2026-09-07, 17:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frukostpizza
?? Det kan inte höra till ämnet, hur så?

Men jag kan säga så här - jag vet vad uttrycket "vid äventyr av tredskodom" betyder.
Ja, men det är väl ingen som sagt att de inte ska svara TR eller dyka upp på förhandlingen - så relevansen är?
Citera
2026-09-07, 17:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskartorskar23
Jag skrev skarva, inte ljuga!

Praxis är att skarva, det vet du om någon!

Jocke skarvade, men helheten var sann som jag skrev!
Att uppge ett osant påstående eller påstå något som är osant .. är att ljuga.
Så du säger alltså att Jockiboi ljuger när han uppger att han förlorat samarbeten p g a A.
Jag håller med dig - Han ljuger, har han förlorat samarbeten så handlar det om att folk har börjat upptäcka vilken råtta han är och vilken råtta han varit.
Det tillsamman med hans hybris gör honom ju obehaglig och kan nog få människor att backa undan så han förlorar samarbeten.
Citera
2026-09-07, 17:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 2026-08-29
Anneli läser upp en kommentar:

Vad tror ni händer när barn och unga googlar sin idols namn och ser allt äckligt han gjort mot kvinnor?

Tänker ni ta ansvar när pojkar utsätter flickor för liknande saker som Joakim Lundell har gjort?
Eh, ni normaliserar kvinnoförtryck och övergrepp samtidigt som ni ger ger ungdomar en falsk bild om hur de kan bli kända genom att bete sig som precis som Joakim. För han har ju blivit känd genom att sprida rent av kvinnohat och övergrepp mot kvinnor.

Genom att till exempel när han hängde ut eh tjejer tafsade på en ung kvinna som var full och försvarslös, normaliserat betalda övergrepp, alltså prostitution och så vidare. Han har blivit rik genom er för att han begått rena övergrepp och rent av spridit kvinnohat.

Varför i helvete sätter ni honom eh som idol för eh för barn och ungdomar? Eh, varför får han fortfarande eh hänga kvar i tv-rutan trots alla övertramp? Eh, det ni gör eh när ni gång på gång slätar över mörkar och fortsätter låter det fortgå är att skapa ett nytt monster liksom Epstein kom undan med precis allt.

Anneli själv:

Och det är ju så, alltså man mörkar allting då gränsen går ju längre och längre bort hela tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det handlar om att inte falla gråtande på knä och vädja .. som Jockiboi själv gör, fast inför sin publik, så fort han står med skägget i brevlådan.

Hon läste ingen kommentar med beskyllningar. Hon läste den så att den simpla meningen kom i ett sammanhang och det framgick till vem kritiken riktades och att Joakim försöker tysta människor med HOT om stämningar och uthängningar.

Ok, men det som citeras överst är typiskt sånt som jag inte skulle läst upp i en video på youtube om någon som stämt mig. Det är att be om problem.

Angående det fetade, alltid bra att förtydliga vem man menar, om man vill göra det lätt för ens motpart, det vill säga.
Senast redigerad av frukostpizza 2026-09-07 kl. 17:24.
Citera
2026-09-07, 17:22
Medlem
Fortfande publikpris. Du verka bara ge falsk information
Citat:
Ursprungligen postat av Oskartorskar23
Guldbagge skulle det stå
Citera
2026-09-07, 17:23
Avstängd
Citat:
Ja, men det är väl ingen som sagt att de inte ska svara TR eller dyka upp på förhandlingen - så relevansen är?

Jag tänkte bara utifall det var en fråga om har någon koll på processrätt?

Var det något annat - skit i det.
Senast redigerad av frukostpizza 2026-09-07 kl. 17:25.
Citera
2026-09-07, 17:24
Medlem
Oskartorskar23s avatar
Citat:
Att uppge ett osant påstående eller påstå något som är osant .. är att ljuga.
Så du säger alltså att Jockiboi ljuger när han uppger att han förlorat samarbeten p g a A.
Jag håller med dig - Han ljuger, har han förlorat samarbeten så handlar det om att folk har börjat upptäcka vilken råtta han är och vilken råtta han varit.
Det tillsamman med hans hybris gör honom ju obehaglig och kan nog få människor att backa undan så han förlorar samarbeten.
Jag upprepar mig en sista gång: jag skrev skarvar och inte ljuger!

Du vet bättre än någon annan att alla skarvar i rättstvister! Jocke är inte mer än människa och således agerar han mänskligt i enlighet med praxis!
Citera
2026-09-07, 17:27
Medlem
Citat:
Ligga lågt och kissa lite i hörnen så Jockiboi fick låtsas att han fått någon att backa.
Skoja inte med mig. Krypa och böla och söka sympatier är Jockibois paradgren - det hittar du inte hos folk som har ryggrad.

Jag föreslår att du läser igenom det han lagt fram. Det är inga påståenden av det slag han hävdar - inte ens Cissi W:s kommentar..

edit
Tror du på fullt allvar att de som dömer i rätten bor inlåsta i en garderob och inte bildar sig någon uppfattning om omvärlden?

Varför är du så upprörd?
Det verkar påverka dig iaf, fetto!

Toppen att den inte påverkar Annel*, tråkigt att hon är en fattiglapp. Det påverkar dock inte stämningen.
Citera
2026-09-07, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Det har jag inte påstått heller.
Det jag säger är att rätten skiter i internet-attityder och att det är korkat att fortsätta göra videor under en pågående stämning.
Förtal handlar dessutom inte bara om lögner, det är olagligt att sprida uppgifter i syfte att skada någons rykte oavsett om det är sant eller inte.
Det är därför de sänker sig själva genom att inte hålla käften.
Det är inte en pågående stämning, hon har inte ens blivit delgiven och än mindre blivit tillrättavisad av tingsrätten. Att Jocke och någon ålänning har skickat ett kravbrev och sedan skickat in en stämningsansökan är inte samma sak som att det pågår en process. Man kan ju inte rätta sig efter att någon VILL stämma en.
Citera
2026-09-07, 17:36
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsvinsbaronessan
Det är inte en pågående stämning, hon har inte ens blivit delgiven och än mindre blivit tillrättavisad av tingsrätten. Att Jocke och någon ålänning har skickat ett kravbrev och sedan skickat in en stämningsansökan är inte samma sak som att det pågår en process. Man kan ju inte rätta sig efter att någon VILL stämma en.
Så fort en stämningsansökan har skickats in och registrerats hos tingsrätten så pågår ett domstolsärende.
Att tro att man kan fortsätta som vanligt bara för att man inte har skrivit på delgivningen än..
Jocke kan skicka in hennes nya video som extra bevis till domstolen.
Att fortsätta kasta bensin på brasan bara för att posten inte har kommit fram än är ju.. jaja go 4it!
Senast redigerad av Tarmstuvning 2026-09-07 kl. 17:39.
Citera
2026-09-07, 17:37
Medlem
Anis är inte närheten av lika äcklig som RR! Anis har personlighet och riktig talang. Jockiboi -RökRunkaren- Lundell har ingetdera. Löjligt att ens komma med påståendet att han förlorat samarbeten pga Anneli. Vem som helst förstår ju att sanningen håller på att komma ifatt honom nu…
Citera
2026-09-07, 17:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Så fort en stämningsansökan har skickats in och registrerats hos tingsrätten så pågår ett domstolsärende.
Att tro att man kan fortsätta som vanligt bara för att man inte har skrivit på delgivningen än..
Jocke kan skicka in hennes nya video som extra bevis till domstolen. Att fortsätta kasta bensin på brasan bara för att posten inte har kommit fram än är ju.. jaja go 4it!

Marsvinsbaronessan har rätt så tillvida att stämningen har inte utfärdats av tingsrätten, tills dess så är det "bara" en ansökan om stämning.

Det kan ta några veckor, men kan gå väldigt snabbt också. Direkt därefter blir det fråga om delgivning.

Om jag säger så här, jag har sett betydligt sämre stämningsansökningar godkännas för utfärdande.
Citera
2026-09-07, 17:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frukostpizza
Ok, men det som citeras överst är typiskt sånt som jag inte skulle läst upp i en video på youtube om någon som stämt mig. Det är att be om problem.

Angående det fetade, alltid bra att förtydliga vem man menar, om man vill göra det lätt för ens motpart, det vill säga.
Det skrivet till TV4 i ett av deras kommentarsfält. OM man då tror att hon riktar sig till kungen så har man mycket låg förståelse för sammanhang.

När det gäller det övrigt så är det ju sant. Det ligger ute filmer/videor och texter som kan styrka fullt ut att han betett sig så och att han spridit kvinnoförnedrande dynga.
Han har ju själv lagt upp det. Det är genom hans egen försorg som det kablats ut till allmänheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in