2026-09-07, 17:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det skrivet till TV4 i ett av deras kommentarsfält. OM man då tror att hon riktar sig till kungen så har man mycket låg förståelse för sammanhang.

När det gäller det övrigt så är det ju sant. Det ligger ute filmer/videor och texter som kan styrka fullt ut att han betett sig så och att han spridit kvinnoförnedrande dynga.
Han har ju själv lagt upp det. Det är genom hans egen försorg som det kablats ut till allmänheten.

Ja, hon får väl argumentera för det i svaromålet då och se om det flyger sen.
Citera
2026-09-07, 17:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskartorskar23
Jag upprepar mig en sista gång: jag skrev skarvar och inte ljuger!

Du vet bättre än någon annan att alla skarvar i rättstvister! Jocke är inte mer än människa och således agerar han mänskligt i enlighet med praxis!
Bestäm dig nu.
Har han förlorat samarbeten eller har han inte förlorat samarbeten.
Ljuger han eller ljuger han inte.
Du måste faktiskt välja.
Citera
2026-09-07, 17:46
Medlem
Oskartorskar23s avatar
Citat:
Bestäm dig nu.
Har han förlorat samarbeten eller har han inte förlorat samarbeten.
Ljuger han eller ljuger han inte.
Du måste faktiskt välja.
Jag måste faktiskt ingenting!

Du har fått ditt svar! Tröga alkis!
Citera
2026-09-07, 17:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallalaercp
Varför är du så upprörd?
Det verkar påverka dig iaf, fetto!

Toppen att den inte påverkar Annel*, tråkigt att hon är en fattiglapp. Det påverkar dock inte stämningen.
Det är du som framstår som upprörd. Varför är du det?
Det är väl ingen - vare sig jag, Anneli, Medviktarna eller någon annan som pratat om dig.

Nej, det påverkar inte stämningen - det påverkar VEM han vågat sig på att stämma. Cissi W har pengar till juridiskt biträde, Anneli har inte det.
Det gör honom till en feg råtta givetvis.
Han är dessutom för dum för att fatta att om hon nu drog sig tillbaka så låter hon arkivet över hans svinerier gå vidare till någon annan.
Det biblioteket blir han inte av med.
Citera
2026-09-07, 17:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Nej, jag förstod att du babblade i nattmössan.
Citera
2026-09-07, 17:50
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frukostpizza
Marsvinsbaronessan har rätt så tillvida att stämningen har inte utfärdats av tingsrätten, tills dess så är det "bara" en ansökan om stämning.

Det kan ta några veckor, men kan gå väldigt snabbt också. Direkt därefter blir det fråga om delgivning.

Om jag säger så här, jag har sett betydligt sämre stämningsansökningar godkännas för utfärdande.
Det är bara en tidsfråga innan tingsrätten har handlagt pappersarbetet och skickat ut det.
Tids nog slår fällan igen.
Citera
2026-09-07, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Så fort en stämningsansökan har skickats in och registrerats hos tingsrätten så pågår ett domstolsärende.
Att tro att man kan fortsätta som vanligt bara för att man inte har skrivit på delgivningen än..
Jocke kan skicka in hennes nya video som extra bevis till domstolen.
Att fortsätta kasta bensin på brasan bara för att posten inte har kommit fram än är ju.. jaja go 4it!
Men det pågår inte för henne förrän Tingsrätten skickar ut en delgivning. Är det jag menar.
På samma sätt som någon kan försöka stämma Jocke för tex falska anmälningar, men det betyder ju inte att han behöver agera på honom innan det når honom officiellt.
Citera
2026-09-07, 17:51
Medlem
Säge benzoboi som skriver fel och ger fel information
Citat:

Citera
2026-09-07, 17:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frukostpizza
Ja, hon får väl argumentera för det i svaromålet då och se om det flyger sen.
Ja utgår man ifrån vad som står i stämningen så har de ju bett om underlag till det hon säger, så jag antar att hon kommer efterfölja just den begäran.
Citera
2026-09-07, 17:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Marsvinsbaronessan
Det är inte en pågående stämning, hon har inte ens blivit delgiven och än mindre blivit tillrättavisad av tingsrätten. Att Jocke och någon ålänning har skickat ett kravbrev och sedan skickat in en stämningsansökan är inte samma sak som att det pågår en process. Man kan ju inte rätta sig efter att någon VILL stämma en.

Jocke hade kunnat skicka kravbrevet själv också, det behövs inget ombud för det, så diverse attityd kring det kommer man ingen vart med. Ålänningen får troligtvis inte använda titeln advokat i svenska domstolar, men i övrigt är det inga problem med hans kunskaper.

Det finns inget krav på att ombudet ska vara advokat, eller ens att ombudet ska ha juristexamen.

Det är normalt att man skickar ett brev med krav innan man stämmer någon - annars riskar man att ha orsakat onödig rättegång (RB 18 kap 3 §) när det blir dags för rättegångskostnader.

Men visst, tills att stämningen utfärdats är man inte stämd. Men jag skulle bli ytterst förvånad om det inte kommer.
Citera
2026-09-07, 17:53
Avstängd
Citat:
Ja utgår man ifrån vad som står i stämningen så har de ju bett om underlag till det hon säger, så jag antar att hon kommer efterfölja just den begäran.

Såg att det fanns bevisbilagor också, så det är inte bara det dokument som lagts upp här i tråden. Så det finns dumpar som visar på vilket socialt media det är åtminstone.
Senast redigerad av frukostpizza 2026-09-07 kl. 17:56.
Citera
2026-09-07, 17:55
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsvinsbaronessan
Men det pågår inte för henne förrän Tingsrätten skickar ut en delgivning. Är det jag menar.
På samma sätt som någon kan försöka stämma Jocke för tex falska anmälningar, men det betyder ju inte att han behöver agera på honom innan det når honom officiellt.
Det jag skriver är att ett domstolsärende pågår så fort ansökan har registrerats. Att låtsas som att det regnar och fortsätta försvåra för sig själv med nya videor bara för att man inte har skrivit på delgivningskvittot än är att skjuta sig i foten. Det handlar om att ha tillräckligt med självbevarelsedrift för att inte förvärra sitt eget läge under tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in