2026-09-07, 06:25
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Jag har inte sagt något om vad jag tror, eller tror mig veta. Jag reflekterar över hur tonläget och anklagelserna skiftat i tråden sedan det framkom att de två MGM var svenskar.

Jag tycker inte att de MGM verkar så helylle...
Citera
2026-09-07, 10:47
Medlem
Fleavmoes avatar
Är det inte ovanligt tyst från personer som har kännedom om MGM? Ganska ovanligt för att vara Flashback.
Citera
2026-09-07, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LennyMacKenzie
Ja självklart ändras tonläget över tid när mer fakta kommer fram. Dock är det på många håll fortfarande lynchmentalitet som gäller. Självklart fanns det också många som vill dra politiska vinster av möjligheten av utländska förövare.

Rent allmänt är det väl så att en klar majoritet av allt du kan läsa i diverse sociala medier är ren rappakalja. Så ska jag vara helt ärlig så undrar jag om inte sociala medier är det sämsta som hänt mänskligheten hittills under detta århundrade.

Du är inne på rätt spår här. Kan tycka att det försöktes att dra politiska vinster och även andra vinster från alla möjliga håll.
Citera
2026-09-07, 12:26
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LennyMacKenzie
Ja självklart ändras tonläget över tid när mer fakta kommer fram. Dock är det på många håll fortfarande lynchmentalitet som gäller. Självklart fanns det också många som vill dra politiska vinster av möjligheten av utländska förövare.

Rent allmänt är det väl så att en klar majoritet av allt du kan läsa i diverse sociala medier är ren rappakalja. Så ska jag vara helt ärlig så undrar jag om inte sociala medier är det sämsta som hänt mänskligheten hittills under detta århundrade.

Bland det sämsta. Helt solklart.
Citera
2026-09-07, 13:12
Medlem
[quote=Fleavmoe|95863461]
De var i stan för att "träffa tjejer" enligt källa till NWT.

https://www.nwt.se/karlstad/uppgifter-det-gjorde-mannen-i-karlstad/

den ena hade med sig sin tjej som chaufför.
Citera
2026-09-07, 13:26
Medlem
[quote=Greyhound1|95875040]
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
De var i stan för att "träffa tjejer" enligt källa till NWT.

https://www.nwt.se/karlstad/uppgifter-det-gjorde-mannen-i-karlstad/

den ena hade med sig sin tjej som chaufför.
Spelar inte så stor roll, vi vill veta Händelseförlopp
Citera
2026-09-07, 17:50
Medlem
Finns nog fler som kan fylla i hur hans uppväxt var. Ingen helyllekille i alla fall. Ingen man ville käfta emot på Folkets park på hemvändar dagen.
Vi som hann med och se hans omslagsbild på FB innan den mörkades har en annan uppfattning om honom.
Typ ” Guns Don't Kill People Dads With Pretty Daughters Do”

Citat:
Ursprungligen postat av Cracker_Arse
Jag lärde känna BO när vi båda var i 12-13 års åldern, och har haft en hel del med honom att göra i livet.
Ledsamt att det skulle sluta så här för honom.
Jag var inte där när detta hände så jag vet inte hur det gick till, men..jag sätter en månadslön på att det var Mattias som startade bråket, eftet att han fått i sig ett glas för mycket och glömt bort att han var fet och snart 50. eller åtminstone var delaktig.

Menar inte att smutskasta, men det hör till saken att han var ett riktigt rötägg, en ökänd bråkstake som spenderade sin ungdom med att misshandla folk till höger och vänster. Och det var inte tal på några man mot man fajter. Numerärt överläge var vad som gällde.
Han satt inne en sväng, och om jag inte minns fel så var det just för misshandel. Jag minns att han berättade för mig att han skulle avtjäna ett straff för en "gammal dom." som han kallade det.
Jag kan ha fel men jag tror det var misshandel.

Alla som kände honom visste om att han var en oberäknelig , aggressiv och våldsam snubbe när han var full eller påverkad av droger.

Man kanske skulle börja tro på karma..för det låter nästan som om han stötte på sitt tidigare jag, och fick smaka på sin egen medicin.

Hur som helst..tragiskt.
Vila i frid, Matte.
Citera
2026-09-07, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Vad är fel?
Ja, du får gå juristutbildningen, speciellt avsnittet om Brottsbalken, så kommer du nog på det.
Citera
2026-09-07, 20:48
Medlem
Cracker_Arses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rwolance
Finns nog fler som kan fylla i hur hans uppväxt var. Ingen helyllekille i alla fall. Ingen man ville käfta emot på Folkets park på hemvändar dagen.
Vi som hann med och se hans omslagsbild på FB innan den mörkades har en annan uppfattning om honom.

Hur menar du att omslagsbilden skulle ge en annan uppfattning?
Citera
2026-09-07, 22:24
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rwolance

Mörkade? Den finns kvar.
Citera
2026-09-08, 04:53
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beiarn
Om du har tillgång till Dagens Nyheter, liberal, så står det samma sak där i dag. Alla som är läskunniga förstår ju att en jättestor reform som inte är finansierad, där det inte heller finns tillräckligt många lediga platser i fängelser, inte kan genomföras. Det var ju smartare av S att välja ut två viktiga områden att börja med, sexualbrott och grova våldsbrott. Dessutom hade S finansieringen klar, och antalet utökade platser blev möjliga att få till. Men det röstade Tidö nej till, så konsekvensen blir att inget kommer att hända. (Om nu inte vänstersidan vinner valet).Kriminalvården själva menar att de inte har kapacitet till Tidös förslag före 2040, och finansministern har ju konstaterat att det inte finns pengar till ytterligare reformer.

Vände mig emot din formulering. Att man måste förhålla sig till verkligheten betyder inte att man tycker verkligheten är bra.
Att någon annan lägger ett förslag betyder inte heller att man måste tycka det är bättre för att reformen går fortare.
Citera
2026-09-08, 07:08
Medlem
Ni som berättar om hans förflutna att han var stökig som ung. Det var 25-30år sedan. Han var en egenföretagare och familjefar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in