2026-09-19, 17:55
Medlem
0.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsofthemushroom
Är det verkligen sant?
Frågar enbart för att jag vill veta. Tycker det låter lite konstigt när man har ett familjekonto, måste vara många under 15/18 som vill fotas. Gäller det uppenbara barn också eller är det bara tonåringar som är ett problem?
Med tanke på bilderna man sett så antar jag att kravet är just tjejer i tonåren om det finns någon sorts preferens (inte att blanda ihop med jockibois sexuella preferens)
Citera
2026-09-19, 18:15
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallalaercp
Sluta försöka dribbla bort att Axel/Skilleras är samma typ sv människa. Jag är inget fan av någon sida så vet inte riktigt varför du sitter och raljerar.

Tror att det är denna video han talar om det men jag kan ha fel kring videon, mitt påstående är dock korrekt.

https://m.youtube.com/watch?v=UkbIp0B--FM&pp=ygUJc2tpbGxlcmFz&ra=m
I den videon hörde jag inte Skilleras hänga ut någon okänd. Har du tidsstämpel?

Om Skilleras hänger ut icke offentliga personer och stämmer folk som bara uttrycker sin åsikt, så som Jocke gör, då håller jag med om att Skilleras är lika hemskt som Jocke.
Men hittills har du inte kunnat bevisa att skilleras hänger ut icke offentliga personer och stämmer personer som bara uttrycker sin åsikt, så som Jocke gör.
Citera
2026-09-19, 18:19
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannejunior96
Låter helt sjukt, han borde ha sett skillnad på en tjej på 15 och 20+ tycker man.
Det där med att begära ID skulle han ha fortsatt med, för nu kommer det dyka upp en hel del han inte vill att folk ska veta, som är av nyare datum.
Sen att Stefan H och Jockibois festivalscrew kräver en viss ålder och visst kön på de fans han ska fotas med på turnén får en ju att undra hur det är ställt i hela Jockiboi-sfären.
Oroväckande att personer måste ha en viss ålder och kön för att "fotograferas" med Jocke. Man undrar ju vad som sker när dessa "fotografier" tas.
Citera
2026-09-19, 19:10
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
När har jag skrivit att han hängt ut?
Jag säger att skilleras själv gått ut med att han har tagit reda på ett anonymt konto och stämt personen.

Du försöker nu ändra dialogen vilket är otroligt oärligt att göra.
Du snackar bara skit som vanligt.

Jag frågade om jag missat något.
Jocke hänger ut, hotar och stämmer icke offentliga personer.
Skilleras bryr sig inte om icke offentliga personer. Men offentliga personer som tex Jocke eller Anjo som skriver ifrån anonyma konton har Skilleras hängt ut.

Du svarar att jag har missat det. Och att Skilleras stämt någon.

Jag frågar vilken icke offentlig person som bara uttryckt sin åsikt som skilleras stämt. Så som Jocke gör.

Du kan inte svara på det.

Det verkar som jag inte hade missat något i mitt första inlägg.
Mest troligen är det en offentlig person som kommit med grova anklagelser som skilleras stämt.
Och inte en icke offentlig person som kommit med sina åsikter, som den personen Jocke stämt.

Den enda oärliga här är du, som först påstår att Skilleras gett sig på personer precis som Jocke. Och nu erkänner du att skilleras inte alls gjort samma sak som Jocke gör.
Citera
2026-09-19, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Det känns som om jag missat något?

Att Jocke jagat anonyma kritiker är ingen nyhet. Folk som skriver med sitt namn hotar han. Det är därför han hatar anonymitet, eftersom han inte kan hota folk.

Jag vet att Skilleras tycker det är töntigt att skriva anonymt på tex flashback, men jag har aldrig hört att Skilleras är intresserad av att få tag på identiteten på anonyma människor för att hänga ut dom?
Jag vet att han vill veta vilka fejk konton som Jocke, Anjo och andra i dramat skriver ifrån.
Men tex Lars Larsson ifrån Stockholm har ju skilleras inget intresse av identitet på, eller att hänga ut.

Eller har jag missat något?

Citat:

Skilleras bryr sig inte om icke offentliga personer. Men offentliga personer som tex Jocke eller Anjo som skriver ifrån anonyma konton har Skilleras hängt ut.

Jag frågar vilken icke offentlig person som bara uttryckt sin åsikt som skilleras stämt. Så som Jocke gör.

Mest troligen är det en offentlig person som kommit med grova anklagelser som skilleras stämt.
Och inte en icke offentlig person som kommit med sina åsikter, som den personen Jocke stämt.

Den enda oärliga här är du, som först påstår att Skilleras gett sig på personer precis som Jocke. Och nu erkänner du att skilleras inte alls gjort samma sak som Jocke gör.

Här är din ursprungliga post som jag svarat på. Jag påstår i följande poster att Skilleras precis som Jockiboi letat upp anonyma postare och i Skilleras/Axels fall så har han även stämt personen.

Jag påstår inte att skilleras ska ha hängt ut denna person.

Snälla berätta nu konkret på vilket sätt jag skulle oärlig?
Citera
2026-09-19, 19:38
Avslutad
Citat:
Här är din ursprungliga post som jag svarat på. Jag påstår i följande poster att Skilleras precis som Jockiboi letat upp anonyma postare och i Skilleras/Axels fall så har han även stämt personen.

Jag påstår inte att skilleras ska ha hängt ut denna person.

Snälla berätta nu konkret på vilket sätt jag skulle oärlig?

Där Joakim Lundell och Axel Öhman visar sig vara lite samma rättshaveristiska typer är Öhmans stämning av Rask för den där AI-bilden. Det är väl lite förståeligt att Öhman stämmer Rask, eftersom Rask påstår att Öhman har mordhotat honom, men biten med AI-bilden får jag inte ihop till annat än rättshaveri.

Det stämmer som du säger, angånde Skilleras egna stämningar, sen har också Skilleras har blivit stämd och dömd till skadestånd för förtal fyra gånger av icke-offentliga personer. En av de personerna är nazist och mördare (den personen stämde Axel två ggr), men de andra två är det absolut inte.

Axel Öhmans målförteckning i Södertörns tingsrätt visar det, exempelvis.
Senast redigerad av lent-eel 2026-09-19 kl. 19:49.
Citera
2026-09-19, 19:48
Medlem
Citat:

Nej va!? Har han hängt ut folk? Var har han gjort det? Och vem/vilka och för vad?
Jag trodde han bara hade nån familjevänlig Youtube-kanal?
Citera
2026-09-19, 19:49
Avstängd
Oskartorskar23s avatar
Citat:
Då har du absolut missat något.
Skilleras har tagit reda på anonyma konton och stämt en person från haveristerna tråden.

Han är samma typ av människa som Jockiboi medans medviktarna är både jockiboi och rask.
Jocke är en charmig tv personlighet med talang! Ser inte paralelen med han och Robin/Emelie Heydari! Fast dickridern Rask har dessa husbilsluskar mycket gemensamt med! Porrintresset, musiken, klädstilen!
Citera
2026-09-19, 19:51
Avstängd
Oskartorskar23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lent-eel
Där Joakim Lundell och Axel Öhman visar sig vara lite samma rättshaveristiska typer är Öhmans stämning av Rask för den där AI-bilden. Det är väl lite förståeligt att Öhman stämmer Rask, eftersom Rask påstår att Öhman har mordhotat honom, men biten med AI-bilden får jag inte ihop till annat än rättshaveri.

Det stämmer som du säger, angånde Skilleras egna stämningar, sen har också Skilleras har blivit stämd och dömd till skadestånd för förtal fyra gånger av icke-offentliga personer. En av de personerna är nazist och mördare (den personen stämde Axel två ggr), men de andra två är det absolut inte.

Rask blev tydligt mordhotad stämningen är bara försök att täppa till Rask!

Jocke å sitt dito vill stävja förtal och internet mobbning!
Citera
2026-09-19, 20:05
Avslutad
Cissi är på krigsstigen och erbjuder Hanna Widerstedt hjälp med att stämma Lundell.

https://imgur.com/a/cPVdoYX

Cissi:

Och vill du @misswiderstedt stämma Joakim Lundell för förtal och annat han utsatt dig för så är vi nog många som vill hjälpa till med detta. Bara att höra av dig så styr jag upp.

HW:

Jag har blivit intervjuad också. Har haft ont i magen över det jag utsattes för både 2012 och sedan 2017. Jag blev tystad, stalkad, hotad och filmad utan min vetskap när jag var 20. Jag fick inte uttala mig om det förtal jag utsattes för i hans bok där det stär att jag stjäl pengar, umgås med gamla gubbar på flygplatser och kissar på mig offentligt pả en restaurang på Gran Canaria. Jag blev hotad att den filmen skulle ut pä nätet om jag inte var snäll och bad om ursäkt till den man som filmade detta.
Varför filmar ni en 20-åring som druckit för mycket alkohol först och främst? Är det roligt?
Ni har också visat denna film till alla möjliga för det är "roligt".
Jag polisanmälde boken, det lades ned och jag var inte i skick att ta detta vidare även fast jag borde.
Senast redigerad av lent-eel 2026-09-19 kl. 20:09.
Citera
2026-09-19, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lent-eel

Den där stämningen för att Rask har sagt att han blivit mordhotad har jag däremot lite svårt att förstå. Det är så enastående självklart att Öhman inte kan komma någonstans med det och det är lite svårt att ta in att han inte förstår det. Jag hörde någon gång honom komma med ett "argument" om att det inte kan vara mordhot eftersom han inte sa det till Rask personligen. Han förstår tydligen inte att saker man säger i offentliga videor naturligtvis kan uppfattas som hot av den han pratar om.

Det är lite skämskudde på den stämningen faktiskt, fast jag uppskattar vad han och Medviktarna gör i övrigt med att balansera upp idioterna i sekten!
Citera
2026-09-19, 20:24
Avstängd
Oskartorskar23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astarte4ever
Den där stämningen för att Rask har sagt att han blivit mordhotad har jag däremot lite svårt att förstå. Det är så enastående självklart att Öhman inte kan komma någonstans med det och det är lite svårt att ta in att han inte förstår det. Jag hörde någon gång honom komma med ett "argument" om att det inte kan vara mordhot eftersom han inte sa det till Rask personligen. Han förstår tydligen inte att saker man säger i offentliga videor naturligtvis kan uppfattas som hot av den han pratar om.

Det är lite skämskudde på den stämningen faktiskt, fast jag uppskattar vad han och Medviktarna gör i övrigt med att balansera upp idioterna i sekten!
Axel är ingen jurist om vi säger så! Jocke är inget juridiskt stjärnskott heller kan jag tillägga!

Hans hjärnröta om olaga hot blir ännu mer skrattretande av att han är dömd för hot på internet! Han bör va familjär med lagen! Fast skenet bedrar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in