2026-09-07, 06:55
Medlem
Kaptagons avatar
För första gången sedan 2022 ligger Liberalerna över riksdagsspärren med sina 4,3 %. Just nu skiljer det bara 2,4 procentenheter mellan Tidöpartierna och de rödgröna. Vad tror ni, kommer Tidöpartierna att gå om, eller håller de rödgröna ut och vinner valet ändå?
Citera
2026-09-07, 07:13
Medlem
triptykens avatar
Tror det vart min hållning i ett par månader att det är jämnt lopp. Om L kommer över spärren så lutar det åt Tidölaget. Men den som lever får se.

Man måste säga det att L har vart som en boxare i rond 10 som mest ragglar runt och slår mot allt som kommer i närheten dom senaste månaderna och jag kan bara gissa att dom måste ha ett excelark på partikansliet för att hålla koll på allt dom lovat vid det här laget
Citera
2026-09-07, 07:19
Medlem
SpontanEjakulations avatar
Simona (L) har gjort det nära nog omöjliga. Maximal respekt. Ge tjejen support.

Nu måste Tidö mobilisera ALLA väljare som inte vill ha social1sm, bly-dyrbeskattad blyfri och en ny öppna-gränser-invandrings-tsunami,
från Mellanöstern och Nordafrika - som om det åter igen var skräck-året 2015.

De röda måste bli kvar i oppoPOPosition med artist-kamrater Zara Lasson, Eva Dalgen och andra rika radickaler.
Citera
2026-09-07, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpontanEjakulation

Nu måste Tidö mobilisera ALLA väljare som inte vill ha social1sm, bly-dyrbeskattad blyfri och en ny öppna-gränser-invandrings-tsunami,

Respekt till Simona. Hon gör en utmärkt jobb att lyfta partiet i Riksdagen när hela sverige säger att de körda.

Nu förstår alla små skitpartier AfS, MED och ÖP att deras röst är i praktiken stödröst till rödgröna sörjan.

Endast en röst på Tidö gör Sverige bra igen.
Citera
2026-09-07, 08:05
Medlem
Uppenbart skitsnack för att få folk att rösta på det vidriga partiet
Citera
2026-09-07, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn

Nej, det är strategi.
Tidö har noll chans utan L. Därför ska L räddas av Tidöväljare.
Vakna upp.
Citera
2026-09-07, 08:08
Medlem
Onanikrems avatar
Glädjande nyheter! Kanske går det inte åt helvete med Sverige i fyra år framåt trots allt!
Sagt det tidigare. Hon är den bästa partiledaren Liberalerna (Folkpartiet) haft på många decennier.
Aldrig rösta på Folkpartiet eller Liberalerna någonsin. Skulle kanske kunnat offra min röst den här gången om de legat på 3,8-3,9. (Skall göra om min förtidsröstning på valdagen pga. strulet med förtidsröster)

Än är inget klart, men ser ljuset i änden av tunneln, får bara hoppas det inte är tåget som kommer.
Citera
2026-09-07, 08:09
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Har hänt förut, men så illa till har de aldrig legat förr.
Citera
2026-09-07, 08:17
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:

Det är snarare tvärtom. Folk som tänkt stödrösta väljer nu bort det eftersom de är över spärren.

Blir fortsatt en röst på L. Inte minst för att Mohamsson verkligen är värd det. Vilken kämpe.
Citera
2026-09-07, 08:31
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Simona (L) har gjort det nära nog omöjliga. Maximal respekt.
Går hon i land med det här är det en politisk bragd i paritet med när USA vann hockeyn mot ryssen i OS 1980. Att L överlever är helt nödvändigt för att Tidö skall kunna vinna även om det inte är nog.

Personligen föredrar jag om Tidö vinner och L åker ur (så Westerberg får se det innan djävulen hämtar hem honom) men det finns inte på kartan. Den värsta av alla världar är om Tidö förlorar men L klarar sig. Då finns de clownerna kvar och skall försöka hitta profilfrågor och konstra och jävlas. Det är ett onödigt parti som i längden bara är i vägen.
Citera
2026-09-07, 08:32
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Förändringen för L uppges vara statistiskt säkerställd.
Citera
2026-09-07, 08:37
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:

De röda måste bli kvar i oppoPOPosition med artist-kamrater Zara Lasson, Eva Dalgen och andra rika radickaler.
Jag kan inte komma på en enda sak hon gjort som skulle vara ny.

Antingen är det här inte sant eller så har media medvetet börjat pusha för henne.

Det finns ingen politik i partiet som inte delas av några andra partier. Hästväljarna är döda.

Jag är råhöger men vill ha bort partiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in