2026-09-06, 20:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Jag förstår bara inte denna besatthet som man har för muslimer och islam olikt Spanien som har moskéer och massa kvinnor som bär slöja.

Nästan varenda spansk kille bär kors olikt svenska män. Det är ritningar på Jesus och Maria Magdalena överallt på varenda byggnad likt kyrkor

Det är så mysigt att jag blev kär men fortfarande har inte någon man, kille eller kvinna visat hat mot muslimerna där på samma sätt som i Sverige. Det är som om Sverige är ockuperat av USA. Allt USA tycker och tänker vill Sverige kopiera speciellt politikerna.

Man börjar ju undra hur det står till med Sverige?

Sen kan jag tycka att alla Abrahams religioner är förtryckande mot kvinnan så skulle inte direkt förstå varför just islam och muslimer är större hot än andra fundamentalister som exempelvis inom Trumps krets som tror att Trump är nästa Jesus och att kvinnor inte ska ha någon abort trots att man blivit våldtagen.

Vissa är inte frivilliga men många är det också precis som många följer judendomen och kristendomen trots att mycket där finns extremism också.

Hur kan kristna mena att tonåringar som blivit våldtagna i USA inte ska ha en abort?
men herregud de har ju inte ens tio% av de problemen vi har med dem här, eller finns det någon kurdiskräv ifrån spanien menar du?

Finns inte heööer lika stora och många moskeer där som i sverige de här är bara en bråkdel av de problemen vi har här som inte de har orkar inte redogöra allt
Citera
2026-09-06, 20:43
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:

Sen kan jag tycka att alla Abrahams religioner är förtryckande mot kvinnan så skulle inte direkt förstå varför just islam och muslimer är större hot än andra fundamentalister som exempelvis inom Trumps krets som tror att Trump är nästa Jesus och att kvinnor inte ska ha någon abort trots att man blivit våldtagen.

År 1990 anmäldes 1500 våldtäkter. Förra Året 10 500. Siffran ligger i nivå med utvecklingen på invandringen. Du irriterar dig på Trump, men struntar i dina medsystrar.
Citera
2026-09-06, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
men herregud de har ju inte ens tio% av de problemen vi har med dem här, eller finns det någon kurdiskräv ifrån spanien menar du?

Finns inte heööer lika stora och många moskeer där som i sverige de här är bara en bråkdel av de problemen vi har här som inte de har orkar inte redogöra allt

Alla länder i Europa har problem men det är inte heller samma besatthet i Frankrike.

Kriminella är ju av alla bakgrund och religioner. Det har vi nu sett i media. Men jag förstår ju att högern försöker få det till att det är muslimskt problem.

Man har en riktig stor moské i en liten stad som är mindre än Västerås. Jag har själv sett framför mig hur till och med restauranger och butiker är skrivna på arabiska eller serverar halal kött och ändå har spanjorer inte ens samma åsikt/tycke om att hata muslimer och islam trots att varenda en bär ett kors. Såg deras män, unga killar och pojkar som till och med respekterar muslimerna olikt här.

Jag försöker bara förstå hur ett land som är mindre kristet är så besatt av muslimer och islam till den grad att man röstar in högern som skapat hög arbetslöshet, mindre pengar till äldre, splittring och hat, konkurser och varsel samt lågt barnafödande.

Jag tror faktiskt att svensken är mycket lättare att hjärntvätta än exempel en katolsk man i Spanien som inte ser ett problem med en kvinna med slöja.
Citera
2026-09-06, 20:50
Avstängd
Citat:
Alla länder i Europa har problem men det är inte heller samma besatthet i Frankrike.

Kriminella är ju av alla bakgrund och religioner. Det har vi nu sett i media. Men jag förstår ju att högern försöker få det till att det är muslimskt problem.

Man har en riktig stor moské i en liten stad som är mindre än Västerås. Jag har själv sett framför mig hur till och med restauranger och butiker är skrivna på arabiska eller serverar halal kött och ändå har spanjorer inte ens samma åsikt/tycke om att hata muslimer och islam trots att varenda en bär ett kors. Såg deras män, unga killar och pojkar som till och med respekterar muslimerna olikt här.

Jag försöker bara förstå hur ett land som är mindre kristet är så besatt av muslimer och islam till den grad att man röstar in högern som skapat hög arbetslöshet, mindre pengar till äldre, splittring och hat, konkurser och varsel samt lågt barnafödande.

Jag tror faktiskt att svensken är mycket lättare att hjärntvätta än exempel en katolsk man i Spanien som inte ser ett problem med en kvinna med slöja.
Sverige är nog dem som har mest problem då våran muslimskainvandringspolitik ger hela värden problem globalt även spanien hört talas om los suecos?

Vi tar hit de värsta avskumen man kan hitta i hela värden i 100 000 tusentals varje år ger dem tillgång till hela vårat välfärdsystem och ger dem lyx bostäder, sedan ger vi dem medborgarskap rekordfort utan några krav oavsett om det begått brott eller inte, och det svenska passet ger dem fri lejd förpesta hela europa men även ens stor del av värden som vi ser i media varje dag numera.
Senast redigerad av FedorEmelianenko 2026-09-06 kl. 20:53.
Citera
2026-09-06, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
År 1990 anmäldes 1500 våldtäkter. Förra Året 10 500. Siffran ligger i nivå med utvecklingen på invandringen. Du irriterar dig på Trump, men struntar i dina medsystrar.

Det är ju lagarna och reglerna som behöver förändras. Hur många spanska kvinnor har blivit våldtagna av invandrare?

Våldtäkter ska dessutom räknas utifrån handlingen och inte vem som begått den såsom högern gör.

Den spanska polisen är inte att leka med.

Jag har kommit till en punkt där jag tror att högern i USA och Sverige inte vill lösa problemen och kriminalitet utan ju mer vi stryper demokratin desto mer kriminalitet kommer i Sverige.

Hur kan Spanien som inte ens ha samma lagar som Sverige ha mindre kriminalitet trots högre invandring
Citera
2026-09-06, 20:56
Medlem
Citat:
Sverige är nog dem som har mest problem då våran muslimskainvandringspolitik ger hela värden problem globalt även spanien hört talas om los suecos?

Att vi har integrationsproblem förnekar jag inte. Att vi har invandrare som inte vill bidra till samhället har jag sett i Sverige men det beror mycket på hur samhället ser ut.

Sverige är ett samhälle som låtsas vara en demokrati precis som USA men Sverige är långt ifrån en demokrati när du inte ens kan köpa en vinflaska i den lokala kiosk olikt andra EU länder. Man dumförklarar befolkningen och kontrollerar svensken till att tänka och tycka precis som politikerna vilket högern lyckas med. Jag ser ju detta eftersom jag är ute och reser i många länder.

Säger högern att man ska acceptera kossor kommer hela befolkningen att acceptera kossor men det finns inga fritänkande individer i Sverige

Många har dykt upp nu bland den yngre generationen då många unga i USA vaknat upp mot Trump och börjat säga ifrån så ser dessa unga ungdomar i Sverige det också
Citera
2026-09-06, 21:01
Avstängd
Citat:
Att vi har integrationsproblem förnekar jag inte. Att vi har invandrare som inte vill bidra till samhället har jag sett i Sverige men det beror mycket på hur samhället ser ut.

Sverige är ett samhälle som låtsas vara en demokrati precis som USA men Sverige är långt ifrån en demokrati när du inte ens kan köpa en vinflaska i den lokala kiosk olikt andra EU länder. Man dumförklarar befolkningen och kontrollerar svensken till att tänka och tycka precis som politikerna vilket högern lyckas med. Jag ser ju detta eftersom jag är ute och reser i många länder.

Säger högern att man ska acceptera kossor kommer hela befolkningen att acceptera kossor men det finns inga fritänkande individer i Sverige

Många har dykt upp nu bland den yngre generationen då många unga i USA vaknat upp mot Trump och börjat säga ifrån så ser dessa unga ungdomar i Sverige det också
helt fel och snälla vin i matbutiken är det ditt största problem så är du nog alcoholist invandringen klostar mera än du tror 70 000kr kostar varenda invandrare i landet per år i snitt, det är mer än våran vin konsumtion du, även om man inkluderar din vinkonsumtion.

Jag har med nästan varit i hela värden, jag har alltid undrat varför muslimerna inte bråkar och syns lika mycket i ryssland som här de har ändå en stor del muslimer där.

vänstern säger invandringen av arbetslösa MENA folk ska rädda våra pensioner välfärd och bli en vinst längre fram där har du den största lögnen svenska folket gått på
Citera
2026-09-06, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
https://www.svt.se/

Varför har unga män blivit mer vänster, tror ni?
Ungdomar är väl nästan alltid emot etablissemanget.
Att inte vara politiskt korrekt (PK).
Och just nu är ju det PK att vara M/KD/L/SD.
För fyra år sedan var det tvärtom.
Citera
2026-09-06, 21:06
Medlem
Citat:
helt fel och snälla vin i matbutiken är det ditt största problem så är du nog alcoholist invandringen klostar mera än du tror 70 000kr kostar varenda invandrare i landet per år i snitt, det är mer än våran vin konsumtion du, även om man inkluderar din vinkonsumtion.

Jag har med nästan varit i hela värden, jag har alltid undrat varför muslimerna inte bråkar och syns lika mycket i ryssland som här de har ändå en stor del muslimer där.

vänstern säger invandringen av arbetslösa MENA folk ska rädda våra pensioner välfärd och bli en vinst längre fram där har du den största lögnen svenska folket gått på

Varför ska man inte kunna köpa en vinflaska i kiosken utan att räknas som alkoholist? Är svenskar inte vuxna likt spanjorer, italienare, danskar eller greker?

Omyndighetsförklara den svenska befolkningen är vad politikerna gör i Sverige för att kunna kontrollera befolkningen och styra deras tankar.

Om du har öl och vin i din butik kommer du bli en svensk alkoholist.

Vissa länder som Nederländerna har ju till och med släppt på en hel del regler som Sverige inte har.

Ett system som Sverige där du förbjuder befolkningen ifrån allt ser ju ut nu att misslyckas totalt olikt andra EU länder.

Jag har sett invandrarna i Spanien och i Sverige. Det skiljer sig markant med integration och hur dessa sköter sig så någonstans har Sverige totalt misslyckats med precis allting när det gäller alla förbud som man kan ha för att ”skydda” befolkningen

Varför skulle inte ett svenskt par gå in på ICA nu och kunna köpa sig en vinflaska?
Citera
2026-09-06, 21:07
Medlem
[quote=Vintageman|95865464]
Tråkigt att höra.

Känns som folk blir dummare då med andra ord?

Är man förvånad? Vi pratar om mycket zoomers här, förstagångsväljare och en liten del 90-talister.

Jag kan sätta en peng på att om man hade undersökt gruppen 18-23 eller 18-25 så röstar de mer vänster.

Detta kan bara förklaras med oinsatthet, saker har blivit bättre på vart ända område som Tidö lovade ändring inom. Det känns väldigt konstigt för det har ju rapporteras om dessa resultat också i media gång på gång ?

Vad är det man är missnöjd med?

Några nämner mer invandrare, antagligen då 2:a generationens invandrare, möjligtvis att en del är rädda för att de också ska få "åka hem" eller nåt sånt?

Vad tror ni om det?

Frågan är också varför SVT vill visa en mer positiv förändring i en viss riktning.
Troligen för att osäkra och mindre kunniga lär välja det vinnande laget, alltså bara följer strömmen.
Om svt nu säger att vänstern eller det röda blocket får fler röster, då följer dessa givetvis med i sin uppfattning.

Vi vet nog alla vilka som röstar för bidrags- & högre skatt partier dvs vänster blocket.

Fuskförmedlingen i UG säger ju en hel del om dagens sverige.
Citera
2026-09-06, 21:07
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Det är ju lagarna och reglerna som behöver förändras. Hur många spanska kvinnor har blivit våldtagna av invandrare?

Våldtäkter ska dessutom räknas utifrån handlingen och inte vem som begått den såsom högern gör.

Utfallet är densamma i Spanien som i Sverige och kan relateras till ökad invandring. Resonemanget hamnar ändå till slut att ni som bortser från invandringens konsekvenser i så fall bör ta ansvaret och bo med dem och betala dess kostnader så kan vi andra bo i våra områden med dess kostnader. Så sett kan ingen beskyllas för sina val.
Citera
2026-09-06, 21:12
Avstängd
Citat:
Varför ska man inte kunna köpa en vinflaska i kiosken utan att räknas som alkoholist? Är svenskar inte vuxna likt spanjorer, italienare, danskar eller greker?

Omyndighetsförklara den svenska befolkningen är vad politikerna gör i Sverige för att kunna kontrollera befolkningen och styra deras tankar.

Om du har öl och vin i din butik kommer du bli en svensk alkoholist.

Vissa länder som Nederländerna har ju till och med släppt på en hel del regler som Sverige inte har.

Ett system som Sverige där du förbjuder befolkningen ifrån allt ser ju ut nu att misslyckas totalt olikt andra EU länder.

Jag har sett invandrarna i Spanien och i Sverige. Det skiljer sig markant med integration och hur dessa sköter sig så någonstans har Sverige totalt misslyckats med precis allting när det gäller alla förbud som man kan ha för att ”skydda” befolkningen

Varför skulle inte ett svenskt par gå in på ICA nu och kunna köpa sig en vinflaska?
omnyndigförklara den svenska befolkningen är det man gör när man förnekar och stänger ute SD som är tredje största parti det min vän är som omyndigförklara en tredjedel av befolkningen.

det är fö inga problem dricka och köpa alcohol i sverige vilken dag du vill och vilken tid på dygnet du vill är det verkligen ett så stort problem ? Norge har ännu strängare alcohol lagar än sverige är de mera omyndigförklarade menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in