par månader att det är jämnt lopp. Om L kommer över spärren så lutar det åt Tidölaget. Men den som lever får se.

Man måste säga det att L har vart som en boxare i rond 10 som mest ragglar runt och slår mot allt som kommer i närheten dom senaste månaderna och jag kan bara gissa att dom måste ha ett excelark på partikansliet för att hålla koll på allt dom lovat vid det här laget

Haha, träffande beskrivning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in