2026-09-07, 14:03
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otnokadnagaporp
Alla visste att Expo skulle göra en Struts av ett hårstrå. Så varför är högern förvånad? Att leka dörrmatta inför sina mobbare fungerar bra visar SD, eller ?

Ut med SD, de är helt värdelösa. In med Gustav K och Allard, de kommer sopa undan SVTs vänsterpatrask och terrorklassa expo + dess finansiärer. SVT skall läggas ned i sin nuvarande form och Expo SKA betala tillbaka allt skattemedel de stulit från svenska folket PLUS dröjsmålsränta.
Lycka till.
Citera
2026-09-07, 14:05
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otnokadnagaporp
Alla visste att Expo skulle göra en Struts av ett hårstrå. Så varför är högern förvånad? Att leka dörrmatta inför sina mobbare fungerar bra visar SD, eller ?

Ut med SD, de är helt värdelösa. In med Gustav K och Allard, de kommer sopa undan SVTs vänsterpatrask och terrorklassa expo + dess finansiärer. SVT skall läggas ned i sin nuvarande form och Expo SKA betala tillbaka allt skattemedel de stulit från svenska folket PLUS dröjsmålsränta.

Det sjuka blir ju Uffe som springer extremvänsterns ärenden. Borde ju stå för sina kamrater istället. Nu har ju +20 vänsterpartister åkt dit efter att på riktigt runkat till Putin och Hamas. Det är alltså partiet det som S måste samarbeta med för att få till en regering... Det borde ju oroa Magda mest det.
Citera
2026-09-07, 14:43
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det sjuka blir ju Uffe som springer extremvänsterns ärenden. Borde ju stå för sina kamrater istället. Nu har ju +20 vänsterpartister åkt dit efter att på riktigt runkat till Putin och Hamas. Det är alltså partiet det som S måste samarbeta med för att få till en regering... Det borde ju oroa Magda mest det.

I sammanhanget blir det ju oproportionerligt om vi jämför med en närmast identisk utveckling inom V; ”Expressen kan nu avslöja ytterligare åtta V-kandidater som hyllar Putin och Hamas och sprider antisemitiska konspirationsteorier, bland annat om att judar offrar den vita rasens barn.” https://www.expressen.se/nyheter/politik/har-sprider-v-kandidater-judehat-pa-natet-igen/

Nu tycker jag att man bör diskvalificera samtliga som hyllar främmande makt som propagerar mot Svenska intressen och svenskarnas sätt att leva. Men, det bör innefatta en viss proportionalitet, om EXPO hänger ut SD bör de hänga ut V av samma skäl. Nu är jag varken anhängare av SD eller V, vilket gör det konstigt att de inom massmedia granskas med olika måttstockar.

Ska man vara konsekvent bör ju samtliga som inte sprider pro-svenska budskap stämplas som landsförrädare och alla som inte anser att svenskar är ett folk och bör bevaras, på samma premisser som alla andra folk t.ex. Israeler, Palestinier, Samer osv, stämplas som folkförrädare. Det blir väldigt asymmetriskt om samma sak bedöms olika beroende på vem det är som gör det.

Det finns en väsentlig skillnad mellan att visa gillande inför Putin och den ryska regimen och att kritisera svensk politik, Ryssland är inte positivt inställda till varken Sverige eller svenskarna, att visa gillande för Putins regim är att köpa en serie påståenden och narrativ som inte är i linje med hur svensk politik bör utvecklas.
Citera
2026-09-07, 14:46
Medlem
Färskt mejl idag som är offentlig handling gällande riksdagsledamoten i SD som sålt underrättelseinformation till främmande makts ambassad. Ulf Lindroth som är enhetschef på riksdagsförvaltningen i säkerhetsfrågor skriver så här på frågan av vad han gjorde med uppgifterna han erhöll från mig 6 augusti:

"Gjorde du anmälan till Säpo?

"Ulf Lindroth

Från:
ulf.lindroth@riksdagen.se
Till:

mån 7 sep. vid 12:06

Hej,

Uppgifterna överlämnades till säkerhetspolisen. Jag har ingen insyn i vidare hantering.

Med vänlig hälsning

Ulf Lindroth"
Citera
2026-09-07, 14:55
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
I sammanhanget blir det ju oproportionerligt om vi jämför med en närmast identisk utveckling inom V; ”Expressen kan nu avslöja ytterligare åtta V-kandidater som hyllar Putin och Hamas och sprider antisemitiska konspirationsteorier, bland annat om att judar offrar den vita rasens barn.” https://www.expressen.se/nyheter/politik/har-sprider-v-kandidater-judehat-pa-natet-igen/

Nu tycker jag att man bör diskvalificera samtliga som hyllar främmande makt som propagerar mot Svenska intressen och svenskarnas sätt att leva. Men, det bör innefatta en viss proportionalitet, om EXPO hänger ut SD bör de hänga ut V av samma skäl. Nu är jag varken anhängare av SD eller V, vilket gör det konstigt att de inom massmedia granskas med olika måttstockar.

Ska man vara konsekvent bör ju samtliga som inte sprider pro-svenska budskap stämplas som landsförrädare och alla som inte anser att svenskar är ett folk och bör bevaras, på samma premisser som alla andra folk t.ex. Israeler, Palestinier, Samer osv, stämplas som folkförrädare. Det blir väldigt asymmetriskt om samma sak bedöms olika beroende på vem det är som gör det.

Det finns en väsentlig skillnad mellan att visa gillande inför Putin och den ryska regimen och att kritisera svensk politik, Ryssland är inte positivt inställda till varken Sverige eller svenskarna, att visa gillande för Putins regim är att köpa en serie påståenden och narrativ som inte är i linje med hur svensk politik bör utvecklas.

Nu hymlar ju inte EXPO vilka de är. De kommer ju bara granska högerut. Skiter helt i att granska sina egna inom vänster. Problemet blir ju när SVT som ska vara helt opartiska vidareförmedlar vad EXPO skrivit om. Som nu senast om denna SD:are där det nu faktiskt ju inte var så stor grej. Den hade SVT på ettan i 2 dygn medan saker som ju faktiskt borde betyda något. Detta med att många förtidsröster riskerade att bli makulerade låg långt bak i flödet.
Citera
2026-09-07, 14:55
Medlem
ClownKommuns avatar
Jaha och? Får man bara sprida antirysk propaganda? Är det EXPO som bestämmer vad man ska tycka? Ryssland är inte min fiende och jag skiter fullständigt i Ukraina.
Citera
2026-09-07, 15:00
Medlem
Han utnyttjar sin grundlagsskyddade yttrande & åsiktsfrihet.
Citera
2026-09-07, 15:01
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClownKommun
Jaha och? Får man bara sprida antirysk propaganda? Är det EXPO som bestämmer vad man ska tycka? Ryssland är inte min fiende och jag skiter fullständigt i Ukraina.
Men du som svensk är Rysslands fiende eftersom vi stödjer Ukraina.
Citera
2026-09-07, 15:05
Medlem
cinmiks avatar
Experten: Vi har känt till SD-kvinnan i nio år

"SD-tjänstemannen med Kreml-kopplingar är sambo med SD-toppen som samordnar Tidöregeringen, har Expo avslöjat.

Aftonbladet kan nu avslöja att hon ”flaggats” inom internationella säkerhetskretsar, sedan nära ett decennium.

– Vi har sedan nio år tillbaka uppmärksammats på att hon deltagit i sammanhang som har legat i Ryska federationens intresse, säger den ukrainske experten på rysk påverkan, professor Anton Shekhovtsov."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/PdwX9J/sd-tjanstemannen-har-varit-flaggad-i-sakerhetskretsar-i-nio-ar?fbclid=PAcGRvZgJleHRuA2FlbQIxMQBzcnRj BmFwcF9pZA81NjcwNjczNDMzNTI0MjcAAadtpbHDLZOTstpJvV nSvTyXHVnIYmX9tl1r8aAfxFNyXvBQAcbBFnC7Mkzh2w_aem_c gMfDO95tHWtfnxxhM014g
Citera
2026-09-07, 15:17
Medlem
Ratads avatar
Oväntat, en SD:are som har en rysk honungsfälla och påverkansmegafon i sängen. Hoppas han använde sin hormun till annat än att berätta jobbrelaterade ämnen - fast fan vet.

I övrigt så är vatten är vått, Tobias Hübinette är en tokig cuck och Fredrik Reinfeldt använde en kam senast 1995.
Citera
2026-09-07, 16:02
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Experten: Vi har känt till SD-kvinnan i nio år

"SD-tjänstemannen med Kreml-kopplingar är sambo med SD-toppen som samordnar Tidöregeringen, har Expo avslöjat.

Aftonbladet kan nu avslöja att hon ”flaggats” inom internationella säkerhetskretsar, sedan nära ett decennium.

– Vi har sedan nio år tillbaka uppmärksammats på att hon deltagit i sammanhang som har legat i Ryska federationens intresse, säger den ukrainske experten på rysk påverkan, professor Anton Shekhovtsov."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/PdwX9J/sd-tjanstemannen-har-varit-flaggad-i-sakerhetskretsar-i-nio-ar?fbclid=PAcGRvZgJleHRuA2FlbQIxMQBzcnRj BmFwcF9pZA81NjcwNjczNDMzNTI0MjcAAadtpbHDLZOTstpJvV nSvTyXHVnIYmX9tl1r8aAfxFNyXvBQAcbBFnC7Mkzh2w_aem_c gMfDO95tHWtfnxxhM014g

Jag är inte det minsta förvånad, det finns alltid mer när det gäller sådana här händelser.

Jag undrar nu vad och vilken intern information SD-tjänstemannen Gustav Gellerbrant medvetet eller ej lämnat över till sin, av utländsk säkerhetstjänst flaggade, ryska sambo under åren som han suttit centralt placerad mitt i Regeringskansliet med högsta säkerhetsklassning.
Citera
2026-09-07, 16:04
Medlem
smickras avatar
Är hon utvisad ännu?
Det mest lysande exempel på bristande vandel jag kunnat läsa mig till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in