2026-09-01, 22:55
Medlem
Ska man lita på omdömena på Trustpilot för de olika bankerna? Flera av de som rekommenderas har ganska låga betyg.

Avanza - 2.0
Marginalen - 1.7
SBAB - 2.5

Många av dessa har också merparten betyget 1 av missnöjda kunder. Kunder beskriver problem med att få ut sina pengar och att det är värdelös kundtjänst.

Ska man kolla efter banker med högre betyg? Hur tungt väger högre ränta vs gott kundbetyg?

T ex
Medmera Bank - 4.9
Qred - 4.9
Revolut - 4.5

Eller så kan man ju bara undvika banker vars reklam suger hästballe om man är osäker.
Citera
2026-09-01, 23:09
Medlem
DenverAirports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexTheRed
Morrow bank

någon som fått sin ränta kapitaliserad denna månad (Augusti)? de brukar synas den 1 i varje månad nämligen

Mina nischbanker brukar uppdatera saldon vid midnatt.

Citat:
Ursprungligen postat av Anvilcrack
Ska man lita på omdömena på Trustpilot för de olika bankerna? Flera av de som rekommenderas har ganska låga betyg.

Avanza - 2.0
Marginalen - 1.7
SBAB - 2.5

Många av dessa har också merparten betyget 1 av missnöjda kunder. Kunder beskriver problem med att få ut sina pengar och att det är värdelös kundtjänst.

Ska man kolla efter banker med högre betyg? Hur tungt väger högre ränta vs gott kundbetyg?

T ex
Medmera Bank - 4.9
Qred - 4.9
Revolut - 4.5

Eller så kan man ju bara undvika banker vars reklam suger hästballe om man är osäker.

Det är främst de kunder som har haft problem som har adrenalin nog för att att orka skriva omdömen. Dessutom brukar aktörer som lånar ut till höga räntor få väldigt låga betyg. Glädjande att svinen på Avanza har låga betyg. De har dessutom riktigt låg ränta på sitt sparkonto.
Citera
2026-09-01, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
Det är främst de kunder som har haft problem som har adrenalin nog för att att orka skriva omdömen. Dessutom brukar aktörer som lånar ut till höga räntor få väldigt låga betyg. Glädjande att svinen på Avanza har låga betyg. De har dessutom riktigt låg ränta på sitt sparkonto.
En bekant talade varmt om Marginalen och hur bra de var men jag tvekar. Särskilt som jag inte kan så mycket om detta. Just nu har jag 200 000 som jag skulle kunna placera på nåt bättre ställe än min ordinera banks konto.
Citera
2026-09-01, 23:17
Medlem
DenverAirports avatar
Citat:
En bekant talade varmt om Marginalen och hur bra de var men jag tvekar. Särskilt som jag inte kan så mycket om detta. Just nu har jag 200 000 som jag skulle kunna placera på nåt bättre ställe än min ordinera banks konto.

Hade inte valt dem. 1,75% är inte en bra ränta. Märkligt att man bara kan sätta in 1 000 000 kr också.
Citera
2026-09-01, 23:22
Medlem
Citat:
Hade inte valt dem. 1,75% är inte en bra ränta. Märkligt att man bara kan sätta in 1 000 000 kr också.
Har funderat också på att kanske sprida ut det lite här och där med mindre summor.
Citera
2026-09-02, 07:23
Medlem
Jag har santander, 2.35% rörlig, fria uttag, ränteutbetalning 1 gång per år och jag är nöjd med dom.
Citera
2026-09-02, 08:26
Medlem
jag har SBAB både 3 månaders ock sparkonto ,lite kul att få ut räntan var 3:dje månad
brukar gå snabbt om man vill ta ut en slant gör jag det vid 6-7 tiden på morgonen är pengarna framme
på min bank vid 9 tiden , känns även som det är en av de säkraste att spara på
2.3 % vid 3 månaders bindningstid
Citera
2026-09-02, 09:15
Medlem
Creaturs avatar
Om man vill binda på 6 månader är Arktika bäst just nu, med 3,00%. Men det kan ändras snabbt, som man kan se på jämförelsesajten Compricer (där dock inte alla banker finns med).
Citera
2026-09-02, 10:00
Medlem
Citat:
Mina nischbanker brukar uppdatera saldon vid midnatt.

De hade en uppdatering i morse som gjorde att uttagen stoppades men det ska vara löst nu. kan vara som strul som gjorde att räntan inte kapitaliserades igår, den var synlig nu igen i morse.

Bryttiden för uttag på Morrow bank är 11:00 efter jag har pratat med kundtjänst.
Citera
2026-09-02, 15:06
Medlem
Citat:

Avanza - 2.0
Marginalen - 1.7
SBAB - 2.5

T ex
Medmera Bank - 4.9
Qred - 4.9
Revolut - 4.5

Fråga sig själv, om du är kund i en bank, allt fungerar som det ska, inge konstigheter alls utan precis som du förväntar dig. Skulle du då gå in på Trustpilot och skriva en review om det?

Nej, de flesta på Trustpilot skriver ju för att de haft en dålig upplevelse av något. Behöver ju inte ens vara ett objektivt fel utan bara orimliga förväntningar på tjänsten.
Citera
2026-09-06, 12:10
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Om man vill binda på 6 månader är Arktika bäst just nu, med 3,00%. Men det kan ändras snabbt, som man kan se på jämförelsesajten Compricer (där dock inte alla banker finns med).
Nu har Arktika sänkt bunden 6-månaders till 2,81. Bäst för tillfället i den kategorin är Brocc på 3,00% och Myntro med 2,95%.
Citera
2026-09-07, 17:26
Medlem
Bor i Usa och har Amex cd 4.25% Låsta i 10 månader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in